برنامه کتوژنیک: آن را ساده نگه دارید (و احمقانه)

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان در حقیقت بسیاری از عزیزانی که جهت رژیم کتوژنیک به بنده مراجعه می کنند به همین شکل که عرض شد، از قبل رژیم را شروع کردهاند و چون روند کاهش وزن متوقف شده، خواستار رژیم کتوژنیک آنلاین و تخصصی 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 هستند. دلیل این رزوه داری، اجبار بدن به اتمام ذخایر گلوکز و شروع به سوزاندن چربی ها به عنوان منبع انرژی است.غذاهایی که

به دنبال مرحله روزهداری به کودک داده میشود نیز برای ادامه مرحله سوزاندن چربی ها طراحی شده اند، که از طریق فراهم ساختن انرژی کمتر از نیاز روزانه و ارائه ۸۰ درصد از آن به شکل چربی به انجام می رسد.پیش از آمدن به بیمارستان غذای روزانه کودک در سه روز متوالی ثبت میشود که این امر به پزشک این امکان را می دهد تا میانگین دریافت انرژی روزانه کودک را جهت طراحی رژیمی برای تامین نیازهای رشد کودک ارزیابی نماید.هدف حفظ شاخص توده بدن کودک در حوالی صدک ۵۰ است. جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند.دوماً این رژیم باید تحت نظر یک تیم پزشکی شامل متخصص تغذیه و پزشک متخصص، همراه با چک آپ مرتب و تایید تستهای آزمایشگاهی که شرایط مدنظر رخ (کتوزیس) داده و عمدتاً در بیمارستان اجرا شود. Con tent was g en erated wi th GSA​ C᠎on tent Ge ne​rator DE MO !

توصیه می گردد که پیش از تصمیم گیری در خصوص نامناسب بودن رژیم برای کودک؛ به مدت ۲ تا ۴ ماه رژیم کتوژنیک رعایت شود.عدم تأثیر بیشترین علت خارج شدن کودکان از رژیم است هرچند برخی از خروج ها به علت عدم تحمل غذاهای توصیه شده حتی بعد از موفقیت در رژیم یا به خاطر عوارض جانبی نیز است.مطابق گزارش جان هاپکینز نصف کودکانی که رژیم کتوژنیک مرکز آنها را شروع می کنند بعد از یکسال هنوز آن را ادامه میدهند. داروهای ضد تشنج معمولاً در اول رژیم پیدا می کنند.ولی در صورت پاسخ دهی مناسب کودک به رژیم داروها با مقدار پایین تر انتخاب می شوند و احتمال قطع آنها وجود دارد. در رژیم مونو جایگزین، تمرکز بر این است که مواد غذایی پر چرب و یا بسیار شیرین، به مدت یک یا دو هفته به صورت کامل از رژیم غذایی حذف شوند و به جای آنها، مواد غذایی سالم تر و مغذی تر مصرف شوند. ریشه سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، زردک وحشی و غیره. صبحانه: تخم مرغ و سوسیس مخلوط خامه و کره زده شده یک عدد سیب زمینیمیان وعده: کره بادام زمینی به همراه کره معمولیناهار: سالاد تن ماهی با کرفس، مایونز، خامه زده شده به همراه کاهومیان وعده: ماست کتو (ماست به همراه خامه زده شده، توت فرنگی و شیرین کننده های مصنوعی)شام: چیزبرگر با کاهو و لوبیا سبزمیان وعده:کاسترکتو تهیه شده با خامه زده شده تخممرغ و وانیل شیرین نشدهبرنامه های کامپیوتری برای کمک به والدین و رژیم شناسان وجود دارد که با احتساب ترجیحات غذای کودک برنامه های غذایی مناسب رژیم کتوژنیک را ارائه میکند.اتمام:برنامه کتوژنیک یک برنامه طولانی مدت است ولی استفاده نامحدود در کودک طراحی نشده است.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

کتوز به وضعیت متابولیکی اتلاق می شود که در آن بدن شما به جای گلوکز از کتون ها برای تامین انرژی استفاده می کند.در ادامه این مطلب از مجله دلگرم برای علاقه مندان به این رژیم غذایی دستور تهیه ۷ نوع سالاد کتو به همراه ارزش غذایی و میزان کالری هر کدام را آورده ایم. هر چند مقدار دقیق ارائه نمیشود.- دریافت مایعات فاقد کربوهیدرات و فاقد انرژی نامحدود است.- مکمل مولتی ویتامین و کلسیم فاقد کربوهیدرات توصیه میشود.- مقادیر اجسام کتونی دو بار در هفته و وزن یک بار در هفته چک میشود.- حداقل برای یک ماه مصرف محصولات کم کربوهیدرات تجاری منع می شود.-یک دوره آزمایش کامل خون و متابولیک هر سه ماه یکبار اخذ میشود.از ۲۰ نفر بیمار دو سوم کاهش تشنج محسوسی داشته اند؛ ۹ نفر قادر به کاستن از مقدار دارو های مورد استفاده خود بودند و هیچ کدام سنگ کلیوی نگرفتند. زمانی که پدر یک کودک دوساله مبتلا به تشنج که کودک او هیچ کدام از درمانهای دارویی یا جراحی پاسخ نداده بود، در یک منبع پزشکی در خصوص این رژیم به اطلاعات پیدا نموده بود و کودک خود را تحت رژیم کتوژنیک قرار داد و نتایج بسیار خوبی گرفت.تشنجهای پسر او قطع شد و او توانست داروهای مورد استفاده را کنار بگذارد.

اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی مصرف میکنید، ممکن است این توصیهها برای شما مناسب نباشد. اکثر کودکانی که به طور مناسبی به رژیم پاسخ دهند حدود ۲ سال روی رژیم باقی می مانند.رژیم نباید به یکباره قطع شود و از این رو اکثر پزشکان به والدین توصیه میکنند که به مرور غذاهای عادی برنامه غذایی کودک افزوده شود تا مشاهده شود آیا حملات تشنجی تحت کنترل هستند یا خیر. پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید. لازم است کربوهیدرات به ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز محدود شود. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. این رژیم نیازمند روزه داری مرحله اول نیست و رژیم غذایی پرچرب را به مرور اضافه میکند.هرچند مثل رژیم جان هاپکینز نسبت چربی به پروتئین و کربوهیدرات ۴ به ۱ است. رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است. در سال ۲۰۰۳ مرکز درمانی جان هاپکینز گروهی متشکل از ۶ کودک و بزرگسال که از یک رژیم اتکینز تغییر یافته به عوض رژیم سنتی ۴ به ۱ استفاده میکردند تا تشنج را کنترل کنند مورد بررسی قرار داد.این بیماران به بیمارستان دعوت نشدند، نیازمند روزه داری برای شروع درمان نبودند، محدودیت دریافت کالری، پروتئین یا مایعات نداشتند، به ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز محدود شده بودند و تشویق به مصرف غذاهای پرچرب می شدند؛ یکی از این بیماران کاهش محسوسی در حملات تشنجی نشان دادند.به دنبال این موفقیت اولیه پزشکان مرکز جان هاپکینز یک برنامه رژیمی تغییر یافته برای بیست نفر کودک بیمار طراحی کردند که به شکل زیر بود:- راهنمای محاسبه مقدار کربوهیدرات در اختیار خانواده بیمار قرار گرفت.- برای ماه اول دریافت کربوهیدرات به ۱۰ گرم در روز محدود شد.- دریافت مقادیر زیادی چربی در شکل مایونز، کره، روغن و خامه توصیه می شود. Post h as be en gener ated with GSA  C᠎onte nt Generat or​ D emover᠎si​on!

مطالعات اولیه و معاصر همچنین در پروتکلهای درمانی هم متفاوت

هستند. در ایران بتازگی، استفاده از واژه کتوژنی دست مایه ای برای کسب درآمد و سوءاستفاده عده ای افراد شیاد بخصوص در باشگاهها و فضای مجازی با تبلیغ برای رژیم کتوژنیک جهت لاغری و درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن و چربی سوزی سریع شده است.اما این رژیم در واقع این یک رژیم غذایی پزشکی و درمانی است که در شرایط خاص قابل تجویز است. رژیم غذایی لاغری سریع ۱۰ کیلو کاهش وزن در ۱۰ روز برای افرادی که با چاقی مبارزه می کنند توصیه می شود برای انجام این کار، داشتن وضعیت سلامتی نسبتا خوب ضروری است چون در صورت داشتن یک بیماری مزمن یا مسائل سیستم گوارشی توصیه نمی شود. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. مقادیر کتونی در صورتی که رژیم به طور صحیح کار کند باید بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.روز سوم چهارشنبه؛ صبحانه و ناهار مخلوط شیر و زرده تخم مرغ به میزان یک سوم کالری مصرفی رایج فرد در این وعده ها و برای شام مخلوط به دوسوم کالری مصرفی معمول فرد افزایش پیدا میکند.روز چهارم پنجشنبه؛ صبحانه و ناهار به میزان دوسوم کالری مصرفی از همان مخلوط.

