پاسخ: زمان آن است که با بحران آب و هوا و طبیعت به عنوان یک اورژانس بهداشت جهانی تقسیم نشدنی برخورد کنیم


ویراستار عزیز،

من سال ها از آب و هوا دفاع می کنم و بسیار خوشحالم که سرمقاله شما را در مورد تنوع زیستی و آب و هوا می بینم. تغییرات اقلیمی در حال حاضر بلایای فزاینده، سیل، موج گرما، طوفان و آتش سوزی را به همراه دارد. ما می دانیم که از این به بعد، پیشرفت سریعتر خواهد شد و تغییرات آب و هوایی بزرگتر خواهد بود. علاوه بر این، زمین از آب و هوای شناخته شده خارج شده و وارد عصر حوادث بی سابقه ای شده است. جو ما به روش های غیرمنتظره ای تغییر می کند، بنابراین پیامدهای هواشناسی بسیار خطرناک هستند، رویدادهای جدید و ناشناخته ممکن است رخ دهند.
IPCC انتظار دارد دمای زمین و پیامدهای آن تا 20 سال آینده افزایش یابد. من می ترسم که عواقب آن بر جنگل ها و اکوسیستم ها بد باشد و آینده آنها را تهدید کند. نکات مهمی مانند مرگ جنگل های آمازون خطرات بزرگتری هستند، آنها می توانند گرمایش زمین را چندین برابر افزایش دهند و میزان عواقب آنها هنوز توسط IPCC مورد بحث قرار نگرفته است.

دامپروری عامل بزرگی برای گرم شدن کره زمین و از بین رفتن تنوع زیستی است. در حال حاضر بیشتر مزارع زمین برای تغذیه دام ها پرورش می یابند، و هم کشاورزی و هم مراتع برای خوراک حیوانات، جنگل زدایی را به همراه دارد که یکی از دلایل اصلی از بین رفتن تنوع زیستی است. در سال های گذشته، پرورش حیوانات به سرعت پیشرفت کرده است که بسیار نگران کننده است. ما نمی توانیم جنگل ها را از دست بدهیم، آنها آب و هوا و تنوع زیستی ما را تثبیت می کنند. ما باید هر چه زودتر این روند را معکوس کنیم. بنابراین، غذا یکی از مهم ترین راه حل ها برای محدود کردن تغییرات آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی است.

لطفا توصیه های غذایی برای تنوع زیستی و آب و هوا را تبلیغ کنید. هم حفاظت از تنوع زیستی و هم ایمنی برای جهان تنها زمانی حاصل می شود که پروتئین حیوانی در رژیم غذایی ما کاهش یابد. رژیم سیاره ای Eat-Lancet عمدتاً مبتنی بر گیاه است و یک راه حل عالی برای کاهش مصرف محصولات حیوانی است، باید در سراسر جهان ترویج و پذیرفته شود.

لطفا این اتفاق بیفتد، با احترام،

Dorota Retelska، Ph.D.