پاسخ: شصت ثانیه در . . . توصیه سبک زندگی


ویراستار عزیز،

خلاصه شصت ثانیه به تحقیقات مشابهی اشاره نکرد که نشان می‌دهد زمان مورد نیاز برای درمان بیماری‌های مزمن طبق دستورالعمل NICE با استفاده از رویکردهای دارویی، از نظر زمانی مشابه (اگر نه بیشتر) نسبت به «توصیه‌های سبک زندگی» است. این پیشنهاد که توصیه های سبک زندگی برای پزشکان بیشتر از مراقبت های دارویی وقت گیر است، مفید و احتمالا نادرست است. به عنوان مثال، رینولدز و همکاران در سال 2018 (1) تخمین زدند که برای میانگین لیست پزشکان عمومی متشکل از 2500 بیمار، درمان 10 بیماری مزمن شایع طبق دستورالعمل NICE به 10.6 ساعت در روز نیاز دارد.

شایان ذکر است که حمایت از افراد با رویکردهای پزشکی سبک زندگی (که فقط شامل توصیه های ساده نیست) از بیماری های مزمن با کاهش تجویز نامناسب که منجر به مشاوره به دلیل عوارض جانبی، نیاز به تیتراسیون، بررسی داروها می شود، بالقوه پایدارتر است. نظارت بر آزمایش خون و موارد دیگر؛ چرخه ای از مداخلات روزافزون در حالی که یک رویکرد پزشکی سبک زندگی، همانطور که توسط انجمن پزشکی سبک زندگی بریتانیا (2) آموزش داده شده است، شامل مراقبت از خود، مربیگری، کلینیک های گروهی، تجویز اجتماعی و توصیف در صورت لزوم است. هدف این رشته دستیابی به بهبودی بیماری‌های مزمن در صورت امکان است – مطمئناً رویکرد بسیار مؤثرتری که منجر به افزایش تصاعدی مداخلات پزشکی نمی‌شود؟

ارزیابی رویکرد پزشکی سبک زندگی برای مدت زمان مورد نیاز برای درمان بیش از یک سال مفید خواهد بود – در تجربه من این رویکرد می تواند در ابتدا زمان بر باشد، اما در میان مدت باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا افراد برای دستیابی به اهدافی که می خواهند فعال و حمایت می شوند. نه صرفاً افزایش پلی داروسازی.

1. Reynolds, R., Dennis, S., Hasan, I. et al. بررسی سیستماتیک مداخلات مدیریت بیماری مزمن در مراقبت های اولیه BMC Fam Pract 19, 11 (2018). https://doi.org/10.1186/s12875-017-0692-3
2. Www.bslm.org.uk