آیا می‌توانید نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری نگاهی به Cross؟

لیست رژیم کتوژنیک کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک بطور کامل عمل می کنند، وزن کم می کنند و 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 لاغر می شوند. در نهایت بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی خواهد کرد که باعث کاهش وزن خواهد شد. به علاوه آنکه بسیاری از متخصصان بهداشت در این باره هشدار نیز داده اند که کتو راه حلی سالم و طولانی مدت برای کاهش وزن نمی باشد. در این قسمت از تناسب اندام نمناک علائم هشدار دهنده ای معرفی شده اند که نشان می دهند ممکن است رژیم غذایی کتو گزینه ایده آلی برایتان نباشد. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. رژیم کتو یکی از رژیمهای غذایی مطرح حال حاضر دنیا است که بسیاری از پزشکان آن را به افراد چاق توصیه میکنند. بسیاری از افرادی که تحت رژیم کتو هستند فقط به خوردن دو وعده در روز احساس نیاز میکنند. This ᠎post has been generated ᠎wi᠎th t he  help ᠎of GSA Co ntent  Ge ne᠎ra᠎tor ​DE​MO​.

اکثر مردم روزانه تقریباً ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنند. تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. از نقطه نظر علمی مشخص نیست که آیا این رژیم غذایی برای کاهش وزن برتری ویژه ای بر رژیم های دیگر داشته باشد یا خیر، واقعیت این است که هیچ مدل خاص رژیم غذایی وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد و نمیتوان برای همه یک نسخه ی یکسان پیچید.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک می تواند شانس کاهش وزن را افزایش دهد اما اگر از میوه های مناسب و به میزان مناسب استفاده نکنید، ممکن است خود را از کتو خارج کرده و تلاش های خود را برای کاهش وزن متوقف کنید. رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد. در این نوع از رژیم باید مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات دارد بسیار محدود شود. موفقیت رژیم کتوژنیک بدین دلیل بوده است که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. نوشیدن آب فراوان برای سلامتی کلی ضروری است و نقش محوری در همه چیز از عملکرد کلیه تا متابولیسم و فراتر از آن دارد. علاوه بر تأثر روغن نارگیل برای کاهش وزن، این روغن به حفظ سلامت پوست کمک میکند و مصرف آن مانع از لاغری صورت و چین و چروک میشود. کتوژنیک یک رژیم غذایی است که شخص کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست میآورد و کربوهیدرات کمتری را مصرف میکند که این عملکرد منجر به چربیسوزی بیشتر میشود.

این مقدار مصرف از تحلیل عضلهها جلوگیری میکند.

کلمه کتو در رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت از نام یک مولکول سوخت کوچک به نام کتون در بدن گرفته شده است. یک نظر سنجی در سال 2020 نشان داد که در سال گذشته 8 درصد از افراد این رژیم را امتحان کرده اند. برای شروع کتوز، یک رژیم معمولا باید حداکثر حاوی ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باشد. رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است. رژیم کتوژنیک استاندارد به طور معمول 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات را شامل میشود. در این رژیم مقدار و حجم کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین آمده و میزان چربی خوراکی افزایش مییابد. رژیم کتوژنیک یا « رژیم کتو » نوعی رژیم با مقدار کربوهیدرات کم، با چربی بالاست که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های حاوی کربوهیدرات کم دارد. آسپری ادعا میکند که شما باید مواد غذایی را بهدرستی طبخ کنید تا بتوانید از مواد مغذی آنها بهرهمند شوید. این مقدار مصرف از تحلیل عضلهها جلوگیری میکند. مصرف خوراکی هایی که فیبر دارند، به علت دیر هضم شدن آن، باعث کاهش میل ما به خوردن غذا شده و از طرفی سبب میشود که احساس ضعف، گرسنگی و حتی باعث کمتر شدن اشتهای ما میشود.

