پایان نامه تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند

هوشمندسازی مدارس مسیری کارشناسی شده براساس قوانین - مجله خبری رها - رهامگ راهنمای خرید اسمارت برد: برای خرید اسمارت برد دقت داشته باشید که سایز اصلی صفحه با سایز فعال آن متفاوت است. واژه هاي کليدي: خلاقيت ، دانش آموزان ، محيط مدرسه ، تفکرخلاق ، پرورش خلاقيت ، کودکان ونوجوانان مقدمه امروز جامعه ، بيش از هر زمان ديگر به افراد هوشمند و خلاق نياز دارد، هر قدر جهاني که درآن زندگي ميکنيم پيچيده تر ميشود، نياز به شناسايي و پرورش ذهن هاي خلاق و آفريننده نيز بيشتر و شديدتر ميگردد به همين دليل ، در شرايط کنوني، مسئله خلاقيت از مهمترين مسائل در قلمرو روانشناسي آموزشگاهي است ، با توجه به اين امر بايد مديراني مبتکر و خلاق را براي رده هاي متفاوت مديريت برگزيد، مديران توانمندي که قادر باشند با اتخاذ تدابير و شيوه هاي بايسته ، به ويژه در دستگاه آموزش و پرورش ، زمينه را براي تجلي و بروز استعدادها و خلاقيت هاي معلمان و دانش آموزان فراهم آورند. تصاویر ذهنی که ما به کودکان خود میدهیم، آینده آنها را شکل میبخشند. به عبارت دیگر، ما با انتقال اطلاعات و معلومات، پرورش فرد و شکوفایی استعدادهای بالقوه، زمینه های پرورش تفکر و رشد وی را تسهیل می کنیم.

هوشمند سازی مدرسه

بنابراین توصیه میگردد که علاوه بر آشنایی با کلیات این مبحث خانه هوشمند، به صورت تخصصی و متمرکز اقدام به یادگیری موارد مربوط به هوشمندسازی خانه از طریق پلتفرم کرده و تمرکز خود را کاملاً در این زمینه نگه دارید. از طرف دیگر به دلیل ماهیت مجازی مدرسه و هوشمند بودن آن، دانش آموزان تنها با دسترسی به اینترنت می توانند با یک جستجوی ساده اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنند. استفاده از ابزارهای دیجیتال جلسات یادگیری را سرگرم کننده تر می کند . به عبارت دیگر، با پیشرفت فناوری، نقش معلمان پررنگ­ تر از قبل شده و جایگزینی رخ داده صرفاً به صورت جایگزینی معلمان آشنا به دانش فناوری و استفاده از رایانه با معلمان سنتی خواهد بود.» لذا برخلاف تصور رایج، فناوری­ های دیجیتال و گسترش مدرسه­ های هوشمند، موجب حذف نقش معلم در فرآیند نظام آموزشی نخواهد شد. تخته هوشمند ابزاری است که در مدارس هوشمند بهعنوان جایگزینی برای تخته وایت بورد یا تختهسیاه استفاده میشود. تربیت آزادانه کودک در وضعیتی که والدین دارای علایق قوی گوناگونی باشند باعث بروز صفت خلاقیت در کودکان میشود. خلاقیت نه فقط به هوش و تفکر بلکه به سازمان شخصیت فرد نیز مربوط می شود. ᠎​!

تغییرات آنتروپی را فقط در فرآیندهای بازگشتنی میتوان حساب کرد و بنا به تعریف، برابر است با خارج قسمت مقدار گرمای مبادله شده به دمای مطلقی که این مبادله در ان انجام گرفته است: . با توجه به ابزارهای دیجیتالی که به دانشآموزان ارائه میشود میتوان انتظار داشت که آنها درک بهتری از موضوعات مختلف به دست بیاورند. در این روایت، هیچگونه استنتاج غایتشناسانه در کار نیست، یعنی انسان به عنوان غایت و هدف جهان مطرح نمیشود، امّا در روایت قوی اصل آنتروپیک () تأکید میشود که شرایط اولیّه کیهان و نیز روند بسیار پیچیدهای که تاکنون گذرانده است، لزوماً هدفی ویژه؛ یعنی پیدایش حیات و نهایتاً انسان را با ظرافت و دقّت تمام دنبال کرده است. در مدارس هوشمند، آموزش منحصراً برای معلم نیست، اما آموزش و یادگیری بهشدت عاملی است و دانشآموزان نقشی اساسی در یادگیری مباحث علمی دارند. تشكيل تصوير به واسطه پردازش ديجيتالي نور و بازتاب از طريق حدود 3/5 ميليون قطعه آينه بسيار ريزي كه بر روي چيپ قرار گرفته است صورت مي گيرد و ثبات بيشتري در حفظ كيفيت رنگها در طي زمان نسبت به دارند.

سامانه مدرسه هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟ آموزش صحیح، همان پرورش است. در کل، تجهیزات نرمافزاری مدارس هوشمند برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری، کاهش هزینههای آموزشی و افزایش انگیزه و علاقه دانشآموزان به یادگیری طراحی شدهاند. این تصاویر ذهنی بصورت پیشگوییهایی هستند که به تحقق در میآیند و تصویر ذهنی شما میزان شاد بودن، مفید بودن و خلاق بودن کودکتان را شکل می بخشند، مطمئنا تصویر ذهنی شما برای هر یک از کودکانتان بیش از آنچه انجام میدهید و یا به آنها میگویید در رشد انگیزه خلاقیت و موفقیت آنها در آینده موثر خواهد بود. این تحقیق از نوع تحقیقات پیمایشی است که در آن از ابزار پرسشنامه و مصاحبه استفاده گردیده است. در کشور ما نیز در سال های اخیر سعی شده است که با تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات مدرن آموزشی، گام هایی برای استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی برداشته شود و این مدارس به نام مدارس هوشمند در کشور پارس آموز شناخته شده اند. جالبتر اینکه در این آمار، سهم نرم افزار مکاتبات اداری و انجام الکترونیکی آنها 70 درصد و 30 درصد مابقی نیز سهم مکتوبات اداری کاغذی، عنوان شده است. با ورود فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی1، ابعاد زیادی از جامعه تحت تأثیر قرار گرفته و بسیاری از سازمانها بهمنظور تبادل دانایی از نو سازمانیافته و در این میان آموزش و پرورش از این قاعده مستثنی نیست. ​​!