سریال قند خون: دیابت بارداری 101 – تغذیه مادلین



بیا در مورد خون صحبت کنیم عزیزم … بیا در مورد همه چیز صحبت کنیم!

دیابت حاملگی اساساً عدم تحمل کربوهیدرات در هر درجه ای است که در دوران بارداری شروع یا تشخیص داده شود (SOURCE). با این حال ، در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که می تواند نشانه ای از دیابت نوع 2 باشد که طی پنج سال ایجاد می شود (بله!) (SOURCE). بنابراین در صورت تشخیص HB جدی باشید … اما همچنین ، نگران نباشید! زیاد زنان با موفقیت می توانند آن را با غذای خوشمزه واقعی همراه با حرکت و ورزش خوب (SOURCE) (SOURCE) (SOURCE) مدیریت کنند.

به بیان ساده تر ، تشخیص GD بدین معناست که بدن شما در دوران بارداری تحمل کربوهیدرات ها و حفظ سطح طبیعی قند خون را به تنهایی دشوار می کند. بدن شما به انسولین (هورمونی که توسط لوزالمعده تولید می شود) به درستی پاسخ نمی دهد ، بنابراین لوزالمعده شما به تولید بیشتر آن ادامه می دهد ، به این امید که فردی به زودی کار خود را شروع کند.

طوفان W * ، که به عنوان “هورمون بارداری در سه ماهه سوم” شناخته می شود ، نیز این روند را تشدید می کند. # آره

واقعیت سرگرم کننده: میزان قند خون در زنان باردار سالم کمتر از زنان غیر باردار است.

وقتی هفته گذشته قند خون خود را زیر نظر داشتم ، تصمیم گرفتم نمودار روندی را که بر اساس مطالعه ای در سال 2011 پیدا کردم ، دنبال کنم مراقبت از دیابت:

روزه داری: 70.9 +/- 7.8 میلی گرم در دسی لیتر

1 ساعت بعد از غذا: 108.9 +/- 12.9 میلی گرم / دسی لیتر

2 ساعت بعد از غذا: 99.3 +/- 10.2 میلی گرم در دسی لیتر
(
منبع))

البته ، با پزشک خود در مورد سطح قند خون مطلوب منحصر به فرد بدن خود صحبت کنید ، زیرا همه افراد تحمل متفاوتی نسبت به گلوکز دارند. هدف این است که شرایط را تا حد ممکن عادی نگه داریم شما شاید به همین دلیل است که سطوح بالا محدوده کمی را ارائه می دهند.

نحوه واکنش بدن خود به کربوهیدرات ها را مشاهده کنید ، اما نگران سبزیجات ، چربی ها یا پروتئین های غیر نشاسته ای نباشید زیرا باعث افزایش قند خون شما نمی شوند.

از غلات تصفیه شده ، آرد ، شکر و غذاهای غنی از قند ، شیرین کننده های مصنوعی و چربی های ترانس خودداری کنید. میزان کربوهیدرات هایی که به مصرف عوامل تغذیه ای عادت دارید و نیاز به افزایش یا حفظ وزن در دوران بارداری.

ورزش متوسط ​​بخشی دیگر از معمای تنظیم قند خون است. من به مشتریان خود توصیه می کنم روزانه تا 30 دقیقه – حتی یک پیاده روی ملایم در محله – با نوعی تمرین مقاومتی (SOURCE) ، مانند یک تپه کوچک ، نردبان یا وزن سبک روی مچ پا تلاش کنند.

ورزش همچنین می تواند استرس را کاهش دهد ، که ثابت شده است با افزایش سطح کورتیزول ، مقاومت به انسولین را مختل می کند. برای یک اقدام اضافی ، مکمل پروبیوتیک مصرف کنید که با کاهش وزن در دیابت بارداری (SOURCE) (SOURCE) مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید