نبرد بر سر لیست غذایی رژیم کتوژنیک و نحوه برنده شدن در آن

رژیم کتوژنیک برای صرع می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 کتوژنیک پیروی کنید. نقش قند در شکل گیری، رشد و متاستاز سلول های سرطانی موضوعی است که غالباً جامعه علمی را به دو بخش

تقسیم کرده است. بخش اعظمی از ادبیات مورد استفاده در تحقیقات فعلی، تغییر گلیکولیز هوازی را نتیجه سرطان می دانند نه علت آن. در این بخش می خواهیم به شما بگویم چطور باید این برنامه غذایی را اجرا کنید! میزان گلیکولیتیک بافت های نرمال بسیار کم و حدود ۲۰۰ برابر کمتر از سلول های سرطانی در حال رشد است. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهشی چشمگیر در سطوح قند خون و انسولین شده که همراه با افزایش میزان کتونها، فواید بسیاری را برای سلامت به همراه دارند. کاهش وزن و حفظ وزن ایدهآل همراه با حفظ سلامتی تنها با تغییرات کوچک اما همیشگی امکانپذیر است. درست است که وقتی نظریه واربورگ منتشر شد تبلیغات زیادی روی آن انجام شده و حتی جایزه نوبل را برای او به همراه داشت؛ اما بعدها مورد سوء استفاده قرار گرفت.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

هایشان کاهش یافته بود، بدون اینکه هیچ عارضه ی جانبی روی دهد. هیچ رژیم کاهش وزن واحدی نیست که برای همهی افراد مناسب باشد؛ اما اگر ترجیحات، سبک زندگی و میزان کاهش وزن مورد نظر خود را در نظر داشته باشید میتوانید برنامهای را مطابق با نیازهای خود پیدا کنید. اگر رژیم کتوژنیک گرفتید و مدام تشنه شدید، اصلا تعجب نکنید.خارج شدن مقدار آب زیادی از بدن موجب تشنگی شما می شود. غذاهای شیرین مثل کیک، بستنی، لیموناد و آب میوه ها به خاطر داشتن قند بالا باید از برنامه غذایی حذف شوند. بهترین انتخاب ها برگ های سبز مثل اسفناج و کرفس هستند. بهترین غذاهای پر فیبر به منظور وارد کردن کربوهیدرات به برنامه غذایی غلات کامل، حبوبات و سبزیجات هستن. در طول رژیم، به خصوص در روزهای اول شروع، ممکنه به کلیه ها فشار وارد بشه که در صورت مصرف به اندازه آب این مورد رفع میشه. اگر آب ساده برای شما کفایت نمی کند، آب لیمو می تواند جایگزین خوبی باشد. اگر رژیم کتوژنیک به عنوان یک شیوه ی درمانی برای سرطان مدنظر باشد، محتوای چربی به بالاتر از 90 درصد کالری بدن تبدیل خواهد شد.بسیاری از درمان های سرطانی، جوری برنامه ریزی شده اند که تفاوت های بیولوژیکی بین سلول های سرطانی و سلول های نرمال را هدف می گیرند.

رژیم کتوژنیک ممکن است یکی از گزینه های در دسترس شما باشد، اما جایگزینی برای درمان سنتی سرطان مانند شیمی درمانی یا پرتونگاری نیست. اما اگر نگران ابتلا به سرطان هستید؛ به نظر می رسد که کاهش مصرف قند و کربوهیدرات های ساده گامی درست در جهت تحقیق اهدافتان باشد. اگر به طور مرتب در طول روز غذاهای قندی و نوشیدنی های شیرین بخورید؛ کم کم سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می شود و دیگر نمی تواند از شما در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت کند. چربی و کتونها نمیتوانند جایگزین گلوکز مورد نیاز بدنتان شوند، اما بعد از ۲ دقیقه ورزش، دیگر بدنتان متوجه نبود گلوکز میشود و بلافاصله منبع تأمین انرژیاش را تغییر داده و به سراغ چربیها و کتونها خواهد رفت. اما این رژیم برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال عضله سازی و افزایش وزن هستند، مناسب نیست. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند.

