پاسخ: اقدام جسورانه برای تقویت پیشگیری اولیه لازم است


ویراستار عزیز

پروفسور مایر و همکارانش آنقدر درست می گویند که “رهبری قوی از سوی افراد” تلاش های ضروری “ترویج پیشگیری اولیه” است.[1] یک رهبر نمونه بهداشت عمومی هنری لیتل جان بود [2] در ادینبورگ قرن نوزدهم مانند بسیاری از افسران پیشگام پزشکی بهداشت، لیتل جان سال ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ها توسط منابع آب آلوده کار کرد، اما نمونه مورد علاقه من از رهبری او در مورد ایمنی غذا بود، و به تدریج با همه قصابان (مستقل) ادینبورگ برای بهبود کار کرد. کل سیستم کشتار حیوانات و توزیع گوشت. آن پزشکان اولیه بسیاری از تهدیدات سلامت شهری را کاهش دادند، اما در حکومت محلی آن روزگار، تغییر نیازمند صبر و استقامت قهرمانانه بود!

امروز، ما باید تمام جسارت خود را برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی کشنده و جهانی بسیج کنیم. اگر در چند سال آینده از گرمایش جوی جلوگیری نکنیم، در دهه‌های آینده مرگ‌های بزرگی به دنبال خواهد داشت. لیتل جان متوجه شد که آسیب پذیرترین مردم فقیرترین افراد هستند که در خیابان های فقیرنشین انباشته شده اند. شاه لیر شکسپیر می دانست:

گناه را با طلا بپوشان، و نیزه محکم عدالت بی ضرر می شکند.
آن را در پارچه‌هایی بغل کنید، نی کوتوله‌ای آن را سوراخ می‌کند.

میلیاردرها ممکن است بر این باور باشند که می‌توانند با قایق‌های بزرگ خود از طوفان بیرون بیایند، اما حتی ثروت هنگفت تنها می‌تواند فاجعه را به تأخیر بیندازد، نه از علل آن جلوگیری کند.

[1] Meier P، Kattikireddi SV، Smith K. اقدامات جسورانه برای تقویت پیشگیری اولیه مورد نیاز است. BMJ 2023; 380: p595

[2] Laxton P، Rodger R. Insanitary City. انتشارات کارنگی 2013.

[3] گزارش بحران آب و هوایی IPCC “اخطار نهایی” را در 1.5 درجه سانتیگراد ارائه می دهد – ویدئو 2023، https://www.theguardian.com/environment/video/2023/mar/20/ipcc-climate-c… (دسترسی در 21 مارس 2023)