داستان واقعی پشت رژیم های کتوژنیک

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. و ما نباید فراموش کنیم که پس از پایان درمان کتوژنیک، رفتار شما در سر میز باید بیشتر از قبل مراقب باشید تا به اشتباهات و عدم تعادل رژیم غذایی متوسل نشوید که میتواند به سرعت نتایج به دست آمده را باطل کند. در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن میتوانید کربوهیدرات مصرف کنید. شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. شام: برگر فاقد غلات با بیکن، تخم مرغ و پنیر. شام: کباب، پنیر چدار و سبزیجات. شام: کوفته قلقلی، پنیر چدار و سبزیجات. سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. دریافت و مصرف کربوهیدراتهایی چون شکر، نان سفید، شیرینی ، نوشابه، میوه و هرگونه قند طبیعی را قطع میکنید.برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی و عوارض آن ادامه مطلب را مطالعه کنید .

رژیم کتوژنیک Pdf نی نی سایت

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد اما آیا همه میتوانند بهسلامت و بیمشکل از عهده رعایت رژیمی برآیند که در آن مصرف چربیها بالا میرود و میزان کربوهیدراتها به کمترین مقدارِ ممکن میرسد؟ با اینکه بیشتر تحقیقات در مورد رژیم استاندارد و رژیم پروتئین بالا صورت گرفته است. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. بعد از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید. میانگین تخمین زده شده انرژی مادر و مجموع انرژی مصرفی مادر به اضافه محتوای انرژی شیر در طول رژیم پرچرب بیشتر از رژیم پر کربوهیدرات بود. شما در کتوژنیک، نسبت به رژیمهای دیگر وزن بیشتری کم خواهید کرد چون در این سبک غذایی، برای تبدیل چربی به انرژی شما کالری بیشتری میسوزانید . هستند، اما نشاسته به عنوان یک جزء عمده غلات (مانند برنج، گندم و ذرت)، حبوبات و چند گیاه ریشه مانند سیب زمینی وجود دارد، در حالی که ساکاروز به مقدار زیاد در نیشکر، چغندرقند و میوههای رسیده وجود دارد. احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه. This data has  been g enerated with t he help of GSA​ Con᠎te​nt Generator Dem​oversion᠎.

کره و خامه: در صورت امکان کره و خامه محلی. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این کار مؤثر خواهد بود یا خیر – بسیاری از محصولات با قند پایین هنوز در حال توسعه هستند و در غذاها بیشتر از نوشیدنیها، فرمولاسیون مجدد فرآیندی طولانی است. این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. با این حال، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ ممکن است در معرض خطر اپیزودهای قند خون پایین (هیپوگلیسمی) باشند که با گیجی، لرزش، خستگی و تعریق مشخص میشود. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. نگران نباشید، این مسئله بخاطر محصولات جانبی حاصل از تولید کتون ها در رژیم کتوژنیک هست. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. این حالت به دلیل دفع محصولات جانبی تولید شده در طی حالت کتوزیس است. در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم.

کتوزیس تغذیه ای هنگامی رخ میدهد که بدن به جای گلوکز به عنوان سوخت از چربی استفاده میکند. وقتی شما روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات دریافت کنید، سوخت بدن تان به سرعت تمام میشود. بعد از آن بدنتان برای منبع سوخت از چربیها استفاده میکند وشما شروع به کم کردن وزن خواهید کرد. رژیم کتوژنیک؛ برای کاهش وزن گزینه مناسبی است زیرا شواهد به خوبی از آن حمایت میکند. رژیم بولتپروف، یک رژیم کتوژنیک گردشی را با روزهداری متناوب ترکیب میکند. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. صبحانه: تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر بز و ریحان. درمورد پروتئین هم آزادید مقدار متعادلی از آن را در سه وعده در روز مصرف کنید که میتواند از منابعی مانند گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد. شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یکی از موادی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف آن هستید.

روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع طبیعی MCT است یعنی چیزی حدود 17 درصد از اسید چرب هایش MCT هستند. روغن نارگیل یکی از منابع عالی MCT است. حتما میدانید که یکی از مهمترین منابع انرژی برای بدن و مغز ما مواد قندی است. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. از آنجا که قندها سریعتر میسوزند، ابتدا قندها برای تامین انرژی وارد عمل میشوند و پس از آن چربیها، با این حال شما در این وضعیت نیز چربی بیشتری نسبت به یک ورزشکار با رژیم عادی میسوزانید زیرا در کل منبع تامین انرژی بدنتان چربی است. در رژیم غذایی کتوژنیک چربی ها دوست شما هستند و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند. زمانی که در رژیم کتو احساس ضعف یا خستگی میکنید و این ضعف پایدار هست احتمالا فرایند کتوز در شما به درستی صورت نمیگیره، بنابر این میزان کربوهیدرات خودتون رو کاهش بدید و مجددا نکاتی که در بالا اشاره شد رو مطالعه و به دقت به کار ببرید، استفاده از روغن MCT یا کتون هم در برطرف کردن خستگی ناشی از رژیم کتو موثر هست. در صورتی که همچنان ادامه داشت به سراغ مصرف سبزیجات با فیبر بالا بروید.

کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدراتها از چربی استفاده میکند. این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان میشود. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. علاوه بر اینکه این رژیم برای افراد مختلف متفاوت عمل میکند اما شامل فوایدی است که میتواند به سلامت بدن در بعضی از اوقات کمک کند. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. بسیاری از افراد اندکی پس از شروع رژیم کتو حالت تهوع و استفراغ ( وهمچنین سرگیجه ، ضعف و تحریک پذیری) را گزارش می دهند. ♦ اگر دائما خسته باشم، احساس کسل بودن یا ضعف داشته باشم چکاری برای برطرف شدنش انجام بدم؟ ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود.

بیشتر از نیازتان از روغن ها و چربی ها استفاده نکنید اما در مورد مصرفشان هم سخت گیری نکنید. سختگیر نبودن در غذاخوردن و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی میتواند کمک کند. همچنین میتواند میزان اکسیژن بدن را هنگام کار سخت، افزایش دهد. رژیم کتوژنیک چگونه کار می کند؟ به همین دلیل است که ذکر می شود نقش عسل در رژیم کتوژنیک صفر است و مصرف کربوهیدارت هایی از این دسته توصیه نمی شود. این بیماری در حال حاضر درمان قطعی ندارد و پژوهشگران همواره در صدد یافتن راههایی برای بهبود آن هستند. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. بیشتر رستوران ها غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند. برای اطلاعات بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید. از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید. همانطور که گفته شده رژیم کتوژنیک رژیمی پرطرفدار برای سریع لاغر شدن است ولی رژیم های غذایی باید در کنار کاهش وزن بر سلامت کلی بدن نیز تأثیر مثبت بگذارند ولی این روش چون مصرف کربوهیدرات را کاهش و چربی را افزایش میدهد باعث میشود بر سلامت کلی فرد اثر منفی بگذارد؛ بنابراین رژیم کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست.

رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات، با مصرف پروتئین متوسط و چربی بالا است که در سوزندان بیشتر چربی ها (چربی سوزی بدن)، موثر تر است. تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) هر رژیم تمرینی است که شما را ملزم به انجام تمرینات شدید پشت سر هم و سپس یک دوره ریکاوری کوتاه می کند. پس حتما قبل از انتخاب این نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید و آزمایشهای لازم را انجام دهید. اگر میخواهید رژیم کتوژنیک را بررسی کنید، ابتدا با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. در مطلب دیگری 12 نکته مهم برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم که توصیه میشود حتماً بخوانید. برای آشنایی با رژیم های غذایی دیگر میتوانید از مقاله های دیگری که در سایت ویکی درمان موجود است بهره ببرید. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

شما باید از محصولات شیرین نشده این دسته شیر ها استفاده کنید به این دلیل که محصولات شیرین شده اینگونه شیر ها دارای قند زیادی هستند که انتخاب مناسبی برای رژیم کتوژنیک نیستند. بله قطعا، اما باید توجه کنید که میزان عضله سازی توی رژیم کتوژنیک شاید به اندازه رژیم غذایی با کربوهیدرات متعادل نباشه. ♦ چقدر پروتئین باید توی رژیم کتو مصرف کنم؟ در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. روغن زیتون میتونه به عنوان چاشنی برای تهیه سالاد فصل، سالاد سبزیجات و… بدون ترازو، شما نمیتوانید غذای کتوژنیک را به درستی یا با خیال راحت برای فرزند خود تهیه کنید. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. در این هنگام است که شما متوجه می شوید بدن به سراغ سلول های چربی رفته و چربی موجود در این سلول ها را تجزیه می کند تا از انرژی آنها برای بدن استفاده کند.