سهم مثبت حداقل قیمت واحد الکل در زمینه برآوردهای اخیر مرگ و میرهای خاص الکل


ویراستار عزیز

در ژوئن 2023، بهداشت عمومی اسکاتلند (PHS) گزارش نهایی را از ارزیابی تأثیر حداقل قیمت واحد (MUP) برای الکل در اسکاتلند منتشر کرد. [1]. شواهد نشان می‌دهد که MUP تأثیر مثبتی بر پیامدهای سلامت در سطح جمعیت و نابرابری‌های بهداشتی مرتبط با الکل داشته است، یعنی از طریق کاهش تخمینی مرگ‌ومیرهای خاص الکل و پذیرش در بیمارستان، با شواهد کمی از اثرات منفی بر صنعت نوشیدنی‌های الکلی یا آسیب‌های اجتماعی در یک سطح جمعیت قوی ترین شواهد در سطح جمعیت، بر اساس داده های تا پایان سال 2020 و با استفاده از داده های انگلستان به عنوان یک کنترل جغرافیایی، تخمین می زند که به طور متوسط، هر ساله از حدود 150 مرگ خاص الکل به دلیل MUP جلوگیری می شود. [2]. بیشترین کاهش تخمین زده شده در مرگ و میر ناشی از مصرف الکل برای مردان و کسانی که در محروم ترین مناطق اسکاتلند زندگی می کنند مشاهده شد.

در میان مدت، نظارت بر تغییرات در طول زمان در نسبت نرخ مرگ و میر خاص الکل بین اسکاتلند و انگلیس می تواند نشان دهد که چگونه برآوردهای جدیدتر می تواند بر مزایای نتیجه گیری تأثیر بگذارد که تخمین زده می شود MUP به سلامت جمعیت در اسکاتلند کمک کرده است. [3,4]. قبل از اجرای MUP در سال 2018، نسبت نرخ مرگ و میر خاص الکل از سال 2012 تا 2017 به طور کلی ثابت بود، با این نرخ ها معمولاً بین 84٪ تا 101٪ بیشتر (یعنی دو برابر) در اسکاتلند نسبت به انگلیس. این ثبات مهم است، زیرا برای اینکه یک کنترل قابل دوام باشد، روندهای قبل از مداخله باید موازی باشند تا اطمینان در نسبت دادن تغییراتی که به دنبال اجرای مداخله ایجاد می شود افزایش یابد. ایرلند شمالی به عنوان یک گروه کنترل جایگزین برای انگلستان پیشنهاد شده است، اما از آنجایی که روند نرخ مرگ و میر خاص الکل قبل از MUP موازی با اسکاتلند نبود، ایرلند شمالی یک گروه کنترل قابل دوام نبود.

پس از اجرای MUP، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف الکل به شدت در اسکاتلند کاهش یافت، اما در انگلستان تغییری نکرد. از سال 2019، مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در سراسر بریتانیا افزایش یافته است، اما در اسکاتلند با سرعت کمتری نسبت به انگلیس. 65 درصد در اسکاتلند در مقایسه با انگلیس در سال 2020 و 60 درصد بیشتر در سال 2021. در سال 2022، آخرین سالی که داده های مقایسه ای در دسترس است، نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در اسکاتلند 58 درصد بیشتر از انگلیس بود. [3,4]. این نشان می دهد که MUP تأثیر مثبتی در محافظت از جمعیت اسکاتلند از آسیب های بیشتر مرتبط با الکل داشته است.

در حالی که مقایسه روندها در بلندمدت مفید است، ارزیابی قوی تاثیر یک سیاست کافی نیست. مطالعه تجربی طبیعی که ما انجام دادیم با استفاده از روش‌شناسی شناخته شده بین‌المللی به دنبال جداسازی تأثیر MUP بیش از طیفی از عوامل بالقوه مخدوش‌کننده، از جمله تأثیر همه‌گیری COVID-19 بود. [5]. هم حسابداری برای روندهای قبل از مداخله و هم استفاده از یک کنترل مکانیسم هایی را ارائه می دهد که از طریق آنها می توان اعتماد به انتساب استنتاج علی را تقویت کرد. [5].

قوی‌ترین شواهد قابل تعمیم نشان می‌دهد که MUP تأثیر مثبتی بر مضرات سلامتی در سطح جمعیت ناشی از الکل داشته است، از جمله مقابله مثبت با نابرابری‌های سلامت ناشی از مصرف مضر الکل. این تخمین های اخیر از مرگ و میرهای خاص الکل در اسکاتلند و انگلیس، برای سال های 2021 و 2022، این نتایج را تغییر نمی دهد و روندهای نسبی به تقویت آنها کمک می کند. از آنجایی که PHS متعهد به سیاست‌های مبتنی بر شواهد است، ما از اینکه اعضای پارلمان اسکاتلند به ادامه MUP پس از آوریل 2024 رأی دهند و اطمینان حاصل شود که ارزش آینده MUP در سطحی تنظیم می‌شود که سهم مثبت خود را در کاهش آسیب‌های سلامتی حفظ کند، حمایت می‌کنیم. الکل

منابع
[1] بهداشت عمومی اسکاتلند ارزیابی تأثیر حداقل قیمت واحد برای الکل در اسکاتلند: ترکیبی از شواهد. 2023. موجود در: https://publichealthscotland.scot/publications/evaluating-the-impact-of-…

[2] Wyper GMA، Mackay DF، Fraser C، Lewsey J، Robinson M، Beeston C، Giles L. ارزیابی تأثیر قیمت گذاری حداقل واحد الکل بر مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در اسکاتلند: یک مطالعه سری زمانی منقطع کنترل شده. لانست. 2023;401(10385):1361-1370. doi: 10.1016/S0140-6736(23)00497-X.

[3] دفتر بهبود سلامت و نابرابری ها. مشخصات الکل 2024. موجود در: https://fingertips.phe.org.uk/profile/local-alcohol-profiles/data

[4] رکوردهای ملی اسکاتلند مرگ و میرهای خاص الکل 2023. موجود در: https://www.nrscotland.gov.uk/statistics-and-data/statistics/statistics-…

[5] Craig P، Katikireddi SV، Leyland A، Popham F. آزمایش‌های طبیعی: مروری بر روش‌ها، رویکردها، و مشارکت‌ها در تحقیقات مداخله بهداشت عمومی. بهداشت عمومی Annu Rev. 2017؛ 38:39-56. doi: 10.1146/annurev-publhealth-031816-044327.