پاسخ: هشدار پزشکان درباره اثرات “فاجعه بار” سلامتی سیاست بریتانیا برای فرستادن پناهجویان به رواندا


ویراستار عزیز،

دایر با گزارش نامه سرگشاده اخیر سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی پیشرو بریتانیا به دولت بریتانیا، به نگرانی‌ها درباره پیامدهای بهداشتی «فاجعه‌بار» برنامه‌های اخراج پناهجویان به رواندا اشاره می‌کند. پزشکان همچنین باید در مورد خطرات ذاتی انتقال اجباری به هر مقصدی هشدار داده شوند، زیرا ممکن است از آنها خواسته شود که بیماران خود را برای پرواز تأیید کنند.

Pickles و Hartree (2) بررسی گسترده ای از Fitness to Fly در افرادی که به اجبار حذف می شوند، با بحث در مورد عوامل متعددی که بر این موضوع تأثیر می گذارد، از جمله اخلاقی و قانونی، و در رابطه با سلامت جسمی و روانی، نوشته اند. آنها خاطرنشان می کنند که تمام مرگ و میرهای گزارش شده در ارتباط با حذف اجباری در اروپا با استفاده از محدودیت های فیزیکی همراه بوده است. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که پزشکانی که از آنها خواسته می‌شود بیان کنند که یک زندانی برای پرواز مناسب است ممکن است احساس کنند که بخشی از روند حذف مهاجرت شده‌اند و ممکن است بین انتظارات کارفرمایان و منافع فرد بازداشت شده تضاد وجود داشته باشد. . نویسندگان، علاوه بر این، در مورد رضایت بیمار در رابطه با دادن اطلاعات پزشکی به وزارت کشور در زمانی که حضور آنها در پرواز پیشنهادی برخلاف میل آنها باشد، بحث می کنند.

عدالت پزشکی یک موسسه خیریه بریتانیایی است که ارزیابی های پزشکی مستقلی را توسط پزشکان داوطلب برای کسانی که در مراکز مهاجرت (IRC) در بریتانیا نگهداری می شوند ترتیب می دهد. ما نگران این هستیم که در مواردی، IRC ها با پزشکان مراقبت های ثانویه NHS تماس می گیرند تا بپرسند که آیا بیماران بازداشت شده برای پرواز مناسب هستند یا خیر و آیا اقدامات خاصی لازم است انجام شود. وقتی سؤالات به شکل ملایمی مانند این ارائه می شوند، هیچ نشانه ای از زمینه واقعیت حذف اجباری، استفاده از محدودیت فیزیکی، و احتمال اعمال فشار شدید توسط بیمار در طول فرآیند حذف قبل و در حین پرواز نمی دهد. . بنابراین، وقتی از یک پزشک صرفاً پرسیده می شود که بگوید آیا بیمار پس از عمل جراحی مناسب است یا نه، ممکن است پاسخ مثبت دهد زیرا بعید است که وضعیت بالینی در وضعیت کاهش فشار نسبی جو در یک هواپیمای تجاری در ارتفاع کروز تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرد. پزشک فرض می‌کند که موضوع سوال همین است. با این حال، اگر پزشک می‌دانست که فرآیند حذف ممکن است شامل محدودیت فیزیکی و فشارهای شدید باشد، ممکن است پاسخ متفاوتی بدهد.

به عنوان مثال، بیمارانی که عمل جداشدگی شبکیه را با وارد کردن گاز منبسط کننده در چشم انجام داده اند، در حالی که گاز در محل است، از پرواز منع می شوند، زیرا فشار زدایی نسبی در کابین هواپیما منجر به انبساط سریع گاز و در نتیجه می شود. افزایش فشار داخل چشم در چنین مواردی، چشم پزشکان توصیه های مناسبی را ارائه می دهند. با این حال، اگر بیمار انواع دیگری از جراحی های داخل چشمی را انجام داده باشد، در حالی که رفع فشار خارجی در ارتفاع ممکن است مستقیماً روی چشم تأثیر نگذارد، فشار شدید در حین مهار که ممکن است در هنگام سوار شدن به هواپیما و خود پرواز رخ دهد قطعاً بسیار نامطلوب خواهد بود. بنابراین، اگر از پزشکان معالج در مورد آمادگی پرواز پرسیده شود، اما از واقعیت حذف اجباری غافل باشند، نمی توانند پاسخ آگاهانه ای به این سؤال بدهند. مسائل مشابهی احتمالاً در سایر تخصص ها مانند پزشکی تنفسی، قلب و عروق و زنان و زایمان ایجاد می شود. خطر آسیب فوق‌العاده بالایی را می‌توان در افرادی که مشکلات سلامت روانی دارند یا سابقه شکنجه دارند پیش‌بینی کرد (3).

هنگامی که از آنها در مورد آمادگی بیمار برای پرواز و همچنین پیامدهای بالقوه جذب ناخواسته به فرآیند حذف مهاجرت سؤال می شود، مایلیم پزشکان را در مورد ماهیت واقعیت فرآیند حذف اجباری آگاه کنیم.

تیم فترستون، FRCS، FRCOphth.
دکتر داوطلب،
عدالت پزشکی

(1) دایر، کلر. «پزشكان در مورد اثرات «فاجعه‌بار» سلامتي سياست انگلستان براي فرستادن پناهجويان به رواندا هشدار مي‌دهند. BMJ، 2023؛ 381:p935 http://dx.doi.org/10.1136/bmj.p935

(2) ترشی، هیلاری، و نائومی هارتری. “تناسب برای پرواز در افرادی که به زور از بریتانیا اخراج یا اخراج می شوند”. مجله پزشکی قانونی و حقوقی، ش. 47، 2017، صفحات 55–58، https://doi.org/10.1016/j.jflm.2017.02.002. (دسترسی در 8 مه 2023)

(3) دانشکده پزشکی قانونی و حقوقی. استانداردهای کیفیت برای متخصصان مراقبت های بهداشتی که با قربانیان شکنجه در بازداشت کار می کنند [online]. 2019.
https://fflm.ac.uk/resources/publications/quality-standards-for-healthca… (دسترسی در 8 مه 2023)