راهنمای جاستین بیبر برای رژیم های کتوژنیک

کاهش وزن کتوژنیک بیشتر افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، هدف خود را بر روی مصرف روزانه ۵۰ گرم کربوهیدرات کلی (یا کمتر) یا ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص (و نه 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 بیشتر) متمرکز میکنند. در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود). دریافت مقادیر کافی از این مواد مغذی مهم یک راه عالی برای قدرت در طول دوره سازگاری رژیم غذایی است. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. به عبارتی بدن شما چربیها را میسوزاند و شما به این واسطه، وزن خود را کاهش خواهید داد. در حالت نرمال و طبیعی بدن سوخت تامینکننده انرژی خود را از منبع کربوهیدراتها یا همان فرآوردههای قندی به دست میآورد. اما مشکل اینجا است که بیشتر افراد به محض بازگشت به رژیم غذایی پایدار تر ، وزن زیادی را که از دست داده اند دوباره بدست می آورندو دچار اضافه وزن می شوند . ᠎This po st w as  done ​by G​SA C on tent Gen​erator Dem ov᠎ersi᠎on!

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

بنابراین از هر نوع رژیم غذایی که استفاده می گردد داشتن تعادل در استفاده از مواد مغذی کلید اصلی حفظ سلامتی فرد می باشد. کراتین: کراتین فواید زیادی برای سلامتی و عملکردِ بدن دارد. به دلیل اینکه این مشکل می­تواند به راحتی پیشرفت کرده و سبب آسیب­­های جدی در بدن شما شود و شما با انواع مشکلات و دردها مواجه شوید، پس بهتر است که هرچه سریع­تر به پزشک مراجعه کنید. شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. در حالی که بسیاری از افراد برای کاهش وزن از این رژیم استفاده میکنند، زمانی فرا میرسد که باید کاهش وزن را متوقف کنید. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن است. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند.

رژیم کتوژنیک و سرطان

این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند. در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. این رژیم به این صورت عمل می کنه که اگه در روز کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدرات ها مصرف کنیم، در نهایت انرژی بدن ما تموم می شه. هم چنین بیمارانی که به دلیل سنگ های صفرایی یا انسداد مجاری صفراوی کیسه صفرای خود را خارج کرده اند، میتوانند از روغن ام سی تی به جای روغن های معمولی که برایشان منع مصرف دارند، استفاده کنند تا ویتامین های ضروری بدن یعنی A – D – K – E به طور کامل جذب شود.

گفته میشود، شاید یک رژیم کتوژنیک میتواند انتخاب خوبی به عنوان یک درمان کمکی باشد، به این معنی که علاوه بر درمانهای معمولی استفاده میشود. تعدادی از متخصصان باور دارند که بهتر است این رژیم 30 تا 90 روز انجام شود و به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر استفاده گردد. رژیم کتوژنیک که همچنین به عنوان “رژیم کتو” شناخته می شود اخیرا در برنامه های کاهش وزن توسط افراد مشهوری در جامعه مورد استفاد و تبلیغ قرار گرفته است . اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. هدف اصلی رژیم کتوژنیک، لاغری سریع است و مانند هر برنامه غذایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و برای هر شخصی نتایج متفاوتی داشته باشد. مطالعات آزمایشگاهی نیز حاکی از آن است که این رژیم غذایی همچنین دارای مزایای ضد پیری ، ضد التهاب و مبارزه با سرطان است. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید.

برنامه کم کربوهیدرات و پرچرب گاهی اوقات در خصوص کاهش وزن سریع موفقیت آمیز است ، اما متخصصان تغذیه نگران عوارض و پیامدهای آن به روی بدن هستند. از آنجا که رژیم کتو بسیار محدودکننده است ، متخصصان تغذیه بر این باورند که این رژیم یک برنامه مناسب غذایی برای پیروی طولانی مدت نیست. برای رسیدن به این میزان، باید از رژیم غذایی خود مقادیری کربوهیدرات؛ مانند غلات، شیرینی و نوشیدنیهای قندی و همچنین مواد نشاستهای مانند سیب زمینی و دیگر مواد غذایی مانند میوه و حبوبات را محدود کنید. همچنین با بررسی میزان کتون، مطمئن شوید که خطر DKA وجود ندارد. تخم مرغ خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد؛ اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد زرده تخممرغ باعث بروز کبد چرب خواهد شد. این رژیم بدون نیاز به محدود کردن کالری دریافتی موجب کاهش وزن میشود. اگر رژیم غذایی کتو درست انجام شود ، معمولا شامل سبزیجات زیاد و منابع پروتئین حیوانی بدون چربی است. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات کیسه صفرا عضوی که صفرا را برای کمک به تجزیه چربی در رژیم غذایی تولید می کند بوجود آید . وقتی شما تحت رژیم کتوژنیک هستید قند خونتان پایین می آید.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. غذاهایی که شیرینکننده دارند: نوشابه، آبمیوه صنعتی، کیک، بستنی، آبنبات و از این دست خوراکیها. بر خلاف بسیاری از رژیم های دیگر کاهش وزن، نیازی نیست که میزان کالری غذاهایی را که در رژیم کتوژنیک می خورید به صورت مکرر پیگیری کنید. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند. اگر هنگام رعایت رژیم کتو این موارد را تجربه کردید ، فوراً با پزشک مشورت کنید. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند .

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

با این وجود ، وقتی اولین بار این رژیم غذایی را شروع کردید دریافت مقادیر زیاد چربی آسان نخواهد بود. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. از این رو اون دسته از خوراک و مواد غذایی به عنوان غذاهای مجاز در رژیم کتو شناخته میشن که از اعتدال مناسبی در زمینه کربوهیدرات برخوردار باشن. کم چربی و کربوهیدرات بالا) استفاده می کنند زیرا کربوهیدرات ها به عنوان موثرترین منبع انرژی برای عضله سازی شناخته می شوند. سبزیجات با برگ های سبز منبع عالی پتاسیم و منیزیم هستند. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. برای مواد معدنی، سعی کنید 3000 الی 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید.

هنگامی که سلول های سرطانی تغذیه نشوند یا به اصطلاح گرسنه بمانند، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل می رسد. این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. اگر در حالی که رژیم کتوژنیک دارید بیشتر از حالت عادی به دستشویی می روید ، تنها یک جستجوی سریع در اینترنت به شما نشان می دهد که در این مورد تنها نیستید. جستجوی گسترده اصطلاح “رژیم کتوژنیک” منابع 1913 را برمی گرداند ، که نشان دهنده علاقه قابل توجه به موضوع است. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. اگر از رژیم های غذایی مخصوص بدنسازان پیروی می کرده اید ، سطح چربی مصرفی شما افزایش و پروتئین کاهش چشمگیری خواهد داشت. آسیب های مغزی: بررسی های حیوانی نشان داده اند که این رژیم می تواند صدمات مغزی را کاهش داده و پس از آسیب دیدن مغز به بهبود سریعتر آن کمک کند. به این حالت به اصطلاح آنفولانزای کتو گفته می شود که معمولاً پس از چند روز از بین می رود.

این حالت آنفولانزای کتو نامیده میشود و غیر معمول نیست که با سردرد، حالت تهوع و سایر شرایط ناخوشایند همراه باشد. شکی نیست که رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک استراتژی موثر کاهش وزن است. که بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد . در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. این رژیم که برای بار اول در سال 1920 برای درمان بیماری صرع ابداع شد، بسیار مورد استفاده برای این بیماران بود. پزشکان بر این باورند که رژیم کتو می تواند در درمان بیماری صرع مفید باشد.