باور کردن هر یک از از آن 10 افسانه درباره کتوژنیک برای لاغری شما را از بالا رفتن نگه می‌دارد

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک سالمتر و هم موثرتر از رژیمهای کم چرب 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 است. اگرچه در حال حاضر شواهد کافی برای توصیه آن به همه مبتلایان به ام اس وجود ندارد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این رژیم ایمن، امکان پذیر و به خوبی قابل تحمل است و با بهبود خستگی و افسردگی، کاهش وزن، و کاهش آدیپوکین های پیش التهابی سرولوژیک در این بیماری همراه است. بدن برای تامین این انرژی از کربوهیدراتها استفاده میکند. کربوهیدرات ها (شامل قند و گلوکز) منبع سوخت و ساز بدن و تامین انرژی انسان جهت فعالیت های روزمره می باشد. اگر زیاد مصرف شود، ممکن است سطح انسولین و کتون های پایین تر را کاهش دهد. فواید: این رژیم غذایی به شما کمک می کند تا کربوهیدرات هایی با شاخص قند خون پایین را انتخاب کنید، و لذا باعث پایداری سطح قند خون و کنترل گرسنگی می گردد. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید. یعنی زمانیکه شما طبق برنامه رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را محدود میکنید، بدنتان دچار تغیراتی میشود که ممکن است عملکرد ورزشیتان را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی میزان کربوهیدرات مصرفی محدود میشود، میزان قند خون کم شده و کربوهیدرات کمتری در اختیار سلولهای سرطانی قرار میگیرد.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

یعنی اینطور نیست که فقط کربوهیدرات رو حذف کنیم و به جاش چربی و پروتئین بخوریم. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان عادت کند چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. سیب زمینی معمولی یکی از منابع اصلی کربوهیدرات ساده بوده و حذف آن از رژیم لاغری کم کربوهیدرات ضروری است. گوشت و مرغ در رژیم کتوژنیک از غذاهای اصلی محسوب میشوند. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. برای این منظور میتوانید سری به سایت سلوا بزنید، زیرا در این سایت محصولات سالمی که فاقد هرگونه افزودنی هستند به فروش میرسد. برای خرید روغن زیتون بکر بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده میتوانید سری به سلوا بزنید. از آنجایی که این روغن گیاهی و کاملا طبیعی است، برای بدن شما بسیار مفید بوده و به آن آسیبی وارد نمیکند.

توجه داشته باشید که هر رژیم غذایی که محدودیت های فراوانی داشته باشد ممکن است بدن شما را با کمبود مواد غذایی مواجه نماید. دوکان یکی از ساختارمند ترین رژیم های لاغری کم کربوهیدرات است. در عوض احتمالا پزشک تان به شما می گوید تا از کربوهیدرات های سالم تر مانند غلات کامل و میوه استفاده کنید. در عوض احتمالا پزشک تان به شما می گوید تا پروتئین های کم چرب مانند مرغ بدون پوست، پنیر کوتاژ کم چرب و سفیده تخم مرغ مصرف کنید. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب های عصبی میشوند. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. دلیل این دشواری این است که باید تغییرات بسیار اساسی در عادات غذایی خود به وجود آورید. بر همین اساس در رژیم غذایی کتوژنیک شاهد آن هستیم که مصرف کربوهیدراتها به شدت پایین آمده است و در عوض چربیها جایگزین آن شدهاند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است.

در اغلب رژیم های کم کالری مجاز به خوردن سبزیجات بدون نشاسته به صورت نا محدود هستند. در نهایت مغز، ماهیچه ها، کبد و تمام اندام های دیگر خود را با این سوخت جدید وفق می دهند. این رژیم ادعا دارد که می تواند در طی 2 هفته 7 کیلوگرم از وزن شما کم کند، پس اگر به دنبال لاغری سریع هستید، رژیم غذایی اتکینز یک انتخاب عالی برای کاهش وزن شما خواهد بود. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. این بدان معناست که شما باید مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی را کنار بگذارید و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به هیچ عنوان به شما توصیه نخواهند شد. اولین قدم در حرکت به سمت رژیم لاغری کم کربوهیدرات این است که تمام کربوهیدرات های بد نام را کنار بگذارید.

