کلید رژیم کتوژنیک برای لاغری

یک رژیم کتوژنیک خطر ابتلا به سرطان را حتما 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 کاهش خواهد داد. در مجموع، نتایج حاصل از مطالعات پیشبالینی اگر چه حاوی تناقضاتی بود اما بیشتر به نفع اثرات ضد تومور این رژیم در سرطانهای سفت بود تا اثرات تومورزایی آن. البته قهر کردن و دوری از کربوهیدرات به نفع خود شماست. اصولا رژیم غذایی مناسب است که از مقادیر پروتئین، کربوهیدرات و همچنین چربی به میزان مناسب و متعادل برخوردار باشد، در حالی که در رژیم کتوژنیک ما فقط با مقدار کمی پروتئین و مقادیر زیادی چربی روبرو هستیم. در یک مطالعه بلند مدتی روی 130 هزار نفر از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب که بر پایه غذاهای حیوانی می باشد، مشاهده شده که میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری های مزمن در مقایسه با افرادی با رزیم های غذای متعادل بیشتر است . در این رژیم، مصرف غذاهای پر از کربوهیدرات محدود میشود و فرد باید به جای آنها از غذاهای پرچرب استفاده کند. اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. رژیم کتوژنیک دارای چربی فوق العاده بالا (حدود 80 درصد کالری روزانه) ، کربوهیدرات بسیار کم (کمتر از 5 درصد کالری شما) و پروتئین متوسط (معمولاً 15 تا 20 درصد کالری شما) است.

دکتر برای رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشین که مصرف کربوهیدرات ها در رژیم کتو حدود 20 گرم تا 50 گرم در روزه. حتی اگر از رژیم کتو مناسب پیروی کنید، ممکن است در چند هفته اول عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید. در حقیقت پیروی از این رژیم برای طولانی مدت می تواند عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی را ایجاد کند. مثل همیشه، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. در این قسمت از تناسب اندام نمناک علائم هشدار دهنده ای معرفی شده اند که نشان می دهند ممکن است رژیم غذایی کتو گزینه ایده آلی برایتان نباشد. با این وجود ، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا کتو برای برخی از افراد به عنوان یک ابزار کاهش وزن عمل می کند. هرچند، این تفاوت در کاهش وزن موقتی به نظر میرسد و با گذشت زمان از بین میرود. درحالی که بین محققان اتفاق نظر در مورد آمار دقیق وجود ندارد اما عموما پذیرفته شده است که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که رژیم میگیرند پس از مدتی وزن از دست رفته را مجددا اضافه میکنند ( در اغلب موارد علاوه بر این ، وزن بیشتری هم اضافه میکنند ). نتیجه طولانی مدت رژیم کتو نیز به احتمال زیاد تفاوتی با دیگر رژیم ها نخواهد داشت ، به ویژه با توجه به اینکه حفظ آن بسیار چالش برانگیز و محدود کننده است.

مشکلات رژیم کتوژنیک

اعتقاد بر این است که این امر با بهبود عملکرد میتوکندری از طریق تأمین یک سوخت جدید برای مغز اتفاق می افتد. وقتی این اتفاق میافتد، به اصطلاح بدن در سوزاندن چربی برای انرژی مهارت پیدا میکند و چهچیزی از این بهتر؟ این می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و به درستی به بدن خود سوخت رسانی کنید تا هنگام شروع کتو، عوارض جانبی ناخوشایند را به حداقل برسانید. در اینجا برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی رژیم کتوژنیک ذکر شده است. هنگامی که سطح الکترولیت های کلیدی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم پایین است، مهم است که آنها را دوباره پر کنید. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

مانند هر رژیم محدود کننده دیگر ، وقتی یک سری مواد غذایی را حذف می کنید، به احتمال زیاد یک سری مواد مغذی مفید را از دست خواهید داد. این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. از نقطه نظر علمی مشخص نیست که آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن برتری ویژه ای بر رژیم های دیگر داشته باشد یا خیر، واقعیت این است که هیچ مدل خاص رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد و نمیتوان برای همه یک نسخه ی یکسان پیچید. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند.

یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. نتایج برخی مطالعات انجام شده بر روی افراد چاقی که با رژیم غذایی کتوژنیک وزن خود را کم کردهاند، نشان میدهد که بسیاری از این افراد، پس از گذشت یکسال دوباره چاق میشوند. از این رو پیشنهاد می کنیم از ترفندهای زیر برای آسان تر شدن این دوران کمک بگیرید:- جدول ارزش های غذایی که بر روی بسیاری از مواد غذایی درج شده را بررسی کنید. این رژیم برای افراد زیر ۱۸ سالم و خانمهای باردار و کسانی که اختلال خوردن دارند مناسب نیست. اما از کجا بفهمیم چه زمانی برای توقف رژیم کتو مناسب است؟ این امر به ویژه در صورتی صادق است که در چند هفته اول شروع کتو علائم منفی را تجربه کنید. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است.

به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند. با از دست دادن این آب موجود در ذخایر گلیکوژن وزن شما نیز کاهش پیدا میکند. او افزود: احتمالا مقصر اصلی این تخریب، پاسخ متابولیک خود بدن به قند اضافی موجود در خون است که باعث می شود سلول های عروق خونی تخرب شوند و احتمالا بمیرند.با وجود این که این مردان از سایر جهات سالم بودند، هنگامی که بعد از مصرف نوشیدنی قندی، سلامت رگ های خونی آنها بررسی شد، نتایج آنها شبیه به افرادی بود که از مشکلات قلبی عروقی رنج می برند. این روش تغذیه کمک میکند تا فرد با احساسات ذاتی خود نسبت به گرسنگی و سیری ارتباط برقرار کند، به بدن خود اعتماد کند و بین گرسنگی فیزیکی و احساسی تمایز بدهد. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود.

سدیم، پتاسیم و منیزیم بیشتری دریافت کنید.

همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. سدیم، پتاسیم و منیزیم بیشتری دریافت کنید. این بدان معناست که دریافت مهم ترین نوع کربوهیدرات یعنی فیبر را از دست داده اید. شام برای اولین بار به کودک وعده کتوژنیک غیر از مخلوط شیر و زرده تخممرغ داده میشود. روز دوم سه شنبه؛ به کودک برای شام مخلوط زرده تخم مرغ و شیر به میزان یک سوم کالری مصرفی رایج در شام داده میشود. اما ازآنجایی که ممکن است مابین وعده ها گرسنه شوید بهتر است یکسری میان وعده سالم در طول روز میل کنید تا گرسنگی شما را کمتر کرده و به رژیمتان پایبند تر باشید. زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد. با این حال ، همین یافته های اولیه نیز نوید بخش و هیجان انگیز است. بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختن غذا روغن زیتون را به آن اضافه کنید.  This data was do ne by GSA C onte​nt᠎ Gener᠎ator Dem ov᠎ersion.

در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد. پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند. گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. این رژیم به این صورت عمل می کنه که اگه در روز کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدرات ها مصرف کنیم، در نهایت انرژی بدن ما تموم می شه. Art icle has been c​reat​ed ​by GSA C​on᠎te​nt Generat​or D emover sion.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد علاوه بر این در همین مقدار، 15 گرم فیبر هم داره که میتونه در نهایت به ایجاد احساس سیری بیشتر در بدن کمک کنه. چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. نان کتو پسند بخورید.اگرچه ممکن است حذف نان به طور کلی وسوسه انگیز باشد، اما فراموش نکنید که غلات کامل سرشار از فیبر، انرژی و ویتامین های B هستند که همگی برای سلامتی روزمره ضروری هستند. یک پژوهش دیگر در 349 فرد مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در بازه زمانی دو ساله وزن از دست دارند. موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. Th᠎is a᠎rticle was generated  with the  help  of GSA Content G​en erator Dem᠎oversion᠎!