پاسخ: هورمون درمانی یائسگی و زوال عقل: در سراسر کشور، مطالعه مورد شاهدی تودرتو


ویراستار عزیز

مقاله دیگری که خطرات احتمالی پس از درمان HRT را پیشنهاد می کند جای تعجب نیست. (1) وب‌سایت‌های NHS و NICE در بریتانیا توصیه‌هایی در مورد HRT و خطر ارائه می‌کنند که ممکن است برای برخی اطمینان‌بخش باشد، برای برخی دیگر کمتر. (2،3) نظرات آنلاین آنها در مورد رویکردهای تکمیلی و دیگر که به سمت درمان های مبتنی بر فردی گرایش دارند، مشکوک هستند، که ممکن است منعکس کننده فقدان شواهد RCT باشد، و در مورد فشارهای فعلی که به نظر می رسد ارزیابی فردی و درمان را کمتر کاربردی می کند. حتی اگر درمان هومیوپاتی بی خطر باشد.
آن دسته از پزشکانی که برای چندین دهه از رویکردهای هومیوپاتی برای علائم یائسگی استفاده کرده‌اند، بی‌هراس خواهند بود. ارزیابی فردی و درمان با دوزهای زیر مولکولی داروهای هومیوپاتی، زمانی که درمان هومیوپاتی مؤثر و نسبتاً مختصر است، نسبت به بحث و ارائه HRT در طول سالیان متمادی، ممکن است به طور کلی زمان کمتری را طلب کند. همکارانی که با ذکر دوزهای زیر مولکولی لبخند می زنند باید یادآوری شوند که اینشتین بیش از یک قرن پیش نشان داد که انرژی و ماده قابل تعویض هستند.
رویکرد هومیوپاتی راهی ایمن و اغلب مؤثر را ارائه می دهد که برای پزشک و بیمار رضایت بخش است. همچنین ممکن است برای NHS معنی مالی داشته باشد و دوباره بر مزایای یک رویکرد کیفی برای تصمیم گیری در مورد درمان تأکید کند. (4)
1 https://www.bmj.com/content/368/bmj.m523/rr-5
2. https://www.nhs.uk/conditions/hormone-replacement-therapy-hrt/risks/
3. https://www.nice.org.uk/guidance/ng23/ifp/chapter/benefits-and-risks-of-hrt
4 https://www.bmj.com/content/352/bmj.i641/rr-15