پاسخ: کارکنان NHS به امدادگران ترکیه می پیوندند


ویراستار عزیز

بابت مقاله و تشویق همکاران به کمک مالی برای کمک به زلزله زدگان جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه از شما بسیار سپاسگزارم.

برای همه ما به عنوان کارکنان NHS مهم است که کمک مالی خود را بر اساس نیاز منطقی کنیم.

ترکیه یک کشور مستقل با اقتصاد قوی است، دولت آنجا با هماهنگی سازمان‌های امدادی مختلف از جمله هلال احمر ترکیه که می‌تواند به عنوان یک سازمان بی‌طرف در سراسر ترکیه در نظر گرفته شود، واکنش نشان داده است.

اما وضعیت سوریه متفاوت است. 12 سال جنگ بوده است. سیستم های مراقبت های بهداشتی ضعیف شده اند و در واقع هدف قرار دادن مراکز و پرسنل مراقبت های بهداشتی به عنوان سلاح به ویژه در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه استفاده شده است. سازمان‌های بین‌المللی، مانند پزشک حقوق بشر، مدت‌هاست که این حملات علیه مراقبت‌های بهداشتی در سوریه را از سال 2011 مستند کرده‌اند (لطفاً به https://phr.org/issues/health-under-attack/attacks-in-syria مراجعه کنید)، در آنچه توسط متخصصان بهداشت عمومی و دانشگاهیان به عنوان سلاحی برای مراقبت های بهداشتی توسط دولت سوریه و متحدانش توصیف شده است (لطفاً این مقاله لنست را در مورد این موضوع ببینید: https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(17) 30741-9/fulltext#:~:text=%20weaponisation%20of%20health%20care%E2%80%94a%20strategy%20of%20با استفاده از%20امکانات%20مردم%20به عمد%20و%20 حمله سیستمی.

سوریه عملا یک کشور تقسیم شده با حداقل سه قلمرو تحت کنترل است که بیشتر شمال، شمال غرب و شمال شرق سوریه خارج از کنترل دولت سوریه است. هلال احمر سوریه (که در مقاله BMJ تبلیغ می شود) هیچ حضوری در شمال غرب سوریه ندارد و بنابراین هیچ کمک یا خدمتی در شمال غرب سوریه ارائه نمی کند. علاوه بر این، هلال احمر سوریه به همکاری نزدیک با دولت سوریه معروف است و در مورد استقلال کار هلال احمر سوریه نیز سوال وجود دارد. چندین گزارش وجود دارد که به این روابط کاری نزدیک بین هلال احمر سوریه و دولت سوریه توجه کرده است (لطفاً ببینید: https://jusoor.co/en/details/the-syrian-arab-red-crescent%E2%80 %A6the-re… و https://syriaaccountability.org/inside-the-syrian-arab-red-crescent/ ). با توجه به موارد فوق، نگرانی در مورد دستکاری کمک های بشردوستانه وجود دارد.

شمال غرب سوریه که خارج از کنترل دولت سوریه است، بیشترین آسیب را از این زلزله دیده است. بیش از 4 میلیون نفر در آنجا زندگی می کنند که عمدتاً زنان و کودکان هستند و بیش از 90 درصد آنها به کمک وابسته هستند.
بین کمک های ارسال شده و مقیاس ویرانی های ناشی از زلزله در شمال غرب سوریه ناهماهنگی وجود دارد. آقای مارتین گریفیث، رئیس امداد سازمان ملل، اعتراف کرد که سازمان ملل مردم را در شمال غرب سوریه شکست داده است. کمک‌هایی که به مناطق تحت کنترل دولت سوریه ارسال شد بسیار بیشتر از کمک‌هایی که به شمال غرب سوریه (مناطق خارج از کنترل دولت سوریه) تحویل داده شده است، اگرچه شمال غرب بسیار بیشتر از این آسیب دیده است. زمين لرزه. مناطق تحت کنترل دولت سوریه مدت‌ها قبل از وقوع زلزله و پس از بازپس‌گیری این مناطق از جمله شرق حلب توسط نیروهای روسی و سوری توسط بمباران و گلوله باران ویران شد. در رابطه با کمک‌های ارسالی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، یک مقام سابق اماراتی اشاره کرد که 33 کشور به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کمک ارسال کرده‌اند و 50 درصد کمک‌ها از امارات در 130 پرواز (با میانگین 3000 تن در هر پرواز) بوده است. به علاوه کمک و تعهد سازمان ملل.

اگرچه ما معتقدیم که کمک ها باید به هر جایی که نیاز است بروند و کمک های بشردوستانه و پزشکی نباید سیاسی شود، اما معتقدیم که کمک ها باید منطقی شود.

به طور خلاصه، ما باید کمک های مالی را به طور مستقیم به سازمان هایی که در مناطق آسیب دیده در سوریه کار می کنند تشویق کنیم – اغلب سازمان های محلی با هزینه های بالا و مورد اعتماد جوامع محلی. در شمال غرب سوریه سازمان‌های مورد اعتماد زیادی مانند اقدام برای بشریت (مستقر در بریتانیا)، دست به دست برای کمک و توسعه (مستقر در بریتانیا)، جامعه پزشکی سوریه بریتانیا (مستقر در بریتانیا) UOSSM بین‌المللی، SAMS (مستقر در ایالات متحده) از جمله این سازمان‌ها هستند. دیگران. همه آنها معتبر هستند و تضمین می کنند که کمک های مالی به طور موثر استفاده می شود
خوشحالم که در صورت لزوم با شما تماس گرفته می شود

دکتر عبدالله ماواس
رئیس انجمن پزشکی سوری بریتانیا