پاسخ: اوکراین: بیش از 700 حمله به مراکز بهداشتی و کارگران در سال از زمان تهاجم روسیه به ثبت رسیده است


ویراستار عزیز

این مقاله گواهی بر وحشت اجتناب ناپذیر جنگ است، زمانی که حتی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران بیمار آنها بخشی از خط مقدم می شوند.

در یک سالگرد تهاجم به اوکراین در 24 فوریه، بیهودگی ظاهراً جنگ به ویژه آشکار می شود. بسیاری از پزشکان فعالانه پزشک شدن را انتخاب کردند تا هرگز درگیر جنگ نشوند، اما جنگ برای بسیاری از افرادی که به جنگ کشیده می شوند، به ندرت انتخاب می شود.

و بسیاری از پزشکان علیه جنگ مبارزه می کنند زیرا جنگ در پایان به کشتن انسان های دیگر و از بین بردن زندگی است.

سوالی که اغلب به ذهن خطور می کند این است که آیا پزشکان باید برای ارائه شواهدی از رنجی که جنگ ایجاد می کند بیشتر تلاش کنند؟

اگر پزشکان آن شواهد را ارائه ندهند، چه کسی ارائه خواهد کرد؟

اگر به جنگ به عنوان یک بیماری کشنده و در عین حال قابل پیشگیری فکر کنیم، شاید پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی چیزی برای گفتن به دولت ها داشته باشند تا به عنوان دیپلمات هایی عمل کنند که در هر کشوری مستقر هستند تا از کشتار، ویرانی و خرابی جنگ جلوگیری کنند؟

پزشکان لزوماً نیازی به درک سیاست‌هایی که به وسیله آن جنگ‌ها تبدیل می‌شود را نمی‌دانند، تا بتوانند پیامی ساده‌تر جهانی بگویند، تلاش کنند، کشتار را متوقف کنند، بیماری را متوقف کنند.

“زنجیره کشتار” نحوه پیروزی در جنگ ها بر اساس دکترین نظامی است، اما به نظر می رسد کشتار مشکلی است که باید متوقف شود.

در هر جنگی شنیدن صدای مردم روی زمین سخت به نظر می رسد. چگونه می توان صدای بیمار یا سرباز در جبهه را شنید، شهادت ها را چگونه می توان شنید، شاعران جنگ امروز کجا منتشر می شوند؟

چگونه می توان گزارش های پزشکان، پرستاران، بیماران، سربازان و غیرنظامیان از صدمات وارده و متحمل شده در طول جنگ را مستند کرد و توسط تصمیم گیرندگان عمومی و سیاسی شنید؟

آیا تولید شهادت هایی مانند این مقاله BMJ می تواند بر احتمال و تمایل به جنگ تأثیر بگذارد و رویکرد جنگ را با توجه به هزینه و تأثیر انسانی تغییر دهد؟

مقیاس صدمات و رنج تجربه شده چیزی است که فقط قربانی به عنوان یک بیمار به طور کامل از آن مطلع است، اما پزشکان نیز حامیان آن هستند و برای مبارزه با بیماری وجود دارد و شاید لازم باشد قبل از آن بیماری برای پایان دادن به بدترین بیماری های انسانی کار را شروع کنیم. به زندگی انسان پایان می دهد.

منابع
1/ چرا جنگ؟
https://www.researchgate.net/publication/340565493_Why_War_The_Oedipal_c…’identification’_to_an_internal_agency_of_mental_aggression_an_early_’identification_with_the_aggressor’_predisposing_the_mind_external_potently

2/ سلامت از طریق صلح 2017
https://www.medact.org/project/forum-2017/