نادیده گرفتن رنگ پوست و تفاوت های مرتبط با آن در تولید ویتامین D مرتبط با مشکلات سلامتی و مرگ و میر مادران نژادپرستی است.


ویراستار عزیز
نابرابری‌های قومیتی در سلامت مادران بر اساس گزارش اخیر دولت بریتانیا در مورد سلامت مادران سیاه پوست که در سرمقاله شما برجسته شده است، پیچیده است و به طور کامل درک نشده است. .

با این حال، یک دلیل فیزیولوژیکی که به راحتی قابل اصلاح است، نیاز به اشاره دارد. در این مورد، تقصیر باید متوجه متخصصان سلامت باشد: افسران ارشد پزشکی و ادارات بهداشت عمومی باید به خاطر توصیه نکردن زنان و پزشکان عمومی آنها و همچنین متخصصین زنان و زایمان برای بهینه سازی وضعیت ویتامین D زنان، ترجیحاً قبل از بارداری، سرزنش شوند. آغاز شده. برای رسیدن به سطح مطلوب خون 100 نانومول در لیتر (40 نانوگرم در میلی لیتر) نیاز به تجویز مکمل های ویتامین D کافی دارد که باید در طول بارداری حفظ شود. مکمل توصیه شده کوچک ویتامین D موجود، همانطور که در چندین مطالعه قبلاً اشاره شده است، کافی نیست، به ویژه زمانی که تولید ویتامین D مشتق شده از UV توسط پوست تیره غنی از ملانین کاهش می یابد.

در چند دهه گذشته فواید زیادی از مکمل ویتامین D برای زنان باردار و فرزندان آنها گزارش شده است، به ویژه هنگامی که هدف برای سطوح خونی مطلوب است. اکنون یک بررسی سیستماتیک بسیار اخیر کاهش قابل توجهی در مرگ و میر مادران با بهبود وضعیت ویتامین D نشان داده است.(2)

می توان استدلال کرد که همه زنان قبل از شروع بارداری سزاوار بهینه سازی سطح ویتامین D خود هستند. من موافقم با این حال، این گزارش به نابرابری های قومی می پردازد. بارزترین تفاوت بین اقوام مختلف رنگ پوست است. تخمین زده شده است که برای افراد غیرقفقازی برای بدست آوردن همان تولید ویتامین D ناشی از اشعه ماوراء بنفش تا 6 برابر بیشتر از مردم قفقازی در خارج از منزل زمان نیاز است. این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که افراد دارای پوست تیره که در عرض های جغرافیایی شمالی زندگی می کنند، سطح ویتامین D خون بسیار پایینی دارند.

نژادپرستی سرانجام در گزارش دولت نام برده شد و به لطف سرمقاله شما اکنون به طور گسترده تبلیغ می شود. با این حال، توجه نکردن به کمبود ویتامین D در زنان با انواع پوست تیره نیز نژادپرستی است.

این ممکن است تنها یک عامل در همه دلایل پیچیده نابرابری‌های قومی باشد، و به هیچ وجه نمی‌خواهم پیام این گزارش را کم کنم، اما اکنون نمی‌توان کمبود ویتامین D را نادیده گرفت. اطمینان از اینکه سطح ویتامین D خون به محدوده مطلوب رسیده است، مزایای سلامتی قابل توجهی از جمله کاهش مرگ و میر را به همراه خواهد داشت. این میوه ارزان و ایمن است، بنابراین به وضوح میوه کم آویزان است.
اگر نادیده گرفته شود نباید این را سهل انگاری نامید؟

(1) BMJ 2023؛ 381: p1040
(2) مورالس-سوارز-وارلا M، Uçar N، Soriano JM، Llopis-Morales A، Sanford BS، Grant WB. عوامل خطر مرتبط با ویتامین D برای عوارض و مرگ و میر مادر در دوران بارداری: مرور سیستماتیک و متاآنالیز. مواد مغذی. 4 اکتبر 2022؛ 14 (19): 4124. doi: 10.3390/nu14194124. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9572094/#:~:text=