پاسخ: اگر پزشکان نتوانند از واتس اپ استفاده کنند چه اتفاقی می افتد؟


ویراستار عزیز

با مطالعه بخش‌های مربوط به قانون ایمنی آنلاین 2023 (از این پس OSA) و قوانین مربوطه، می‌توانم تأیید کنم که هدف قانون از نظر برنامه‌های پیام‌رسان را کنترل می‌کنم.

به طرز عجیبی، شاید OSA برای ایمیل، پیامک، MMS (و سایر موارد تعریف شده) در شرایط تعریف شده خاص معافیت هایی ایجاد می کند.

با این وجود، بر اساس آنچه OSA می گوید، فکر می کنم پلتفرم هایی مانند WhatsApp، Signal و MS Teams (و موارد مشابه) پس از اتصال به «اینترنت» مشمول مقررات هستند. کلمه “اینترنت” برای دسترسی به OSA و قوانین مربوطه مرکزی است. متأسفانه، من نتوانستم تعریفی از معنای «اینترنت» در هیچ اساسنامه یا رویه قضایی پیدا کنم.

خدمات بهداشتی نیازی به اتکا به هیچ سرویس پیام رسانی وابسته به اینترنت ندارند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در صنایع دیگر استفاده می‌شوند که به اینترنت وابسته نیستند و می‌توانند به اندازه واتس‌اپ و پلتفرم‌های مشابه در داخل شبکه‌های امن کار کنند.

BeeBEEP دسته ای از نرم افزارها را نشان می دهد که صرفاً در داخل یک اینترانت محلی و مستقل از اینترنت کار می کنند. در حال حاضر، برای دستگاه های تلفن همراه طراحی نشده است. با این حال، عملکرد BeeBEEP امکان توسعه برنامه های کاربردی مشابه برای دستگاه های قابل حمل را نشان می دهد. چنین نرم‌افزاری می‌تواند به طور بالقوه محدودیت‌های قانون ایمنی آنلاین (OSA) را دور بزند و یک جایگزین ارتباطی امن و خصوصی را در یک محیط شبکه محلی امن ارائه دهد.

قوانین جدید فرصتی برای NHS است تا در مورد امنیت و مقررات فناوری اطلاعات جدی تر شود.

زمان آن فرا رسیده است که فناوری‌های سفارشی را کشف و توسعه دهیم که می‌توانند در دستگاه‌های جدیدی که عملکردهای مشابه برنامه‌های تلفن همراه وابسته به اینترنت را دارند، در داخل شبکه‌های امن کار کنند.