سوابق الکترونیکی سلامت – چتری برای گروه‌های محروم در آزمایش‌های بالینی


ویراستار عزیز

پرونده الکترونیک سلامت (EHRs) ابزار فوق العاده ای برای هر دولتی برای بهبود نتایج خدمات بهداشتی در مناطق پیرامونی با گروه های محروم در مکان های جغرافیایی مختلف است. EHR نه تنها بیماران را برای تصمیم گیری آگاهانه و مدیریت بهتر سلامت خود توانمند می کند، بلکه به کشور/ارائه دهندگان خدمات کمک می کند تا با بهبود وظایف خود به جامعه در کل خدمت کنند.

به طور معمول، موانع زیادی وجود دارد که CROها، محققان، محققان، و شرکت‌های دارویی قبل از شروع و در طول کارآزمایی‌های بالینی خود با آن‌ها مواجه می‌شوند و غلبه بر آنها برای اطمینان از اجرای قابل اعتماد کارآزمایی‌ها بسیار مهم است.

ثبت آینده نگر آزمایشات بالینی توسط سیاست ها و قوانین مختلف در سراسر جهان مورد نیاز است (1،2). هدف کلیدی ثبت نام آزمایشی، فعال کردن شناسایی همه آزمایش‌های انجام شده و در حال انجام مرتبط با موضوع معین است. این هدف تنها در صورتی محقق می‌شود که همه آزمایش‌های مربوطه ثبت شده باشند و سیستم جستجو بتواند آنها را به دقت شناسایی کند، در نتیجه از مثبت کاذب و منفی کاذب جلوگیری می‌کند. با این حال، یکی از چالش‌هایی که اغلب در کارآزمایی‌های بالینی نادیده گرفته می‌شود، «موضوعات تکراری» یا «بیماران حرفه‌ای» یا «موضوعات مطالعه حرفه‌ای» است. دخالت آنها ممکن است به شدت یکپارچگی هر کارآزمایی بالینی را تهدید کند (3).

نام سایت کارآزمایی بالینی یک رشته کاراکتری است که برای شناسایی سایت مسئول ارسال داده های کارآزمایی بالینی استفاده می شود، در حالی که شناسه موضوع کارآزمایی بالینی، موضوع را در پروتکل تحقیقاتی مشخص شده توسط شناسه پروتکل کارآزمایی بالینی شناسایی می کند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تقریباً 45٪ از تمام ثبت های تکراری در حال حاضر شناسایی نشده و تلاش هماهنگ توسط سیاست گذاران، ثبت نام ها و حامیان آزمایشی لازم است تا اطمینان حاصل شود که شناسایی بدون ابهام کارآزمایی ها امکان پذیر است (4).

EHR دقیقاً مانند یک کارت ملی سلامت دیجیتال است که داده‌های سلامت کل هر فرد/بیمار را ارائه می‌کند و می‌تواند در هر مکانی در حوزه قضایی مشخص شده کارت مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که این EHR دارای یک الگوریتم بالینی است که شامل اطلاعات کامل در مورد سابقه قبلی بیماران از هرگونه دارو، جراحی، عوارض جانبی دارویی، داروهای آلرژیک، آزمایش‌های تشخیصی، مشارکت در آزمایش‌های بالینی و غیره است، تصمیم‌گیری بسیار آسان‌تر خواهد بود. در مورد دخالت آن بیمار در هر کارآزمایی آینده یا برای دارو. از این رو پیوند EHR با ثبت کارآزمایی بالینی نه تنها برای سیاست گذاران، ثبت کنندگان و حامیان کارآزمایی مفید است، بلکه از بیماران در برابر هرگونه سوء استفاده توسط هر ذینفع محافظت می کند.

1. سی دی آنجلیس. ثبت کارآزمایی بالینی: بیانیه ای از کمیته بین المللی سردبیران مجلات پزشکی. مجله پزشکی نیوانگلند. 2004؛ 351 (12): 1250.
2. Zarin DA, Tse T, Sheehan J. قانون پیشنهادی برای ثبت کارآزمایی بالینی ایالات متحده و ارسال نتایج. مجله پزشکی نیوانگلند. 2015 ژانویه 8; 372 (2): 174-80.
3. Zarin DA، Ide NC، Tse T، Harlan WR، West JC، Lindberg DA. مسائل مربوط به ثبت کارآزمایی های بالینی. شلوغ. 2007 مه 16؛ 297 (19): 2112-20.
4. van Valkenhoef G، Loane RF، Zarin DA. ثبت‌های تکراری ناشناس قبلی آزمایش‌های بالینی: تجزیه و تحلیل اکتشافی داده‌های ثبت در سراسر جهان. بررسی های سیستماتیک 2016؛ 5 (1): 1-9.