آنتی بیوتیک ها جایگزین بهتری برای آپاندیسیت هستند – ارزش زیبایی اضافی در زنان و جمعیت کودکان


ویراستار عزیز

آپاندیسیت حاد التهاب آپاندیس ورمی فرم است و شایع ترین علت شکم حاد در بزرگسالان جوان باقی می ماند. اساس درمان در اکثر مراکز، آپاندکتومی است و در نتیجه، یکی از رایج ترین اعمالی است که بر روی شکم حاد انجام می شود. اگرچه نشان داده شده است که میزان موفقیت درمان جراحی بالاتر از میزان موفقیت مدیریت محافظه کارانه است، این باید با معاوضه های مرتبط با مدیریت محافظه کارانه متعادل شود. خطر آپاندکتومی در طول زندگی برای مردان 12 درصد و برای زنان 23.1 درصد است.

مزایای درمان غیر جراحی شامل اجتناب از عوارض مربوط به جراحی و بیهوشی عمومی و همچنین استرس و آسیب روانی اجتماعی است که والدین و کودکان ممکن است در اثر انجام عمل جراحی با آن مواجه شوند. کل هزینه های متحمل شده برای هر بیمار از مدیریت محافظه کارانه از جمله هزینه های بستری مجدد به طور قابل توجهی کمتر از آپاندکتومی شاخص بوده است. با این حال، این باید به دقت در برابر تأثیر روانی بالقوه ارزیابی مکرر آپاندیسیت مکرر در کودکان تحت درمان غیرجراحی با علائم مکرر متعادل شود.

با توجه به عوارض بعد از عمل از جمله عفونت زخم، آبسه های داخل شکمی، ایلئوس و در درازمدت چسبندگی، شایان ذکر است که درمان اصلی سایر موارد داخل شکمی است.
فرآیندهای التهابی، مانند دیورتیکولیت، در ابتدا شامل مدیریت محافظه کارانه با آنتی بیوتیک است. گزارش بسیار اخیر ایمنی آنتی بیوتیک ها را در مقابل آپاندکتومی برجسته می کند. (2) به طور مشابه، علاوه بر هزینه کم، تفاوت معنی داری در عوارض بعد از مداخله بین گروه جراحی و گروه درمان با آنتی بیوتیک وجود نداشت. (3،4). بر اساس گزارش دیگری، درمان آپاندیسیت، آنتی بیوتیک ها بر اساس نتایج یک معیار استاندارد وضعیت سلامت، نسبت به آپاندکتومی پایین تر نبودند.

رویکرد اصلی برای آپاندیسیت، برداشتن آپاندیس با جراحی است. چندین گزارش برتری LA را در مقایسه با آپاندکتومی باز (OA) توصیف کرده اند (6،7). با وجود ایمنی و کاربردهای گسترده روش های جراحی، آنتی بیوتیک ها ماژول انتخابی برای اکثر بیماران باقی می مانند.

مزیت ناشناخته و برجسته آنتی بیوتیک ها در ارزش آرایشی آنتی بیوتیک ها در زنان و جمعیت کودکان نهفته است. اگرچه اسکار LA یا OA در قسمتی از پوست که معمولاً پوشیده شده است وجود دارد، اما ارزش زیبایی هر زن را به خطر می اندازد. از این رو آنتی بیوتیک ها می توانند جایگزین بهتری با مزیت اضافی بدون اثر اسکار باشند که ممکن است بر زندگی زناشویی بیماران زن تأثیر بگذارد.

1. Fitzmaurice GJ، McWilliams B، Hurreiz H، Epanomeritakis E. آنتی بیوتیک ها در مقابل آپاندکتومی در مدیریت آپاندیسیت حاد: مروری بر شواهد فعلی. مجله کانادایی جراحی. 2011؛ ​​54 (5): 307.
2. Tan AP، Yap TL، Cheong YL، Rai R، Choo C، Ong C، Low Y، Jacobsen A، Loh A، Ong LY، Chen Y. درمان آنتی بیوتیکی محافظه کار آپاندیسیت حاد بدون عارضه کودکان در طول همه گیری COVID-19: یک مطالعه کوهورت مقایسه ای آینده نگر بین المللی جراحی کودکان 2022؛ 39 (1): 60.
3. Podda M، Gerardi C، Cillara N، Fearnhead N، Gomes CA، Birindelli A، Mulliri A، Davies RJ، Di Saverio S. درمان آنتی بیوتیکی و آپاندکتومی برای آپاندیسیت حاد بدون عارضه در بزرگسالان و کودکان: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز . سالنامه جراحی 2019؛ 270 (6): 1028-40.
4. Gorter RR، The SM، Gorter-Stam MA، Eker HH، Bakx R، van der Lee JH، Heij HA. بررسی سیستماتیک درمان غیر جراحی در مقابل عمل جراحی آپاندیسیت بدون عارضه مجله جراحی کودکان. 2017؛ 52 (8): 1219-27.
5. CODA Collaborative. یک کارآزمایی تصادفی که آنتی بیوتیک ها را با آپاندکتومی برای آپاندیسیت مقایسه می کند. مجله پزشکی نیوانگلند. 2020؛ 383 (20): 1907-19.
6. Kocataş A, Gonenc M, Bozkurt MA, Karabulut M, Gemici E, Alis H. مقایسه آپاندکتومی باز و لاپاروسکوپی در آپاندیسیت بدون عارضه: یک کارآزمایی بالینی تصادفی آینده نگر. مجله اولوس جراحی اورژانس تروما. 2013؛ 19 (3): 200-4.
7. Shimoda M, Maruyama T, Nishida K, Suzuki K, Tago T, Shimazaki J, Suzuki S. مقایسه نتایج بالینی لاپاراسکوپی در مقابل آپاندکتومی باز، تجربه تک مرکز. هلیون. 2018؛ 4 (5): e00635.