در اولین وهله از کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی خوب قرار دارد. شروع با روزهداری: در این روش بیمار پس از بستري ناشتا مانده و به جز آب، غذایی مصرف نمیکند، قند خون بیمار هر ۶ ساعت چک میشود. خطراتی همچون کبد چرب، چربی خون، میزان سم بالای خون، مشکلات قلبی و عروقی، رسوب چربی و تنگ شدن رگها و به تبع آن، سکته و حمله قلبی در پی مشکلات کبدی، وجود دارند. اتکینز برای بیماران مبتلا به سندروم متابولیک، فشار خون بالا، دیابت و بیماری ها قلبی مفید است. در صورتی که به بیمار خاصی مانند دیابت یا بیماری قلبی نیز دچار باشید، این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می کند. زیرا همانظور که گفتیم این رژیم باعث کاهش میشود و اگر فرد دچار کمبود وزن باشد این رژیم میتواند او را با چالش مواجه کند. این در حالی است که شما در رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه نیستید زیرا تمامی چربیهای مصرف شده توسط شما در داخل بدن میسوزند و علتی برای چاقی باقی نخواهد ماند. همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است.  Post h as  been c​reat ed by GSA  Content Generator DE MO᠎!

البته لازم نیست که این کار را به یکباره انجام دهید، بلکه برای مدیریت بهتر این تحول می توانید هر مرتبه با یک کربوهیدرات خداحافظی کنید؛ مثلا نوشابه یا نوشیدنی های شیرین دیگر را با آب و نوشیدنی های بدون قند جایگزین نمایید. به جای آنها آب و سایر نوشیدنی های غیر شیرین شده بنوشید. با استفاده از پوست کن دستی میوه، کدو سبز را به شکل رشته های باریک ببرید. بسیاری از افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند، خارش پوست را تجربه کرده اند. در 10 روز اول این رژیم غذایی تنها پروتئین های کم چرب، پوست جو دو سر و آب خواهید خورد. البته بعدا این موارد را تدریجا به رژیم غذایی خود اضافه خواهید کرد. این رژیم غذایی توسط یک متخصص قلب و عروق طراحی شده و ادعا دارد که علاوه بر سالم کردن عادات غذایی، موجب کاهش وزن فرد نیز می گردد. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قند و سندرم متابولیک کمک کرد. این رژیم بدن شما را به استفاده از چربی برای تامین انرژی مجبور کرده و موجب لاغری سریع می گردد.

لیست خرید کتوژنیک

زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت کتون می شود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های رژیم های لاغری معروف و نقاط ضعف و قوت آن ها، مقاله انتخاب رژیم لاغری مناسب را در ریموژ مطالعه فرمایید. با این کار، پس از یک یا دو هفته، کربوهیدرات های ساده کمتری در رژیم غذایی خود داشته و به جای آن ها کربوهیدرات های پیچیده خواهید داشت. در کنار این کار، کربوهیدرات های ساده، قندهای فراوری شده، میوه، سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی، بروکلی و ذرت را بطور کامل کنار خواهید گذاشت. در چند هفته اول تا حدود 4.5 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد و پس از آن کاهش وزن شما به 1 تا 2 کیلوگرم خواهد رسید. تحقیقات نشان میدهد که در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵ درصد میرسد که همین امر باعث سوختن چربیهای مصرفی توسط شما خواهد شد. اگر قرار است تا مصرف کربوهیدرات روزانه خود را کمتر از عددی خاص نگه دارید و یا مصرف سایر درشت مغذی ها را کنترل کنید، استفاده از اپلیکیشن های موبایل کمک فراوانی به شما خواهد کرد. یعنی ابتدا از کربوهیدرات های ساده و قندهای فراوری شده به سمت کربوهیدرات های پیچیده حرکت کنید، و بعد از آن به سمت رژیم لاغری کم کربوهیدرات بروید.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به حالت متابولیکی به نام کتوسیس سوق میدهد. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. بههمین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ممکن است به شما توصیه کنند که برای داشتن پوستی شفاف، سمزدایی را امتحان کنید که شامل غذاهایی با آنتیاکسیدان بالا برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن است. خلاصه: دِیو آسپری، مدیر اجرایی سابق پس از سالها مبارزه برای غلبه بر چاقی، رژیم بولتپروف را ابداع کرد. همانطورکه میبینید، استفاده از این روش برای بسیاری از افراد مفید است و مشکلات آنها به شکل کلی حل خواهد کرد. یعنی در مورد نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری صحبت کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به آرامی انجام دهید.

اگه شکلات تلخی که شما برای رژیم کتو در نظر گرفته اید دارای چنین ترکیباتی هستش، مطمئن باشین گزینه خوبی برای قرارگیری در رژیم کتو انتخاب کرده اید. البته این رژیم گاهی میتواند به بهبود بیماری کمک کند، به عنوان مثال گاهی این رژیم در کنار دارو برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز میشود. اگر به برخی بیماری ها دچارید، رژیم اتکینز را امتحان کنید. از سوی دیگر، کتو ممکن است به کاهش وزن برخی افراد کمک کند. به همین دلایل، پیروی از آنها ممکن است اشتها را کاهش داده و باعث کاهش وزن شود. رژیم کتوژنیک اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد که در زیر به بعضی از آنها به صورت خلاصه اشاره می کنیم: کاهش وزن رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند.