جابجایی و ارتقای سیستم های مراقبت های بهداشتی بهتر از لجن زدایی آنهاست.


ویراستار عزیز

اگر به پویایی روزانه بخش سلامت نگاه کنیم، یک کشمکش مفتضحانه و دائمی بین استفاده کنندگان از خدمات بهداشتی و تحرکات استکباری و طردکننده کسانی که در بسیاری از کشورهای جهان پویایی آن بخش را رهبری می کنند، وجود دارد. در همه جا، نوعی خستگی با نهادهای مسئول، در سطح اولیه، برای ارائه این خدمات مراقبتی ضروری وجود دارد. دیگر احترام و توجهی برای اصول اولیه انسانیت وجود ندارد، آنها حتی رنج بزرگی را که افراد بیمار دارند در نظر نمی گیرند. پویایی مالی اجتماعی باعث شده تا هنجارها و خطوط رفتار فردی و جمعی زیر پا گذاشته شود. دروغ و فریب تحمیل شده است که باعث ایجاد فرهنگ عدم ​​پرداخت به پزشکان، پرستاران، سایر متخصصان سلامت، ارائه دهندگان خدمات و عدم ارائه خدمات کافی در درمان بیماران شده است.

بیشترین افراد آسیب دیده معمولاً به عقب مانده ترین و از نظر اقتصادی افسرده ترین بخش های اجتماعی تعلق دارند. همانطور که در مقاله دکتر ناتان هورتون در آخرین شماره مجله پزشکی بریتانیا (1) منتشر شده است، افراد بیمار، اغلب در وضعیت بحرانی هستند، باید مجموعه ای از اقدامات را دنبال کنند و بارها در طول روز با کلینیک ها یا بیمارستان ها تماس بگیرند. شماره هایی که یک ربات تلفنی روی تلفن همراه سفارش می دهد تا بتواند با پزشک مربوطه وقت ملاقات بگیرد. برای بیماران، این یک توالی ثابت از تست استرس است. با ناامیدی و نتایج دائمی

ایجاد توازن بین آرمان‌های صاحبان قدرت اقتصادی در بخش سلامت و واقعیتی که در عمل زندگی می‌شود، ضروری، ضروری و ضروری است. ما باید از خروج بخش بهداشت از ریل و خارج شدن از ریل هایی که همیشه با نتایج خوبی طی کرده است جلوگیری کنیم. برای این، پیاده سازی یک دینامیک جدید ضروری است. تغییرات جدید مستلزم انسجام زیادی بین تئوری و عمل است، آنها مستلزم کنترل کافی و دائمی بر تمام منابع تخصیص یافته به آن بخش هستند. این کار مستلزم کار جمعی، مشارکتی و مشارکتی زیادی است، عمدتاً توسط گروه های تخصصی. ما نمی‌توانیم در برخی زمینه‌ها با یک سرعت و در برخی دیگر با سرعت متفاوت ادامه دهیم. زمان بررسی، بررسی، تحلیل و تصمیم گیری عاقلانه فرا رسیده است. ما شاهد انقلابی بزرگ هستیم که مستلزم استفاده از پویایی جدید، با منابع الکترونیکی جدید و قدرتمند است. ما در لحظه ای بزرگ از گذار بین پویایی سنتی منسوخ، وحشی و ترک خورده در مراقبت های بهداشتی و اتخاذ روش های جدید آموزش، رسیدگی، تشخیص، کمک به بیماران، درک آنها و بررسی بهتر مشکلاتشان زندگی می کنیم. همه اینها با استفاده از تکنیک های پزشکی مبتنی بر شواهد و روش های عملیاتی، با کمک سایبرنتیک پزشکی، که شامل علوم کامپیوتر، انفورماتیک، رباتیک و استفاده از وب 5.0 است، به دست می آید.

ارجاعات مستند
1. هادسون ناتان. BMJ 2023; 383: p2916