پاسخ: ترک الکل | BMJ


ویراستار عزیز،

متوجه شدم که جمله زیر را می خوانم و نسبتاً گیج می شوم: “برای بقیه مدت بستری بیمار در بیمارستان و در سرپایی، به یک فرمول خوراکی (مثلاً ترکیب ویتامین B قوی در انگلستان که حاوی نیکوتین آمید، پیریدوکسین، ریبوفلاوین و تیامین است) تغییر دهید. رفتار.” به نظر می رسد که این با دستورالعمل های فعلی NICE و بسیاری از دستورالعمل های فرمول محلی موجود در تضاد است، جایی که توصیه می شود تیامین خوراکی باید تجویز شود نه ویتامین B کمپلکس.

بسیاری از فرمول‌های محلی مانند تیم بهینه‌سازی داروهای CCG West Essex به طور خاص بیان می‌کنند که «نه ترکیب ویتامین B و نه قرص‌های قوی ترکیب ویتامین B حاوی تیامین کافی برای درمان/پیشگیری از انسفالوپاتی Wernicke نیستند». (1) در نوامبر 2019 اعلام شد که “به دلیل کمبود شواهد در مورد اثربخشی و ایمنی آنها، داروهای کمپلکس ویتامین B (ترکیب ویتامین B و قرص های قوی ترکیب ویتامین B) نباید برای پیشگیری از انسفالوپاتی Wernicke (WE) در اعتیاد به الکل.» (2)

دستورالعمل NICE CG100 بیان می‌کند که «تیامین باید در دوزهای بالاتر از محدوده «فرمول ملی بریتانیا» داده شود» (3)، این مقدار 200 تا 300 میلی‌گرم در روز در دوزهای منقسم است. (4) یک قرص ویتامین B Co-strong فقط حاوی 4.85 میلی گرم تیامین است (1) بنابراین مشخص نیست که چگونه می تواند الزامات توصیه شده در پیشگیری از ورنیکه را برآورده کند.

من نمی دانم که آیا نویسندگان می توانند به ما توصیه کنند که آیا شواهد در این مورد تغییر کرده است؟

آثار ذکر شده
1. تیم بهینه سازی داروهای CCG West Essex. سند تصمیم گیری مجتمع ویتامین B. [Online] ژانویه 2020. [Cited: June 14, 2023.] https://westessexccg.nhs.uk/your-health/medicines-optimisation-and-pharm….
2. کمیته بهینه سازی داروهای منطقه ای (RMOC) – NHS انگلستان. بیانیه موضع کمیته بهینه سازی داروهای منطقه ای (RMOC) مکمل خوراکی ویتامین B در اعتیاد به الکل. [Online] نوامبر 2019. [Cited: June 14, 2023.] https://www.sps.nhs.uk/wp-content/uploads/2019/12/RMOC-position-statemen….
3. خوب. اختلالات مصرف الکل: تشخیص و مدیریت عوارض فیزیکی (CG100). [Online] 12 آوریل 2017. [Cited: June 14, 2023.] https://www.nice.org.uk/guidance/cg100/resources/alcoholuse-disorders-di….
4. BNF – فرمول ملی بریتانیا. [Online] 2023. [Cited: June 14, 2023.] https://bnf.nice.org.uk/drugs/thiamine/.