چرا اکثر کاهش وزن رژیم کتوژنیک شکست می خورند

رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 کند. این رژیم همانطور که در متن گفتیم بیشتر برای کسانی استفاده میشود که صرع دارند و یا اینکه بیماریهای دیگری دارند که این رژیم در کنار داروهای آنها بهتر عمل میکند. با اینکه همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید تاثیر این رژیم بر بیماری ها نیاز است اما برخی از مطالعات نشان می دهد که این برنامه ی غذایی ممکن است بتواند برای بهبود بیماری های صرع و مشکلات زیر در بدن مفید باشد:آلزایمر: این رژیم ممکن است باعث کاهش علائم بیماری های آلزایمر و کند شدن پیشرفت آن شود.بیماری پارکینسون: مطالعه ای نشان داده رژیم کتو می تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند.سرطان: برای این بیماری نیاز به تحقیقات بیشتری است اما بعضی تحقیقات نشان داده ممکن است از این رژیم بتوان به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان های سرطان برای کاهش سرعت رشد تومورها استفاده شود.سندرم تخمدان پلی کیستیک: این رژیم می تواند باعث کاهش سطح انسولین شود. رژیم کتوژنیک، رژیمی با هدف درمانی بوده که از سال 1930 رواج پیدا کرده و برای کمک به کنترل حملات صرع در کودکان به کار برده میشد.

چون حذف نان موقع رژیم گرفتن خصوصا برای ما ایرانی ها خیلی سخت است این نان کمک می کند تا هم نان را در وعده هایمان داشته باشیم و هم رژِیم بگیریم. به طور کلی ضرورتی برای استفاده از مکمل در این دوران نیست اما استفاده از مکمل های زیر می تواند باعث بهبود عملکرد بدن در این رژیم شود:روغن MCT: افزودن مقداری از این روغن به نوشیدنی یا ماست باعث افزایش انرژی و سطح کتون در بدن می شود.مینرال ها: اضافه کردن مواد معدنی مانند نمک به غذا باعث بهبود تعادل آب و مینرال های بدن می شود.کافئین: افزایش انرژی، چربیسوزی و بهبود عملکرد.کراتین: اگر در کنار رژیم کتوژنیک تمرینات ورزشی هم انجام می دهید، این مکمل می تواند باعث بهتر شدن عملکرد، ریکاوری و سلامت بدن شود.پروتئین وی: کمک به افزایش پروتئین مصرفی روزانه. در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند. در دنیای رژیم های لاغری، رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های کاهش وزن است. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا میکنید یا دوباره سر و کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. از موضوعاتی که اخیرا توجه جامعه علمی را به خود جلب نموده، استفاده از رژیم کتوژنیک به عنوان یک گزینه درمانی در ام اس است و تصور عمومی بر این است که این رژیم بتواند روند پیشرفت بیماری را کند، یا علائم آن را کنترل کند. اما باز هم مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید برای آنچه که برای شما یا فرزندتان مناسب است ، تصمیم گیری کنید. رژیم کتوژنیک هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار فوایدی که دارد، دارای عوارض جانبی هم است. دستور رژیم غذایی کتوژنیک به طور طبیعی به عنوان سرکوب کننده اشتها شناخته شده، داشتن اشتهای پایین یکی از سه رکن اصلی این رژیمه، به همین دلیل در رژیم کتوژنیک لازم به کالری شماری نیست . در نتیجه، مشخص نیست که سطح کلسترول آنها بعداً تغییر کرد یا خیر.

Th​is a​rtic le h​as been done ​with t he he lp  of GSA C on᠎te nt G enerat​or D emov​er si on !

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. مطالعات نشون داده که رژیم های با چربی بالا مثل رژیم کتوژنیک معمولا باعث افزایش کلسترول نمی شه و ممکنه حتی خطر بیماری های قلبی رو هم کاهش بده. به عنوان مثال گاهی اوقات و با توجه به شرایط، پزشکان این نوع از رژیم کتوژنیک را موثر ترین رژیم کتوژنیک برای کمک به درمان سرطان قلمداد میکنند. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از غذاهای رژیم کتوژنیک را به شما معرفی کنیم. این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، همراه ما باشید.

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک چه اتفاقی در بدن می افتد؟ به علاوه برای مبتلایان به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی سرطان نیز توصیه می شود ولیکن دراین زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز همراه خود ببرید؛ که میتواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسانتر کند. نتایج آزمایشی که در سال 2015 در آلمان انجام شده نشان میدهد که پایبندی افراد مبتلا به ام اس به رژیم کتو کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشده است. رژیم کتو مبتنی بر کاهش قابل توجه در مصرف کربوهیدرات (حدود ۵۰ گرم در روز یا ۱۰ درصد کل کالری مصرفی روزانه) و متناظر آن افزایش چربی رژیم (حدود ۶۰-۸۰ درصد کل کالری) و مصرف پروتئین (حدود ۱.۲-۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در هر روز) میباشد. توجه داشته باشید که بعضی از سوسیسها حاوی قندهای پنهان و موادی هستند که میتوانند میزان کربوهیدرات مصرفی شما را افزایش دهند. ٢٠ گرم در روز و برای چربی مصرف موادی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم به مقدار بالایی توصیه می شود.در مصرف پروتئین ها هم باید با دقت بیشتری عمل کنید.