در کتو ممکن است تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید و کمتر با دوستان و خانواده تان غذا بخورید زیرا بیشتر منوهای وعده شام در رستوران ها، غذاهایی که حاوی 75 درصد چربی باشند را ارائه نمی دهند. بر اساس داده های USDA، یک فنجان توت فرنگی خرد شده حاوی بیش از 3 گرم فیبر و حدود 9 گرم کربوهیدرات خالص است. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. همان طور که در ابتدا گفته شد حالت کتوز حالتی است که بدن از کتون برای انرژی استفاده میکند. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان میدهد که رژیم کتو کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر کافی را تامین نمیکند. غذاهای رژیمی بدون قند: این غذا اغلب دارای الکلهای قندی هستند که میتواند در بعضی موارد سطح کتون را تحت تاثیر قرار دهد. رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون، میزان انسولین و افزایش کتونها شود. در واقع، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است

کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. برخی از رژیمهای لاغری در واقع، در ابتدا به عنوان رژیمهای غذایی با رویکردهای درمانی تجویز و توصیه شدهاند و در طول زمان و به واسطهی نتایج مثبتی که برای سایر افراد نیز در برداشتهاند، بدل به یک رژیم لاغری پرکاربرد شدهاند. مانند هر رژیم محدود کننده دیگر ، وقتی یک سری مواد غذایی را حذف می کنید، به احتمال زیاد یک سری مواد مغذی مفید را از دست خواهید داد. اگر برای کاهش وزن عجله داشته باشید به سرعت انگیزه خودتان را از دست خواهید داد و رژیم را رها خواهید کرد.اهداف واقع بینانه برای خودتان تعیین کنید. نتایج تحقیقات در مورد مزایا و فواید رژیم کتو برای بیماری های مختلف بسیار محدود است.

کتوژنیک ویکی پدیا این نوع از رژیم که یک برنامه غذایی با چربی بالا می باشد؛ ولی در عوض از کربوهیدرات و پروتئین کم استفاده می شود، که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. سریعترین راه برای لاغر شدن روزه گرفتن است. رژیم کتوژنیک همانطور که اشاره کردیم، بر پایه چربی است. این رژیم بر پایه چربی بنا شده است و هدف آن چربی سوزی به وسیله کم کردن کربوهیدرات است. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را آغاز کرده باشید احتمالاً بزرگترین سوال در ذهن شما پیدا کردن مواد غذایی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است. تا زمانیکه 7-6 کیلوگرم با وزن هدفتان فاصله داشته باشید می توانید این مرحله را اجرا نمایید. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند . اما از کجا بفهمیم چه زمانی برای توقف رژیم کتو مناسب است؟ هر چه کربوهیدرات کمتر باشد، چربی سوزی بیشتر خواهد بود.

ولی در عوض این رژیم برای ورزشکارهای حرفه ای که قصد عضله سازی در بدن خود را دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رزیم درستی نخواهد بود. جنا جیمسون بعد از به دنیا آمدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود که البته با رژیم کتو توانست ۴۰ کیلو از وزنش راکم کند. در این نوع از رزیم شما باید بیشتر کربوهیدرات که هضم آن راحت تر است را مانند نوشابه، شیرینی ها، شکر و … یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. قهوه بولتپروف، یک جزء اصلی از این رژیم است. برخی از چربیهای اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. میوه های مجاز با کربوهیدرات کم: کیوی، آووکادو، شاتوت، تمشک، طالبی، هندوانه، لیمو و … به خاطر اینکه رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد. این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. برای اینکه بیشتر با این رژیم آشنا شوید در ادامه با نجوا نیوز همراه باشید.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

شاید در نگاه اول برای کسانی که تازه با این رژیم آشنا شده اند عجیب باشد، چگونه میشود با مصرف چربی، چربی سوزی کرد؟ به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند. در این رژیم غذایی میزان کربوهیدرات بهشدت محدود میشود و قوانین سختگیرانهای برای مصرف این دسته از مواد غذایی تعیین میشود. در رژیم کتو اساس کار بر این است که به کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. ویتامین B که مدت طولانی با رشد مو همراه است ، بیوتین در طیف وسیعی از غذاها موجود است. موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم همانند رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما شامل پروتئین بیشتری است. لبنیات با چربی بالا: پنیر خامه ای، پنیر چدار، موزرلا، خامه، کره و …