پاسخ: Gambleaware: “استقلال” از صنعت واقعاً به چه معناست؟


ویراستار عزیز،

استقلال یک عامل مهم در مورد خدمات بهداشت عمومی است. نکته ای که دکتر مارگارت مک کارتنی در تفسیر اخیر خود در مورد آسیب قمار مطرح کرد. برای GambleAware – موسسه خیریه‌ای که بودجه آن توسط دولت طراحی شده است – پیشنهادات برای وضع مالیات قانونی بر شرکت‌های قمار که در کتاب سفید اخیر قمار آمده است، یک تغییر کاملاً خوش‌آمد و دیرهنگام است.

برخلاف خدمات درمانی برای آسیب‌های ناشی از اعتیاد به الکل و مواد مخدر، بودجه عمومی برای خدمات آسیب‌های قمار وجود ندارد. مالیات قانونی از توسعه یک مدل بودجه شفاف و بلندمدت حمایت می‌کند و این رایزنی در ماه‌های آینده برای بازخورد سهامداران باز خواهد شد. با توجه به این موضوع، امید است که مدل بودجه به روز شده نیاز به رویکرد فرادولتی در سطوح ملی و محلی را به طور کامل تشخیص دهد. در حالی که NHS در برنامه بلندمدت خود متعهد به افتتاح و تأمین مالی کلینیک های تخصصی قمار است، GambleAware به کار در کنار NHS ادامه می دهد. گستردگی آسیب‌های مربوط به قمار بسیار گسترده است و می‌تواند تحت تأثیر طیف وسیعی از بخش‌ها از جمله حوزه‌های نوظهور مانند بازی و ارزهای دیجیتال قرار گیرد. برای مبارزه با این امر، نه تنها باید بر پیشگیری، بیماری‌های همراه و آسیب به دیگران، بلکه بر مسائل نظارتی و مالی نیز تمرکز شود.

کتاب سفید قمار به رسمیت می‌شناسد که “GambleAware یک موسسه خیریه مستقل است و از اکتبر 2018 هیچ متولی صنعتی نداشته و صنعت هیچ نقشی در تصمیم‌گیری ندارد.” GambleAware مجموعه ای قوی از سیاست های حاکمیتی در زمینه فعالیت های مالی، تحقیقاتی و راه اندازی دارد که همه آنها به صورت عمومی در دسترس هستند. همه سیاست‌ها با شورای تجربه زنده آن بحث می‌شود که سطح بیشتری از نظارت مستقل را در توسعه و ارائه استراتژی خیریه اضافه می‌کند و در عین حال تمرکز بر نیازهای کسانی را که آسیب‌های قمار را تجربه می‌کنند، تضمین می‌کند.

چارچوب حاکمیتی در GambleAware که دکتر مک کارتنی به آن اشاره می‌کند برای اطمینان از اینکه در شرایط فعلی، خدمات بسیار مورد نیاز برای کسانی که از آسیب‌های مربوط به قمار رنج می‌برند، از طریق شبکه ملی پشتیبانی قمار، توسط تیم‌های منطقه‌ای که به صورت مشارکتی کار می‌کنند، ساخته شده است. با ارائه دهندگان غیر قانونی خدمات، از جمله NHS. در آینده، مالیات قانونی پیشنهادی استقلال بیشتری را ممکن می‌سازد و این مشارکت‌های حیاتی را افزایش می‌دهد.

پروفسور Siân M Griffiths CBE FFPH FRCP
معاون رئیس، GambleAware

دکتر K Valsraj MBBS، FRCPsych، PGDAP، FHEA
قمار متولی آگاه است
مشاور روانپزشک
معاون رئیس پزشکی (کیفیت و ایمنی) و معاون کالدیکات گاردین
Kent and Medway NHS and Social Care Partnership Trust
محترم مدرس ارشد بالینی، کینگز کالج لندن

بنجامین هاوارد
رئیس شورای تجربه زنده GambleAware