پاسخ: پزشکان بیشتری تصمیم به بازنشستگی پیش از موعد می کنند


ویراستار عزیز،

من یکی از آن پزشکانی هستم که تصمیم گرفتم در سن 55 سالگی در مارس 2022 بازنشسته شوم. من تا 65 سالگی و شاید 5 سال دیگر نیز کار می کردم، اما هیچ گزینه دیگری نمی دیدم.

این اقدام با قلبی بسیار سنگین انجام شد، زیرا در آن زمان بخش سابق من – مانند جاهای دیگر در NHS – بسیار تحت فشار بود. زمان انتظار برای یک قرار اولیه برای دیدن من در آن زمان 1 سال بود. من نمی توانم در مورد وضعیت فعلی در آنجا اظهار نظر کنم.

تصمیم در نهایت ساده بود. دلیل آن ربطی به حقوق بازنشستگی یا مالیات نداشت. این به سادگی این بود که اگر من به کارم مانند گذشته ادامه می دادم، مطمئن هستم که به سن رسمی بازنشستگی 65 ساله نمی رسیدم. علاوه بر این، پس از انجام وظیفه خود در دوران کووید، علایق غیر پزشکی وجود داشت که می خواستم به آنها وقت بدهم. من به امید نیاز داشتم، کار در محیط کاری که به نظرم به صحرای ناامیدی مطلق تبدیل شده بود. برای به دست آوردن این امید، می‌خواستم برنامه شغلی خود را تنظیم کنم و برای سال آینده همان تعداد کل ساعات کار را حفظ کنم، اما انعطاف‌پذیر کار کنم، تا یک سال بعد، ساعات کاری خود را به 4 روز در هفته کاهش دهم و از چهارشنبه تا شنبه کار کنم. با حضور در دپارتمانی که به تخمین من 4 معادل مشاور تمام وقت کوتاه بود، با تبلیغات BMJ برای تخصص فرعی من در آن زمان هیچ ابراز علاقه ای را برانگیخت، تشخیص دادم که بر اساس نیاز به خدمات، راهی وجود ندارد که کارفرمای آن زمان من اجازه دهد کاهش فوری ساعات کاری من من راضی می‌شدم که اجازه کار انعطاف‌پذیر را داشته باشم، به‌ویژه به من توانایی دسترسی به آرشیوها و سخنرانی‌های دانشگاه همسایه را در اواخر بعدازظهرهای دوشنبه، در طول ترم می‌دهد. (در روزهای کاری دیگر وقت را جبران می کردم.) این امر امیدم را باز می گرداند. خوانندگان می توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا این درخواست غیرمنطقی است یا خیر. با این حال، ایمیلی که بعد از آن از مدیریت ارشد دریافت کردم، الزامی بود که من 6 هفته قبل برای هر موقعیتی که می‌خواستم محل Trust را در ساعات کاری من که در آن زمان قرارداد بسته بودم، از دوشنبه تا جمعه 9 صبح تا 5 بعدازظهر ترک کنم، اخطار کتبی می‌دادم. خواندن این ایمیل از مدیریت، آخرین نیش بود. بس بود کافی بود پس از اخطار کتبی قبلی به مدیریت ارشد و دیده شدن چهره به چهره در مورد نیات واضح خود در صورتی که اجازه این انعطاف پذیری به من داده نشود، این ایمیل پاسخ مرا بر آن داشت تا استعفای کتبی آماده شده خود را در همان روز دریافت آن ارائه دهم.

من طبابت را ترک کرده ام. من ثبت نام GMC خود را حفظ کرده ام اما مجوز فعالیت خود را حفظ کرده ام.

با نگاهی به گذشته تصمیم درستی گرفته ام. من زنده، سالم و خارج از یک محیط کاری خشک هستم.

10 سال فعالیت مشاور در آینده برای NHS به دلیل نگرش‌ها و شیوه‌های مدیریتی منسوخ، بسیار زیاد است. من مطمئناً آخرین نفر نیستم.