پاسخ: تأیید سریعتر دارو در بریتانیا با تکیه بر سایر کشورها


ویراستار عزیز

نگرانی‌ها در مورد پیشنهاد بازار جرمی هانت برای تسریع بررسی داروهای بریتانیا کاملاً موجه است. از زمان تصویب قانون هزینه مصرف کنندگان داروی تجویزی (PDUFA) در سال 1992، عرضه داروها و وسایل پزشکی به بازار در سریع ترین زمان ممکن، یک اولویت نهادی در FDA بوده است. اما همانطور که یک کتاب اخیر به طور متقاعدکننده ای استدلال می کند، این رویکرد بازار غیرقانونی به مراقبت‌های بهداشتی برای سلامت آمریکایی‌ها نویدبخش نبوده است. (1)

راه حل بازار برای مسائل بهداشتی و بررسی سریعتر FDA اغلب به عنوان بهترین رویکرد برای مراقبت های بهداشتی برای آمریکایی ها در نظر گرفته می شود. استفاده روزافزون FDA از فرآیند نظارت تسریع شده بیان این دیدگاه است. رویکرد بازار غیرقانونی به مراقبت‌های بهداشتی منجر به عرضه داروها و تجهیزات پزشکی بیشتر با سرعت و حجم سریع‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ FDA شده است. این امر باعث سرمایه گذاری مالی بیشتر در اقتصاد مراقبت های بهداشتی شده است – یکی از نتایج مورد نظر هانت برای بررسی سریع تر بریتانیا. همچنین منجر به سودهای چشمگیر برای صنعت و سرمایه گذاران وال استریت شده است. اما این امر منجر به سلامت بهتر مردم آمریکا نشده است.

با وجود اینکه ایالات متحده یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، رتبه بندی نتایج سلامت ایالات متحده به طور پیوسته از 38 به 68 در کشورهای غربی کاهش یافته است. (2) کاهش طول عمر در میان آمریکایی ها وجود داشته است. افزایش مرگ و میر مادران و نوزادان؛ و نگرانی های فزاینده در مورد عوارض جانبی مصرف بیش از حد آمریکایی ها در آمریکا. (3) همچنین نگرانی هایی مطرح شده است که FDA استانداردهای نظارتی را کاهش داده است تا منافع صنعت را برآورده کند تا محصولات بهداشتی را سریعتر به بازار عرضه کند. (4) این نگرانی‌ها در تأیید FDA از OxyContin که به اپیدمی مواد افیونی کمک کرد، منعکس شده است، اما تمام نشده است. رسوایی دستگاه های پزشکی؛ (6) و اخیراً مدیریت FDA بر روی کمیته خود سوار شد که داروی گران قیمت آلزایمر Aduhelm را با توجه به عدم اثربخشی بالینی و نگرانی‌های ایمنی دارو به عنوان مرجع چرلا و همکارانش رد کرد. (7)

امیدواریم که بریتانیا از سیاست‌های مقررات‌زدایی برای بررسی سریع اجتناب کند و همچنین به تصمیم‌های نظارتی FDA تکیه نکند. سیاست پیشنهادی هانت همچنین تمرکز سیاست عمومی را از عوامل اجتماعی تعیین کننده مراقبت های بهداشتی دور می کند. نیاز به دستمزد ثابت، مسکن مقرون به صرفه و غذای سالم؛ محیط زیست کمتر آلوده؛ و مراقبت های بهداشتی عمومی در دسترس و مقرون به صرفه. در واقع، سیاست نئولیبرالی هانت میخ دیگری را بر تابوت یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی (NHS) که به طور فزاینده ای توسط نیروها و منافع بازار خصوصی می شود، خواهد گذاشت.

1. Abramson J، Sickening: How Big Pharma مراقبت های بهداشتی آمریکا را شکست و چگونه می توانیم تعمیر کنیم. کتاب های مارینر، 2022.

2. مراقبت های بهداشتی ایالات متحده از دیدگاه جهانی، 2022: تسریع هزینه ها، بدتر شدن نتایج: https://www.commonwealthfund.org/publications/issue-briefs/2023/jan/us-h…

3. Brownlee S, Garber J; تجویز بیش از حد: هزینه بالا تنها مشکلات دارویی آمریکا نیست، آمار، آوریل 2، 2019. https://www.statnews.com/2019/04/02/overprescribed-americas-other-drug-p…

4. Demasis M.، نظارت FDA بر کارآزمایی های بالینی “به شدت ناکافی است.” BMJ https://www.bmj.com/content/379/bmj.o2628 5

5. مستعمره A.، چگونه شکست FDA به بحران مواد افیونی کمک کرد. مجله اخلاق AMA. آگوست 2020. https://journalofethics.ama-assn.org/article/how-fda-failures-contribute…

6. Jewett C. FDA مخفی گزارش جزئیات آسیب های ناشی از تعداد زیادی از دستگاه های پزشکی. https://kffhealthnews.org/news/hidden-fda-database-medical-device-injuri….

7. Lythgoe MP، Jenei K، Prasad V. تصمیمات نظارتی در مورد آدوکانوماب برای بیماری آلزایمر متفاوت است. BMJ 2022;376:e069780. doi: 10.1136/bmj-2021-069780 pmid: 35091420