پاسخ: عبدالوحید | BMJ


ویراستار عزیز
به یاد دکتر عبدالوحید (1934-2023)

امیدوارم خوانندگان شما این ضمیمه را برای آگهی فوت عالی خواهرزاده ام (دکتر عایشه وحید) (که در شماره آخر شما منتشر شده) برای پدربزرگش، پدرم، مرحوم دکتر عبدالوحید مورد توجه قرار دهند.

پدر در سال 1971 توسط تیم کریکت تست پاکستان به عنوان پزشک تیم برای مسابقات بیرمنگام آنها استخدام شد.

در اولین اوور اولین تست در بیرمنگام در آن سری، چوب افتتاحیه پاکستان، آفتاب گل با توپ آلن وارد به سرش اصابت کرد و مجبور به بازنشستگی شد. این جراحت روز بعد این جمله معروف را از برایان جانستون در بی بی سی ترسیم کرد: “گل خوب است. دکتر امروز صبح سر او را بررسی کرد و چیزی در آن پیدا نکرد.” بابا اون دکتر بود!

به عنوان تشکر بیشتر، پدر یک خفاش کوچک امضا شده از تیم تور پاکستان دریافت کرد (عکس ها پیوست). در پشت خفاش پیام تشکر از کاپیتان انتیکاب علم و امضای چهار برادر معروف محمد که دو نفر از آنها تا زمان برگزاری این تور بازنشسته شده بودند، وجود داشت. ظهیر عباس احتمالاً به این دلیل که در مسابقه آزمایشی یک قرن دو گل زده بود، خفاش را دوبار امضا کرد. تا کنون بزرگترین امضای تیم مربوط به امضای جوان 19 ساله ای بود که اولین بازی آزمایشی خود را انجام داد، یکی از عمران خان که بعداً نخست وزیر پاکستان شد. عمران خان که در این مسابقه ناموفق بود، از کنار زمین کنار گذاشته شد و دیگر بازی نکرد تا اینکه پاکستان در سال 1974 دوباره به انگلیس تور داد.

پدر همچنین برای پزشک کارخانه معروف موتور سیکلت BSA، سنگ هایی را که از محل تمرینش در Small Heath دور انداخته بود، پوشش داد. او گفت که مطب پزشک BSA در مقایسه با محل کار او در NHS بسیار مجهز و دارای پانل‌های چوبی بسیار زیبا بود. با این حال، به جای آسیب های صنعتی، درخواست اصلی “پزشکی” کارگران به دلیل خماری آنها، یادداشت های بیماری بود!

امیدوارم خوانندگان شما از این داستان های شغلی پدرم لذت ببرند. ما واقعاً پدر و مادر فوق‌العاده‌ای داشتیم و همه به او و مادرمان که او را فوت کرده افتخار می‌کنیم.

با احترام

اروم وحید
وکیل دادگستری
12 اتاق قدیمی مربع
مسافرخانه لینکلن
لندن.