مصیبت ها و آزمایش ها


توافق:
موافقم
بدن:

ویراستار عزیز

مقاله شوخ‌آمیز بالابان و همکارانش تشریح اپیدمی بدتر پروتکل‌هایی است که در مجلات پزشکی منتشر می‌شوند. آنها توضیح می دهند که بهانه اصلی برای ویرایش ترس از انتشار اطلاعات حساس تجاری یا مالکیت معنوی دارای علامت تجاری است.

در بریتانیا مشکل یک مرحله جلوتر رفته است – درخواست‌های قانون آزادی اطلاعات در مورد افشای پروتکل‌های کارآزمایی بالینی ممکن است توسط سازمان تحقیقات بهداشتی NHS (HRA) به همین دلایل رد شود.

HRA یک پروتکل را اینگونه تعریف می کند: «توضیح کامل مطالعه تحقیقاتی شما. این به عنوان یک راهنما برای تیم تحقیقاتی در سایت های تحقیقاتی عمل می کند تا از پایبندی به روش های ذکر شده اطمینان حاصل کند. (1) HRA برخی ابزارها و الگوهای توسعه پروتکل را فراهم می کند که به دنبال اطلاعات حساس تجاری نیستند.

تحت FOIA از HRA خواستم تا پروتکل آزمایش واکسن NextCOVE ██████████ را ببیند (2). HRA از ارائه حتی یک نسخه ویرایش شده خودداری کرد زیرا حاوی “اطلاعات دقیق و خاص در مورد برنامه های توسعه محصول … که در دسترس عموم نیست و دارای ارزش تجاری قابل توجهی است” و این اطلاعات تحت بخش های 43(1) و 43(2) قرار می گیرد. FOIA.

یکی از راه‌های پیش‌رو برای بهبود شفافیت این است که کمیته‌های اخلاقی تصریح کنند که پروتکل آزمایشی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. سپس اسپانسر می تواند تصمیم بگیرد که آیا اطلاعات حساس تجاری را در این سند لحاظ کند یا خیر.

1) https://www.hra.nhs.uk/planning-and-improving-research/research-planning…
2) https://classic.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05815498

بدون علایق رقیب:
آره
علایق رقیب زیر:
تاریخ انتشار الکترونیکی:
پنجشنبه 14 دسامبر 2023 – 16:15
موضوع نظر Highwire:
پیش‌بینی ویرایش کامل پروتکل‌های کارآزمایی بالینی (RAPTURE): مطالعه مقطعی ویرایش شده
وضعیت گردش کار:
منتشر شد
عنوان کامل:

مصیبت ها و آزمایش ها

پاسخ نظر Highwire به:
پیش‌بینی ویرایش کامل پروتکل‌های کارآزمایی بالینی (RAPTURE): مطالعه مقطعی ویرایش شده
اگر می خواهید نامه شما به صورت ناشناس نمایش داده شود، این کادر را علامت بزنید::
نام خانوادگی:
سلی
نام و حرف اول وسط:
پیتر
پست الکترونیک:
peterjselley@gmail.com
نشانی:
کردیتون، دوون
اشتغال:
پزشک عمومی بازنشسته
BMJ: اطلاعات اضافی مقاله:
پاسخ سریع