پاسخ: جان لاونر: پزشکان به عنوان فعال


ویراستار عزیز

همانطور که پیشنهاد شد، پزشکان زیادی هستند که طی دهه‌ها به فعالیت فراخوانده شده‌اند و دانش و سرمایه اجتماعی خود را در کار حمایتی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دامنه فعالیتی که طی سال‌ها توسط فعالان پزشکی بررسی شده است شامل بهداشت، تهدیدات هسته‌ای، نابرابری سلامت، نژادپرستی، عدالت باروری و سایر موارد می‌شود، و تأکید می‌کند که پزشکان تا چه اندازه توانایی تغییر حرفه پزشکی و خود جامعه را دارند.(1).

برای افزودن به کارهای چخوف و استون، مهم است که به کارهای اخیر لین جونز، پزشک و امدادگر، در کتاب او با عنوان “متاسفم برای ناراحتی، اما این یک فوریت است: مبارزه بدون خشونت برای آینده سیاره ما” توجه کنیم. گزارشی قدرتمند و قانع‌کننده از سفر خود به سوی کنش‌گری ارائه می‌کند. (2) او تجربیات دهه 1980 خود را در گرینهام کامن، مخالفت با سلاح‌های هسته‌ای، تا تجربیاتش با شورش انقراض امروز به اشتراک می‌گذارد، و گزارشی در سطح زمین از نقش مهم مستقیم غیرخشونت‌آمیز ارائه می‌کند. اقدام در تغییر اجتماعی معنادار این کتاب به ما یادآوری می‌کند که ما بیش از آنچه تصور می‌کنیم قدرت داریم و مهم است که قبل از اینکه خیلی دیر شود از آن استفاده کنیم.

Launer با اظهاراتی که بسیاری از ما از شجاعت پزشکانی که خطرات شخصی و حرفه‌ای را برای چنین دلایل مهمی به خطر می‌اندازند، «تعجب» به پایان می‌رساند. دکتر سارا بن، که توسط GMC پس از درگیر شدن در اقدامات صلح آمیز آب و هوا به حالت تعلیق درآمد، واضح است، او نمی خواهد این موضوع در مورد او باشد، بلکه در مورد فوریت بحران آب و هوا باشد. (3) به طور مشابه، من در مراسم رونمایی از کتاب جونز شرکت کردم و او به سختی در مورد خودش و بیشتر در مورد فوریت علت صحبت کرد. بهترین تعریف و تمجیدی که می‌توانیم به مردمی بدهیم که به خاطر فعالیت‌هایشان تحسین می‌کنیم، این است که خودمان بخشی از جنبش باشیم.

مبارزات بسیاری پیش از ما بوده اند و بسیاری از آنها پس از ما ادامه خواهند داشت – این فراخوان ماست که چگونه در زمانی که در اطراف هستیم با آن درگیر می شویم. تعداد بسیار کمی از افرادی که از دیگران حمایت می کنند و از تغییرات معنادار حمایت می کنند، از تمجیدی که دریافت می کنند لذت می برند. کنشگری دیگران، اگر ما به طور واقعی با آن درگیر باشیم، باید به ما یادآوری کند که کار را نیز انجام دهیم. این چیزی است که آنها نیز می خواهند.

1) پودولسکی اس، جونز دی. فعالان پزشکی به عنوان عوامل تغییر BMJ 2022; 379 :o3049 doi:10.1136/bmj.o3049

2) جونز، ال. با عرض پوزش برای ناراحتی، اما این یک اورژانس است. ساختار بدون خشونت برای آینده سیاره ما. هرست و شرکت، لندن. 2024.

3) Lowden، S. پزشک معترض آب و هوای معلق می گوید قوانین تناسب اندام برای تمرین نیاز به بررسی دارند. Doctors.net. 2024. موجود در: https://www.doctors.net.uk/news/suspended-climate-protest-doctor-says-fi… (دسترسی در 29 آوریل 2024)