رژیم کتوژنیک ده روزه

در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد. هر یک لیوان شیر چیزی حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد و برای همین مصرف شیر در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیست. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد.رژیم وایلدر با دستورالعمل مورد استفاده در مرکز پزشکی جان هاپکینز در حال حاضر هم خوانی دارد. رژیم غذایی با چربی زیاد می تواند برای کبدی مضر باشد.-مشکلات کلیوی-بینظمیهای قاعدگی-گرفتگی عضلات-بوی بد دهان- نوسانات خلقی-از دست دادن انرژی-علائم مشابه آنفولانزا-کمبود پتاسیم ومنیزیوم (هیپوکالمی و هیپومنیزمی)-افزایش اسید های چرب-نقرس-گزارش یک مورد فردی که پنیر، گوشت و تخم مرغ می خورد، ومبتلا به رتینوپاتی کمبود تیامین وجود دارد.-گزارش مرگ ناشی از آریتمی مرتبط با هیپوکالمی شده است.بنابراین تجویز رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع یا بیرون آمدن از استپ وزن و درمان چاقی بهتر است توسط متخصص تغذیه که کاملاً علم آن را دارد تجویز شود.  C onte nt h as been gener᠎at​ed by G SA C᠎onte nt G en er ator DE᠎MO.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان این رژیم شامل دوره هایی با کربوهیدرات بالاتر است.مثلاً ۵ روز کتوژنیک و دو روز با کربوهیدرات زیاد است. رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است.عنوان کتوژنیک به خاطر افزایش تولید اجسامی کتونی در پی این رژیم است. تا اواخر ۱۹۳۰ رژیم کتوژنیک مایو کلینیک جهت درمان بزرگسالان و همچنین کودکان مبتلا به صرع مورد استفاده قرار داشت.با این حال در سال ۱۹۳۸ اولین داروی ضد تشنج به نام فنی توئین عرضه شد و بسرعت داروهای دیگری نیز به دنبال آن معرفی شدند. عملکرد رژیم کتوژنیک درمانی است و شامل بهبود کنترل تشنج در کودکان، نوجوانان و برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع، درمان برخی از اختلالات متابولیک نادر، کند کردن پیشرفت برخی از بیماری های دیگر از قبیل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک میشود. این سبک از رژیم یک برنامه تازه است و هنوز تحقیقات گسترده برای عوارض و استفاده نکردن از آن صورت نگرفته است اما افرادی که قندخون پایینی دارند ، افراد دیابتی و افراد مبتلا یا مستعد به سنگ کلیه از رژیم کتوژنیک منع شدهاند و بقیهافراد بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

هدف از این رژیم در درجه اول کمک به درمان کودکان مبتلا به صرع بود اما در سال های اخیر از رژیم غذایی کتوژنیک برای بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند نیز استفاده می شود. با وجود اینکه در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم در روند تحقیقات اخیر افتاد ولی از دهه ۱۹۹۰ به بعد جهش قابل توجهی در علاقهمندی به تحقیقات در خصوص رژیم غذایی به وجود آمد.به طوری که بیش از ۲۰۰ مقاله در فاصله ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در مورد این موضوع به چاپ رسید. هرچند رژیم کتوژنیک نسبت به دو روش طبیعی برای کنترل حملات محسوب میشود ولی خود رژیم نیز مستلزم انتخاب های غیر طبیعی غذا و تحت فشار قرار دادن بدن در تامین انرژی مورد نیاز خود از روشهای غیر طبیعی است.دیگر موارد احتیاط مهم پیشگیری از دریافت احتمالی قند توسط کودک از طریق داروهای بدون نسخه، خمیردندانها، دهانشویه ها و محصولات این چنینی است. تفاوت رژیم کتوژنیک سریع با روش سنتی چیست؟ مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. Th᠎is da ta h​as

be᠎en written  wi th GSA Content  Generator DE MO᠎.

مضرات کتوژنیک چیست

بنابراین هر رژیم غذایی مانند رژیم

مدیترانهای که این نوع غذا خوردن را تشویق میکند، ممکن است به بهبود سرطان کمک کند و یک تغذیه سرطان سینه خوب و مناسب محسوب شود. خود یائسگی با خطر ابتلا به سرطان همراه نیست. شما می توانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید. رژیم غذایی لاغری سریع درزمانی که سرکار هستید نمیتوانید این کار را درست انجام دهید ، همچنین باید بدانید که در روزهایی که سمزدایی بدن با آب را انجام میدهید ، نباید فعالیتهای شدید بدنی داشته باشید . نکته جالب دیگر در ارتباط با انجام عمل جراحی این است که چنانچه پس از بسیاری از این جراحیها از یک رژیم غذایی سالم و اصولی پیروی نکنید، نمیتوانید لاغری بدون بازگشت و تضمینی داشته باشید. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پزشکی یا درمانی است اما جهت لاغری سریع یا بیرون آمدن از استپ وزن و درمان چاقی بهتر است اصولی و تحت نظارت گرفته شود.