پاسخ: پیشگیری از میگرن: گزینه های درمانی اولیه


ویراستار عزیز،

ما این مقاله توسط انگوس-لپان و همکاران را خواندیم. ¹، و بسیار جامع بود. جنبه‌های مختلف پیشگیری از میگرن را پوشش می‌دهد، اما ما احساس می‌کنیم که مسائل زیر که در زیر به آنها اشاره شده است باید مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.

هاله میگرن یک «مقلد سکته مغزی» است. دو نوع تقلید وجود دارد – میمیک های کاربردی و میمیک های پزشکی. هاله میگرنی یک تقلید پزشکی است.

هاله های میگرنی که به صورت میگرن همی پلژیک ظاهر می شوند می توانند علائم سکته مغزی در گردش خون قدامی را نشان دهند. به طور مشابه، بیماران مبتلا به هاله های میگرنی ممکن است با علائمی که حاکی از سکته مغزی در گردش خون خلفی هستند، ظاهر شوند. اغلب، این موارد ترومبولیز می شوند، که 17.91٪ (CI 95٪ 13.29-23.71٪) از بیمارانی که ترومبولیز سیستمیک بدون سکته مغزی ایسکمیک حاد دریافت کرده اند را تشکیل می دهد. اگرچه این بیماران معمولاً عوارض ترومبولیز را ایجاد نمی کنند همانطور که با نرخ بسیار کم گزارش شده عوارض جانبی (0.01٪) نشان داده شده است، سی تی آنژیوگرافی (قوس به رأس) در حال حاضر به طور معمول قبل از ترومبولیز انجام می شود، بنابراین درصد بیماران ترومبولیز شده ممکن است کاهش یافته باشد.

تمایز بین علائم هاله میگرنی و سکته ضروری است. اولاً، بیماران مبتلا به هاله میگرنی احتمالاً سابقه شخصی یا خانوادگی میگرن دارند. ثانیاً، سکته مغزی شروع ناگهانی علائم دارد و در زمان بروز حداکثر است، در حالی که میگرن تمایل به شروع تدریجی علائم دارد. ثالثاً، میگرن معمولاً علائم مثبتی دارد (فلک زدن در بینایی و احساس سوزن سوزن شدن) در حالی که سکته مغزی عموماً علائم منفی (از دست دادن بینایی و از دست دادن احساس) دارد. در نهایت، بیماران میگرنی همی پلژیک دچار افتادگی صورت نمی شوند.

در نهایت، فلوناریزین به عنوان پیشگیری در میگرن همی پلژیک به بیماران داده می شود، زیرا پیشنهاد شده است که از افسردگی گسترش قشر مغز، التهاب نوروژنیک و کانالوپاتی 4 جلوگیری کند. این به عنوان یک پیشگیرانه خط اول با دستورالعمل های بالینی متعدد توصیه می شود، مشروط بر اینکه هیچ گونه منع مصرفی مانند افسردگی وجود نداشته باشد.

منابع:

1. Angus-Leppan H، Benson K. پیشگیری از میگرن: گزینه های درمانی اولیه. BMJ; 2023 ژوئیه 15; 382 (85): 115-17.
2. Terrin A، Toldo G، Ermani M، Mainardi F، Maggioni F. وقتی میگرن سکته مغزی را تقلید می کند: یک بررسی سیستماتیک. سفالالژیا: مجله بین المللی سردرد [Internet]. 1 دسامبر 2018 [cited 2021 May 8]؛ 38 (14): 2068-78. در دسترس از: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29661036
3. آدریا ماسیاس-گومز، آنتونی سوارز-پرز، رودریگز-کامپلو A، Giralt-Steinhauer E، Moreira A، Guisado-Alonso D، و همکاران. عوامل مرتبط با تقلید هاله میگرنی سکته مغزی در سکته کد. علوم اعصاب؛ 7 فوریه 2023؛ 44 (6): 2113-20.
4. فرانسیس ام وی، سامیت راندیر سینگ، گویال وی، کنی ام اس. فلوناریزین: مروری بر نقش آن در پیشگیری از میگرن IJRMS; 2020 ژانویه 27؛ 8 (2): 786–6.