پاسخ: محافظت از کارکنان زن در برابر تشعشعات یونیزان در محل کار


ویراستار عزیز،

ما از هایلاک و میلمن و همکاران به خاطر علاقه ای که نشان دادند و نظرات روشنگرانه در پاسخ هایشان سپاسگزاریم.

این سرمقاله تا حدی برای تأکید بر کمبود در پایگاه دانش و تأکید بر این نکته نوشته شده است که داده های طولی قوی برای ارزیابی دقیق خطر سرطان سینه که با محیط شغلی که جراحان ارتوپد زن در آن کار می کنند مرتبط است، مورد نیاز است.

در بریتانیا، زنان 7 درصد از مشاوران جراحی ارتوپدی را تشکیل می‌دهند که کمترین درصد در بین تمام تخصص‌ها را تشکیل می‌دهند. بنابراین، حوادث نامطلوب احتمالاً نادر هستند و مشکلات جمع آوری و اعتبارسنجی داده های حساس در مورد چنین گروه کوچکی از زنان را نباید دست کم گرفت. ما قدردانی می‌کنیم که ادبیات موجود نمی‌تواند یک رابطه علی صریح را اثبات کند، اما نمی‌پذیریم که محدودیت‌های این مطالعات نتیجه‌گیری بدیهی ما را کاهش می‌دهد. سرمقاله ما نتیجه می گیرد که PPE پرتوهای موجود در حال حاضر از سینه زن حساس به پرتو محافظت نمی کند و اصل “تا حد قابل قبولی کمتر” (ALARA) محقق نمی شود.

هایلاک بر یکی (1) از سه مطالعه از گروهی که ما به آن اشاره می کنیم تمرکز دارد. (1،2،3) ما تشخیص می‌دهیم که نقص‌های روش‌شناختی وجود دارد، اما به دلیل کمبود منابع جایگزین در مورد جراحان ارتوپد زن، در نظر می‌گیریم که این تحقیق نباید صرفاً نادیده گرفته شود. هایلاک همچنین نگرانی هایی را در مورد مقایسه بین جراحان و جمعیت عمومی زنان، به دلیل پروفایل های متفاوت عوامل خطر ایجاد می کند. با این حال، مطالعات قبلی با یافته های مشابه توسط Chou و همکاران. (2012 و 2015) از جراحان پلاستیک و اورولوژی زن به عنوان جمعیت مقایسه استفاده کردند و خطر بالا را در جراحان ارتوپد گزارش کردند، با نرخ پاسخ بالاتر در مطالعات قبلی (چو و همکاران 2015). ما همچنین در نظر داریم که با توجه به اینکه پاسخ دهندگان از نظر پزشکی واجد شرایط هستند، بعید است که آنها در گزارش نوع سرطان خود اشتباه کرده باشند.

میلمن و همکاران در مورد خطر نسبی نظرات متعددی ارائه می‌کنند، اما ما در نظر داریم که پرتوهای شغلی هیچ سودی برای کارکنان بهداشتی زن ندارد و نباید با ماموگرافی مقایسه شود، که منفعت واضحی را برای گیرنده فراهم می‌کند.

آنها همچنین بر نیاز به فیزیکدانان پزشکی و کارکنان مراقبت های بهداشتی که از پرتوهای یونیزان استفاده می کنند، برای درک ماهیت استفاده از تشعشع و محدودیت های تجهیزات برای بهبود ایمنی تشعشعات با هم کار کنند. آنها ملاحظات فنی از جمله جهت گیری فلوروسکوپی C-arm در مطالعات گزارش شده توسط Valone و Van Nortwick و همکاران (4،5) را مورد انتقاد قرار می دهند. این مطالعات اثربخشی محافظ پرتوهای استاندارد و پوشش سینه را در جهت گیری های C-arm فلوروسکوپی که معمولاً در ارتوپدی استفاده می شود، ارزیابی کردند. منبع تابش اغلب باید در کنار جراح عمل قرار گیرد تا امکان تصویربرداری متعامد از اطراف لگن را فراهم کند. جراح اغلب در کنار منبع با بازوهای بالا می ایستد و زیر بغل محافظت نشده را در معرض پراکندگی اشعه قرار می دهد. این به دلیل فضای محدود در اتاق عمل، طراحی C-Arm و نیاز به حفظ استریل ضروری است.

ما نگرانی های اضافی بیان شده توسط Millman و همکاران در مورد زمان درگیر در نگهداری و هزینه های مربوط به خرید محافظ اضافی را تایید می کنیم. قابل توجه است که چندین شرکت حفاظت در برابر تشعشع لوازم جانبی سبک وزن، مقرون به صرفه و قابل مانور را برای ارائه حفاظت در برابر اشعه طراحی کرده اند. هزینه این وسایل کمکی ناچیز است و منجر به پوشاندن بافت حساس به پرتو بر روی تنه زن می شود. نظر ما این است که کارفرمایان باید مایل به سرمایه گذاری در ایمنی نیروی کار زن خود باشند.

منابع
1. Chou LB، Johnson B، Shapiro LM، Pun S، Cannada LK، Chen AF، و همکاران. افزایش شیوع سرطان سینه و همه علل در جراحان ارتوپد زن. JAAOS Glob Res Rev [Internet]. مه 2022 [cited 2022 Oct 31]؛ 6 (5). در دسترس از: https://journals.lww.com/10.5435/JAAOSGlobal-D-22-00031
2. Chou LB، Chandran S، Harris AHS، Tung J، Butler LM. افزایش شیوع سرطان سینه در میان جراحان ارتوپد زن. مجله سلامت زنان. 2012 ژوئن؛ 21 (6): 683-9.
3. Chou LB، Lerner LB، Harris AHS، Brandon AJ، Girod S، Butler LM. شیوع سرطان در میان یک بررسی مقطعی جراحان ارتوپد، اورولوژی و پلاستیک زن در ایالات متحده. مسائل مربوط به سلامت زنان 2015 سپتامبر 25 (5): 476-81.
4. Valone LC، Chambers M، Lattanza L، James MA. قرار گرفتن در معرض اشعه پستان در جراحان ارتوپد زن. مجله جراحی استخوان و مفاصل. 2016 نوامبر 2؛ 98 (21): 1808-13.
5. Van Nortwick SS، Leonard DA، Finlay AK، Chou L، Valone LC. روش های کاهش قرار گرفتن در معرض تشعشع پستان حین عمل جراحان ارتوپد. مجله جراحی استخوان و مفاصل. 1 سپتامبر 2021؛ 103 (17): 1646–51.