پاسخ: یک پلت فرم جدید فدرال داده بحث برانگیز برای NHS در انگلستان


ویراستار عزیز

این سرمقاله نگرانی‌هایی را در مورد ارزش پول پلتفرم داده فدرال جدید بیان می‌کند، اما بدون این نوع فناوری «رایانش ابری» برای پیوند دادن پایگاه‌های داده‌های متعدد بوروکراتیک، ما نمی‌دانیم که NHS چه ارزشی ارائه می‌کند. برای مثال، پس از سازمان‌دهی‌های مجدد متعدد، نمی‌توانیم به سؤالات ساده‌ای پاسخ دهیم: آیا افراد مبتلا به COPD از نظر نتایج و با در نظر گرفتن منابع صرف شده در سامرست، آکسفوردشایر، کمبریج شایر یا دورست، وضعیت بهتری دارند؟ در واقع ما حتی نمی توانیم به این سوال ساده پاسخ دهیم – چقدر برای پیشگیری از COPD و حمایت از افراد مبتلا به COPD در این جمعیت ها هزینه می شود؟

روش فعلی گزارش دهی هیچ سرنخی ارائه نمی دهد. در یکی از این جمعیت ها، بیمارستان گزارش می دهد، همانطور که لازم است، 761،396،000 پوند برای «کارکنان»، 1،463،000 پوند برای «پارکینگ خودرو و امنیت» و بسیاری از کارکردهای مهم دیگر هزینه کرده است، اما تشخیص این که چقدر هزینه شده غیرممکن است. در افراد مبتلا به بیماری های تنفسی یا سرطان یا بیماری قلبی. کمیسیون اصلی خدمات برای این جمعیت موظف است فقط هزینه‌های خود را در مورد «مراقبت‌های اولیه»، «مراقبت مستمر»، «مراقبت‌های اجتماعی» و «حاد» با «حاد» که البته حاوی هزینه‌های مربوط به افراد مبتلا به COPD است که در کلینیک‌ها و توانبخشی حضور دارند گزارش کند. خدمات.

احتمالاً تغییرات قابل توجهی در هزینه ها وجود دارد، که آخرین بار در سال 2017/18 گزارش شد 1.7 برابر بود، اما بدون پلتفرم داده فدرال ما هیچ راهی برای دانستن اینکه چقدر برای افراد مبتلا به بیماری تنفسی یا هر بیماری دیگر هزینه شده است، نداریم. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چقدر به افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و سایر گروه‌های فرعی «تخصیص داده شد» زیرا هزینه‌های فعلی نتیجه دهه‌ها جابجایی است. ما همچنین نمی‌توانیم نتیجه آن هزینه یا از منظر جمعیت، میزان نابرابری در ارائه خدمات را تعیین کنیم (1)

برای اینکه روش‌های مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر ارزش بسیج شوند تا خدمات را برای افزایش ارزش و کاهش ضایعات فعال کنند، جایی که ضایعات استفاده از منابعی است که اگر برای هدف دیگری یا برای زیر گروه دیگری از جمعیت استفاده شود ارزش بیشتری به ارمغان می‌آورد، NHS فوراً به FDP

دکتر مویر گری CBE

1 Rae M و Grey M (2023). مدیریت سلامت جمعیت، نحوه طراحی و ارائه مراقبت های بهداشتی جمعیت پرس آفاکس