بهترین 5 نکته برای چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

قبل از آغاز رژیم کتوژنیک باید یک آزمایش خون کامل 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 انجام دهید. نکته دیگر این است که میتوانید پس از گذشت چند ماه از شروع رژیم، یک آزمایش دیگر انجام دهید و سپس نتایج را مقایسه کنید.آیا رژیم کتوژنیک واقعا تاثیرگذار است یا نه؟ فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. درشت مغذی های رژیم غذایی به حدود 55 تا 60 درصد چربی، 30 تا 35 درصد پروتئین و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات تقسیم می شوند. افرادی که مشکلات کیسه صفرا یا لوزالمعده دارند: هضم چربی برای بدن سخت تر از سایر درشت مغذی ها است ، بنابراین ممکن است برای کسانی که مبتلا به کیسه صفرا یا بیماری پانکراس هستند ، مشکل زا باشد. برای تثبیت وزن بعد از برنامه غذایی و سایر برنامه غذایی ها هم عوامل محیطی و سبک زندگی تاثیر گذاره و هم نوع غذا و میزان اضافه کردن آن ها اهمیت داره.

رژیم روزانه کتوژنیک

کتوژنیک یا گیاهخواری مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است. غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و … اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند. محصولات سویا، از جمله توفو، سویای سبز و سویای سرخ شده. افزایش مصرف پروبیوتیکها از طریق غذاهایی مانند کامبوچا، فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله هضم بهتر، افزایش ایمنی و کاهش سطح التهاب. گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند.

بعدا در دانشگاه وقتی درباره تعریف رژیم کتوژنیک را مطالعه می کردم که برای بیماران صرعی به کار می رود متوجه شدم محمد نبی صرع داشته و تشنج می کرد. هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است. همچنین یک رژیم پر پروتئین و چرب شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه میدارد و شما کمتر غذا میخورید. کسانی که رژیم کتوژنیک را رعایت میکنند ممکن است تمایل زیادی به عدس نداشته باشند و قارچ، بروکلی، بادام، سبزیجات را جایگزین آن کنند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و روند پیشرفت آن را کند کند. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. آیا پس از قطع رژیم میتوان دوباره کربوهیدرات مصرف کرد؟ دیگر باورهای غلط: آیا رژیم کتوژنیک کلیههای شما را میکشد یا استخوانهای شما را از بین میبرد؟

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا 30 روز خودتان برنامهریزی کنید. عادت های خود را اصلاح کنید. همچنین در عکس می توانید هرم رژیم کتوژنیک را مشاهده کنید. ولی تعادل را رعایت کنید. به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا در رژیم کتوژنیک را باید محدود کنید. رژیم کتو خطر عوامل بروز بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا و تری گلیسرید را کاهش می دهد. رژیم کتوژنیک حاوی 75 درصد چربی میباشد اما همچنان کارایی خود را حفظ کرده است. میتواند گفت منشا تقریبا همه بیماریها، التهابات میباشد. این چرک دور لبه کلاه برای محمد نبی تنها نبود و همه کلاه ها پس از کمی استفاده اینطوری چرک می شدند. زمانیکه کربوهیدرات ها در بدن شکسته میشوند تبدیل به شکر میگردند. رژیم کتوژنیک به معنای کنار گذاشتن یک ماده اعتیاد آورد و البته خوشمزه به نام شکر است. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. این تدابیر بیاشتهایی را در فرد تقویت کرده و میلی به خوردن غذاها پیدا نمیکنید. شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود.

᠎This a rtic le has ᠎be en g ener at​ed by GSA C᠎on᠎tent Gen er at᠎or Dem᠎oversi on!

در واقع، بعید به نظر می رسد که رژیم کتو تاثیر منفی بر سطح کلسترول داشته باشد در حالیکه این تاثیر را بر چربی می گذارد. همونطور که میدونین برنامه غذایی دوره کوتاهی داره و بر اساس چربی و پروتئین چیده میشه و کربوهیدرات در این برنامه غذایی نقشی نداره. تغییرات وزن تنها با برنامه غذایی اتفاق نمیفته و سبک زندگی، خانواده، دوستان و میزان فعالیت شما تاثیر بسیاری در آن داره. یک قانون کلی که در روزهای اول بعد از برنامه غذایی وجود داره منع مصرف موادیه که بیش تر از 4 گرم قند دارن. به گونه ای که بیش از 200 نوع خرما در جهان رشد میکنه. در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود. افرادی که سابقه اختلالات تغذیه ای دارند: همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو بسیار محدود کننده است و هر نوع رژیمی که مصرف غذاها را به شدت محدود کند ممکن است باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای بیشتری بشود. البته این رژیم از آنجا که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد برای درمان و کنترل بیماری های قلبی و عروقی هم خوب است.

کتواسیدوز خطرناک است و فقط در دیابت کنترل نشده رخ میدهد، اما کتوز که در رژیم غذایی کتوژنیک از آن صحبت میشود، کاملا بیضرر میباشد. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند. کاهش انسولین در اثر استفاده از این رژیم برای بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند نیز مفید است. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود. افزایش کتون در رژیم غذایی کتوژنیک، در پایین آمدن سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقش اساسی دارد.

البته اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ممکن است سطح بالای کتون برای بدن شما مضر باشد، پس حتما با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید. در این رژیم می بایست از خوردن غذاهایی که دارای کربوهیدرات هستند، خودداری کنید و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید. به طور کلی در این رژیم می بایست غذاهایی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، کره، انواع روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است

آنفولانزای کتوژنیک: زمانی که شما رژیم کتوژنیک را میگیرید به دلیل مصرف کم کربوهیدرات در این نوع رژیم بدن وارد شوک می شود،این شوک به این دلیل است که بدن در ابتدای رژیم از ذخایر کربوهیدرات موجود استفاده می کند و زمانی که این ذخایر تمام می شود شروع به استفاده از چربی ها می کند، پس به موجب این امر ممکن است بدن واکنش هایی را همراه با علایمی همچون سردرد، سرگیجه، خستگی ، حالت تهوع و یبوست از خود نشان دهد که در اصطلاح به آن آنفولانزای کتوژنیک نیز می گویند. برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. اما بهتر است که پس از رسیدن به وزن دلخواه از رژیم کتوژنیک خارج شوید و به جای آن رژیم لوکارب با پروتئین بالا ادامه دهید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید.

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک

البته این مشکل باعث ناراحتی شما نمیشود و اگر بطور موقت مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید، برطرف میگردد. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند. شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما شواهد بسیار محدودی وجود دارد که افراد سالم باید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است. البته این رژیم غذایی لاغری مخالفین خاص خود را نیز دارد. رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند. این تغییر یعنی تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بجای گلوکز، معمولا در طی دو تا چهار روز انجام میشود. در نتیجه میزان گلوکز (شکر) در بدن (که مهمترین منبع انرژیایی سلولهاست) با محدودیت جدی مواجه میشود.