پاسخ: کودکان به ویژه در برابر آلودگی هوا آسیب پذیر هستند: ما به داده هایی در مورد انتشار گازهای گلخانه ای در نزدیکی مدارس نیاز داریم


ویراستار عزیز

من به شدت با جیل جی اف بلچ و همکارانش در درخواست آنها برای داده‌های مربوط به سطوح آلاینده هوا در نزدیکی مدارس موافقم (“ما به داده‌هایی در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای در نزدیکی مدارس نیاز داریم، BMJ، 9-16 دسامبر 2023). سهم عمده ای در آلودگی هوا ناشی از تعداد وسایل نقلیه ای است که گازهای سمی منتشر می کنند که مدت ها پس از رها شدن کودکان از مدرسه باقی می ماند. ما باید تعداد چنین وسایل نقلیه ای را هم از طریق بسته شدن خیابان ها و هم از طریق برنامه های تغییر رفتار کاهش دهیم. «هویج» برای تشویق بیشتر کودکان و والدینشان به رفتن به مدرسه، ناگزیر به منابعی، هرچند نسبتاً متوسط، نیاز دارد.

Living Streets Scotland WOW – چالش راه رفتن به مدرسه – را در 24 مقام محلی در اسکاتلند اجرا می کند. این برنامه با موفقیت مسافت پیموده شده ماشین را کاهش می دهد، با آخرین ارزیابی نشان می دهد که 8٪ کاهش مسافت پیموده شده ماشین برای مدارس WOW برای کمتر از سه سال و 14٪ کاهش مسافت پیموده شده ماشین برای کسانی که برای سه سال یا بیشتر شرکت می کنند. ادامه این برنامه ها، در کنار بسته شدن بیشتر خیابان ها، برای تحقق پتانسیل کامل آنها ضروری است.

علاوه بر کاهش مسافت پیموده شده با ماشین، سطح سفرهای فعال در مدارس WOW 12 تا 20 درصد بیشتر از مدارس غیر WOW است، بنابراین دانش آموزان به طور قابل توجهی از بهبود سلامت جسمی و روانی ناشی از فعالیت بدنی بیشتر بهره مند می شوند. وقتی نوبت به سرمایه گذاری در سلامت و آینده فرزندانمان می رسد، مزایای برنامه هایی مانند WOW بسیار بیشتر از هزینه هاست.

دکتر جین رابرتز، DBE، دکترا، FRCPsych

صندلی
Living Streets، موسسه خیریه بریتانیا برای پیاده روی روزانه