بستن شکاف انگیزه بین بیماران و پزشکان در NHS


ویراستار عزیز

دکتر متیو مشکلی را که احتمالاً منحصر به فرد در انگلستان است، برجسته می کند، جایی که پزشک در تلاش است تا از مصرف مراقبت های بهداشتی جلوگیری کند. [1] نابرابری انتظارات ناشی از سیستم دستمزد است، که در آن به پزشکان عمومی بدون توجه به تعداد درخواست‌ها، هزینه ثابت (سرانه) پرداخت می‌شود و بیماران در زمان تحویل خدمات رایگان دارند. فاجعه عوام باعث افزایش تقاضا می شود: اگر مانع یا پیامد مالی وجود نداشته باشد، صرف نظر از MRI ​​برای اطمینان خاطر، آنتی بیوتیک برای عفونت ویروسی، آزمایش خون “برای رد سرطان” یا داروی کاهش وزن غیرمنطقی است.

در انگلستان، پزشکان برای محافظت از خدمات بهداشت ملی (NHS) و محدود کردن استفاده بی‌اهمیت از منابع، پذیرش نقش دروازه‌بان، مخاطره‌آمیز بودن برای NHS آموزش دیده‌اند، نه اینکه برای هر سردرد یا کمردردی دستور MRI بدهند. با این حال، جامعه از سال 1948 که NHS شکل گرفت، حرکت کرده است، و حافظه جمعی پیش از NHS، و همچنین مشارکت اجتماعی برای محافظت از خدمات به نفع همه، محو شده است. ممکن است زمان آن رسیده باشد که خطر را با بیماران در میان بگذارید. اگر 98 درصد احتمال دارد که ام آر آی به سردرد کمک نکند، بیماران می توانند 98 درصد هزینه را متحمل شوند و همچنان به جای اینکه چند هفته منتظر بمانند تا ببینند اوضاع چگونه پیشرفت می کند، اطمینان خاطری را که به دنبال آن هستند، دریافت کنند. این همان چیزی است که متیو توصیف می‌کند وقتی بیماران به خدمات خارج از بریتانیا دسترسی پیدا می‌کنند. این مسدود کردن گزینه ها است که باعث بی اعتمادی بیماران توصیف شده توسط ماتیوز می شود. بیماران ممکن است از پرداخت 80 پوند در ماه (8 بسته در روز سیگار کشیدن) برای داروهای کاهش وزن و مشارکت در هزینه ارائه خدمات از طریق پرداخت مشارکتی به جای محدود شدن با لیست انتظار و افزایش وزن پس از تحمیل، خوشحال باشند. محدودیت دو ساله غیرمنطقی درمان [2,3] غیرمنطقی است که پزشکان به جای اینکه بیماران را به بهترین گزینه ها راهنمایی کنند، از عدم دسترسی بیماران به مراقبت رضایت داشته باشند.

چگونه می توانیم شکاف را ببندیم؟ با همسو کردن علایق بیمار و NHS برای ارائه مراقبت منطقی و مقرون به صرفه.

[1] Rammya Mathew: پل زدن بین آنچه بیماران و پزشکان معتقدند داروی خوبی است. BMJ 2023;380:p458 https://www.bmj.com/content/380/bmj.p458
[2] https://www.tesco.com/groceries/en-GB/shop/home-and-ents/tobacco-and-alt…
[3] سماگلوتید داروی کاهش وزن تایید شده برای استفاده از NHS https://www.bbc.co.uk/news/health-64874243