تداوم از دیدگاه هلندی: چند عاملی، متناسب و از پایین به بالا


ویراستار عزیز،

مایلیم از سر دنیس پریرا گری و همکاران برای درخواست مرتبط و الهام بخش آنها برای تمرکز مجدد بر تداوم مراقبت تشکر کنیم. با این حال، نویسندگان راه‌حل‌های محدودی را با فهرست‌های شخصی (هر بیمار یک GP با نام دارد) به عنوان راه‌حل کلیدی پیشنهاد می‌کنند. اگرچه ما اهمیت فهرست‌های شخصی را درک می‌کنیم، اما معتقدیم که این رویکرد نمی‌تواند با همه تغییرات فعلی در جامعه و مراقبت‌های بهداشتی مقابله کند (به عنوان مثال، پزشکان عمومی به طور فزاینده‌ای در مراکز بزرگتر به صورت پاره وقت کار می‌کنند، هم بیماران و هم پزشکان به طور فزاینده‌ای متحرک هستند، شیوع بیماری‌های مزمن پیچیده در حال افزایش است، سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستار مطب وارد مطب عمومی شده‌اند، بیماران به طور فزاینده‌ای انتظار دسترسی سریع به هر پزشک را دارند): حتی با یک پزشک عمومی، تداوم تمایل به کاهش دارد.

این تغییرات چند عاملی نیازمند راه حل چند عاملی است. با توجه به تفاوت‌های زیاد بین شیوه‌های مربوط به اندازه فهرست، تعداد پزشکان عمومی، جمعیت، روستایی و غیره، این رویکرد چند عاملی باید به‌جای یک‌اندازه مناسب برای همه طراحی شود.[1] طی یک نظرسنجی بین 249 پزشک عمومی و 582 بیمار در هلند، پزشکان عمومی و بیماران طیف وسیعی از پیشنهادات را برای بهبود تداوم مراقبت ارائه کردند.[2]

علاوه بر این، همانطور که تجزیه و تحلیل پریرا گری و همکاران به وضوح نشان می دهد، راه حل های ممکن نیاز به رویکردی از پایین به بالا دارند تا از بالا به پایین.

در نهایت، حتی با حمایت گسترده در میان همه ذینفعان مرتبط، مداخلات برای بهبود تداوم می‌توانند به راحتی در طول اجرا شکست بخورند.[3] بنابراین، تحقیقات بیشتر در مورد اجرای مداخلات پیچیده بسیار مهم است.

به بیان کوتاه، ما بر نیاز به تمرکز مجدد بر تداوم مراقبت تاکید می کنیم. یک رویکرد چندعاملی، متناسب و از پایین به بالا از راه حل ها برای بهبود تداوم – و همچنین اجرای آن – بسیار مهم است.

منابع
1. Groot LJJ، Schers HJ، Burgers JS، Schellevis FG، Smalbrugge M، Uijen AA، van de Ven PM، van der Horst HE، Maarsingh OR. بهینه‌سازی تداوم شخصی برای بیماران مسن‌تر در عمل عمومی: یک پروتکل مطالعه برای یک کارآزمایی عمل‌گرایانه پلکانی تصادفی خوشه‌ای. BMC Fam Pract 2021؛ 22(1):207.
2. Groot L, Te Winkel M, Schers H, Burgers J, Smalbrugge M, Uijen A, Van der Horst H, Maarsingh O. بهینه سازی تداوم شخصی: بررسی نظرات پزشکان عمومی و بیماران مسن. BJGP باز 2023; 7 (2): BJGPO.2022.0099.
3. قبل از M، Guerin M، Grimmer-Somers K. اثربخشی استراتژی های اجرای دستورالعمل بالینی – ترکیبی از یافته های مرور سیستماتیک. J Eval Clin Pract 2008؛ 14:888-97.