دیگه قرص نخورید لطفا! | BMJ


ویراستار عزیز،
دکتر مک نالی هنگامی که بیشتر پیشگیری از بارداری را تبلیغ می کند، پیامی متناقض به زنان (و مردان) می فرستد. دیدگاه او بسیار محدود و اشتباه است از آنچه در جمعیت شناسی، سلامت سیاره و پایداری محیط زیست بسیار مهم است. آنچه بریتانیا و اروپا به آن نیاز دارند جمعیت جوان رو به رشد است نه کاهش بیشتر نرخ تولد. اقتصادها در درازمدت به نیروی کار پر جنب و جوش وابسته هستند. سقوط کوتاه ممکن است به دلیل ثروت ظاهری حاصل از داشتن فرزند کمتر رخ دهد، اما این امر پایدار نیست و در نهایت اقتصاد را به دلیل مسائل هرم وارونه از بین می برد. (نیروی کار کوچکتر از جمعیت سالمند بزرگتر حمایت می کند).

مهاجرت، NHS و اقتصاد بریتانیا را سرپا نگه می دارد و برای آلمان و دیگر “کشورهای توسعه یافته” یکسان است. همه می دانند که نرخ زاد و ولد برای چندین دهه در سطح جایگزینی قرار ندارد. توصیه بیشتر به پیشگیری از بارداری به اقتصاد و نیروی کار در حال رشد آسیب بیشتری وارد می کند. این سیاره به پساب دارویی بیشتری در جداول آب و انتشار کربن در هوا از کارخانه های تولیدی نیاز ندارد. افزودن یک ماده سرطان زا دیگر به جمعیت زنان (IARC ضد بارداری خوراکی را به عنوان سرطان زا طبقه 1 طبقه بندی می کند) سبز یا پایدار یا سازگار با محیط زیست نیست.

مزایای شناخته شده به خوبی برای سلامت روانی و جسمی از خانواده های پایدار مستند شده است. انزوا، تنهایی و افسردگی یک سه گانه رایج هستند.