رژیم کتوژنیک چه ضرری دارد

در ضمن حاوی منابع پروتئینی بدون چربی مانند مرغ، ماهی و لوبیا و همچنین لبنیات کم چرب و مقدار متوسط غلات سبوس دار و آجیل است. رژیم کتوژنیک شامل مقدار زیاد چربی، مقدار متوسط پروتئین، و مقدار کم کربوهیدرات است و نقش آن در کمک به بهبود بیماری ام اس در مقاله ای که پیش روی شماست، به طور مختصر بررسی شده است. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند. البته هر دو گروه مقدار ۴۰-۴۵ کالری به ازای هر کیلوگرم توده بدون چربی دریافت کردند. در نهایت پس از گذشت دوره 2 ماهه رژیم، مشخص شد افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند نسبت به افراد با رژیم عادی کاهش وزن بهتری داشته و نشانه های بهبودی در کبدشان بیشتر است. به طور کلی محققین گزارش می دهند شرکت کنندگان در رژیم غذایی گیاهی وگان بیشتر نسبت به رژیم های غذایی کم کالری وزن از دست می دهند، حتی زمانی که مجاز به خوردن هستند تمایل طبیعی برای خوردن کالری کمتر در رژیم غذایی گیاهی ممکن است با مصرف فیبر بالا ایجاد شود که می تواند باعث شود احساس سیری کنید.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. اما عدهای از پزشکان و محققان حوزه پزشكي و سلامت، به مناسب بودن این رژیم به دیده شک مینگرند و شواهدی مبتنی بر عدم کارایی آن برای همه افراد در دست دارند. با این حال بهترین کار قبل از شروع این رژیم مشورت با پزشک متخصص بوده تا بتوانید کمترین عارضه را تجربه کنید. علاوه بر این، ترکیب بدن قبل از مطالعه در سطح بالای گلیکوژن، اما پس از مطالعه در حالت تخلیه گلیکوژن در رژیم کتو اندازه گیری شد. علاوه بر این، به افرادی که وقت کافی ندارند کمک خواهیم کرد که به تدریج سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

شیرینی های کتوژنیک علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. همچنین احتمال سنگ کلیه، پوکی استخوان و افزایش اسید اوریک خون و نقرس با این نوع رژیم افزایش مییابد. پروتئین و چربی حیوانی در بلندمدت مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی کتوژنیک را تامین میکنند. در نتیجه نیاز فرد به تمام انواع مواد مغذی تامین نمی شود. اگر هدف اصلی شما کاهش وزن باشد، گاهی تقلب در رژیم کتو تاثیر این رژیم را از بین نمی برد. منتها در کنار همه اینها، یادتان باشد بعضی از افراد نباید بههیچوجه رژیم کتو را برای خود انتخاب کنند. بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک ماده ایی قرار دهید. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات ها به طرز قابل چشمگیری کاهش می یابد و فرد با مصرف چربی و جایگزینی آن و با سوزندان چربی انرژی بیشتری را جذب می کند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. بادام هندی از بین سایر مغز ها کربوهیدارت بیشتری دارد، در واقع در هر 100 گرم 27 واحد کربوهیدرات دارد.

شاید دسترسی به میوه هایی مثل آووکادو توی ایران سخت باشه اما شما میتونید به راحتی

میتونید از بادام هندی توی برنامه غذایی استفاده کنید. ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا. برای آب کردن کره و روغن نارگیل نیازی به حرارت دادن کره نیست و می توانید به روشی که قبلا گفته شد آن را آب کنید. روغن نارگیل را به همراه کره اضافه کرده و همچنان هم بزنید. فلافل که از نخود تهیه شده است هم یک غذای مناسب برای مردان است به شرطی که در روغن سالم سرخ شود. برای شروع، گوشت گاو، نمک، فلفل، ریحان و آب سرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و با دست یا چنگال هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. نسبت درشت مغذی ها معمولا ٦٠% چربی، ٣٥% پروتئین و ٥% کربوهیدرات تعیین می شود. اگر برای مدت طولانی از گروه هایی از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها و دانه ها استفاده نشود، بدن از مواد مغذی موجود در آنها خالی می شود یا به طور خلاصه بدن دچار سوء تغذیه خواهد شد. Th is c​on​tent has ​be᠎en created by GSA Content G᠎ener᠎ator D᠎em᠎ov ersion.