پاسخ: اگر پزشکان نتوانند از واتس اپ استفاده کنند چه اتفاقی می افتد؟


ویراستار عزیز،

من مقاله استفان آرمسترانگ در مورد از بین رفتن احتمالی واتس اپ را با توجه به قوانین جدید تحسین می کنم. او به زیبایی اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات را برجسته کرد و از شروع همه گیری به عنوان یک مثال عالی یاد کرد.

پزشکان از این ابزارها برای بحث در مورد اطلاعات حساس بیمار استفاده می کنند “زیرا رمزگذاری شده است”. چرا این اشتباه است و چرا آنها نسبت به خطرات ساده لوح هستند؟ خوب رمزگذاری بله، اما به خطر افتادن داده‌ها به احتمال زیاد به این دلیل رخ می‌دهد که دستگاه گم شده یا یک عضو گروه به اشتباه اضافه شده است و اطلاعات بین دستگاه شما و سروری در کالیفرنیا ارسال نمی‌شود. همین رویدادها قبلاً منجر به نقض اطلاعات در اسکاتلند شده است که منجر به جریمه‌هایی از سوی دفتر کمیساریای اطلاعات شده است.

دستورالعمل های GMC اکنون بیان می کند که باید تمام اقدامات منطقی را برای ایمن سازی داده های بیماران خود انجام دهید. متأسفانه، واتس اپ تحت این مسئولیت قرار نمی گیرد و هیچ دفاعی در هنگام رخ دادن رخنه ها وجود ندارد. اگر راه حل های بهتری وجود دارد باید از آنها استفاده کرد. یا اینکه برای دانلود یک برنامه دیگر تنبل هستیم؟

وقتی شما تجزیه و تحلیل می کنید که چه چیزی می تواند یک ابزار ارتباطی بهداشتی ایده آل باشد، WhatsApp یک راه حل ضعیف است. نمی تواند اطلاعات را بر اساس بیمار دسته بندی کند (به این معنی که داده ها از نظر قانونی مشکوک هستند). هیچ ادغامی با سوابق بیمار فراهم نمی کند. آیا قرار نیست تمام هدف به اشتراک گذاری داده ها و استفاده از آن برای خوب باشد؟ از بسیاری جهات واتس اپ موانعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در جایی که لازم است دارد.

ما به عنوان یک سیستم بهداشت و درمان نتوانسته ایم با سرمایه گذاری مناسب در زیرساخت ها به این مشکل رسیدگی کنیم. به عنوان یک حرفه ما جلو نرفتیم. آیا بدون یک وسیله ارتباطی فوری و مشترک رنج خواهیم برد؟ البته! این الهام بخش پزشکانی مانند من است که این راه حل ها را بسازند. استفاده مداوم از واتس اپ موقعیتی آرامش بخش است و به عنوان یک حرفه ما باید اکنون بیش از هر زمان دیگری تغییر و نوآوری کنیم.

مت جاگارد

موسس DocComs، مشاور جراح ارتوپد