پاسخ: به گفته رهبر، تزریق پول نقد اخیر مشکلات خدمات اضطراری را حل نخواهد کرد


ویراستار عزیز

کالج سلطنتی اورژانس پزشکی (RCEM) شواهد معتبری ارائه کرده است که تأخیر در بخش های اورژانس (ED) به مرگ صدها بیمار در هر هفته کمک می کند (1). اگر این یافته درست باشد، این یک رسوایی است، به این معنی که برای شاهدان NHS انگلستان (NHSE) به اندازه کافی خوب نیست که به نمایندگان مجلس بگویند که “ارقام را نمی شناسند”. نویسندگان مقاله آمار قسمت های بیمارستان و داده های دفتر آمار ملی در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند. مطالعات در جاهای دیگر قبلاً نشان داده بود که تاخیر در انتقال بیماران از اورژانس به بخش خطر مرگ را افزایش می دهد (2). برعکس، با افزایش سرعت حرکت بیماران، خطر کاهش می یابد (3). بنابراین، یافته‌های RCEM با توجه به اینکه ED به سادگی برای ارائه درمان مداوم و سطوح مراقبت پرستاری مورد نیاز برای بیماران بسیار بیمار مجهز نیست، کاملاً قابل قبول به نظر می‌رسد.

این مطالعه افزایش مداوم مرگ و میر را به میزان 30 روز برای افرادی که بیش از پنج ساعت از زمان ورودشان در اورژانس باقی مانده بودند، نشان داد. به ازای هر 82 بیمار که بیش از 6 تا 8 ساعت تاخیر داشتند، یک مرگ اضافی رخ می داد. داده ها تنها پس از بررسی همتایان منتشر شد و روش مورد استفاده در رسیدن به نتیجه به وضوح مشخص شده است. نکته مهم این است که سایر کارشناسان موافق هستند که ارقام کاملاً معقول هستند و ممکن است در واقع دست کم گرفته شوند. یک تجزیه و تحلیل تکراری با استفاده از داده های جدیدتر به 530 مرگ در هفته منجر شد (4).

در حالی که یافته‌های این مطالعه از اهمیت بالقوه بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید زنگ‌های هشدار عظیمی را به صدا درآورد، این نوع تحقیقات نمی‌تواند مطلقاً ثابت کند که تاخیر در پذیرش باعث مرگ و میر می‌شود، به این معنی که نتیجه‌گیری همیشه قابل چالش است. با این حال، پاسخ بسیار جدی تری از NHSE و کریس هاپسون مورد نیاز است. آنها باید نشان دهند که کجا فکر می کنند مقاله RCEM اشتباه است و تجزیه و تحلیل خود را برای بررسی و پاسخ به اشتراک بگذارند. این فرآیند برای اینکه تصمیمات سیاستی بیشتر مبتنی بر علم باشد و در نتیجه از نظر محافظت از بیماران مؤثر باشد، ضروری است.

منابع
1. http://press.psprings.co.uk/emj/january/emj211572.pdf
2. https://www.bmj.com/content/342/bmj.d2983
3. https://www.nber.org/papers/w24445
4. https://fullfact.org/health/accident-emergency-delays-excess-deaths/