کتوژنیک به چه معناست

طبق نتایج مطالعات انجام شده این رژیم میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و بهبود سلامتی داشته باشد. گلیکوژن عضلانی به طور چشمگیری قدرت و وزنه برداری شما را در باشگاه بهبود می بخشد. هنگامی که سطوح انسولین در بدن کاهش مییابد، سوختن چربی به طور چشمگیری افزایش مییابد. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. زیرا مصرف زیاد غذاهای حیوانی میتواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار میشود. چنان چه بدن عادت به متابولیسم مقادیر زیادی چربی نداشته باشد ممکن است آن را به راحتی دفع کند که منجر به اسهال خواهد شد. لپتین هورمونی است که میزان چربی ذخیره شده در بدن را تنظیم می کند. کاهش مصرف قندهای تصفیه شده که در محصولات تجاری مانند انواع غذاهای آماده، کیک، کلوچه و اقلامی از این دست وجود دارند؛ یکی از اقداماتی است که می تواند جلوی این فاجعه را بگیرد.

همچنین در اروپا، انکولوژیست ها (پزشکان متخصص در زمینه تشخیص و درمان انواع سرطان) از پروتکل درمانی سیستمیک چند مرحله ای سرطان (SCMT) استفاده می کنند. طبق گفته های لوستیگ، قند یک عامل اصلی و مستقل برای ابتلا به انواع بیماری هاست. به گفته دکتر لوستیگ، برای استفاده از قند در صنعت غذایی باید قوانینی وضع شود تا شرکت ها نتوانند از این ماده سودجویی کرده و شیوع بیماری ها را در جهان افزایش دهند. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. همانطور که بنزین اکتان بیشتر، ممکن است منجر به عملکرد بهتر ماشین ها شود، بدن ما نیز هنگامی که سوخت مناسبی دریافت کند، کارآمدتر عمل می کند. به گفته دانشمندان، قند نه تنها سلول های سرطانی را بیدار و تحریک می کند، بلکه آنها را بسیار تهاجمی تر می سازد. Data h as be en gen​erated by GSA C​ontent Gener​ator Dem᠎ov er sion​!

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران

با اینکه مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات و عدم مصرف گوشت های فرآوری شده، خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را کم می کند، اما اطلاعات کمی در مورد چگونگی تاثیر عناصر خاص موجود در رژیم های غذایی بر روی سرطان، وجود دارد. در پژوهشی بر روی حیوانات با آسیب مغزی استفاده از رژیم کتو نقش سودمندی در بهبودی آسیبهای مغزی ایفا کرده است. برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. رژیم کتوژنیک که در آن مصرف قند و کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و بیشتر روی چربی ها و پروتئین های سالم تمرکز دارد، حتی در معالجه تهاجمی ترین سرطان ها نیز بسیار مفید است. این رژیم غذایی توسط یک متخصص قلب و عروق طراحی شده و ادعا دارد که علاوه بر سالم کردن عادات غذایی، موجب کاهش وزن فرد نیز می گردد. این ارتباط بین مصرف قند و سرطان عواقب جالبی دارد. یکی از بزرگترین تصورات غلط در بین عموم این است که کلسترول برای بدن بد است. در حالی که متخصصان انجمن سرطان کانادا به صراحت اظهار دارند که خوردن قند باعث نمی شود سلول های سرطانی سریعتر رشد کنند؛ منابع معتبر دیگر مخالفند و درست برعکس آن را ادعا می کنند.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

به همین دلیل است که رژیم های غذایی دو ماهه و حتی شش ماهه بدون قند می توانند وزن را کم کنند؛ اما بعد از مدتی مجددا وزن به حالت اولیه باز می گردد. به همین دلیل وقتی برخی افراد شروع به ترک قند می کنند؛ رفتارشان دچار تغییر می شود. اگر برای معالجه سرطان تحت درمان هستید، قبل از تغییر رژیم غذایی خود با انکولوژیست (سرطان شناس) یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. اگر کربوهیدرات خیلی کمی استفاده کنید ( کربوهیدرات ها به سرعت تجزیه شده و تبدیل به قند در خون می شوند ) و پروتئین مصرفیتان به میزان مناسب باشد ( پروتئین زیاد هم میتواند تبدیل به قند در خون شود ) کتون ها تولید می شوند. در این تحقیق هنگامی که به سلول های بدخیم گلوکز کمتری داده شد؛ ساختارهای سازمان یافته ای که به سرعت رشد نمی کردند رشد کرده و مسیرهای انکوژنیک را سرکوب کردند. این روند منجر به فعال شدن مسیرهای سیگنالینگ انکوژنیک می شود.

وب سایت ScienceDaily به تازگی مطلبی در مورد یک پروژه تحقیقاتی که چگونگی تحریک رشد سرطان با قند را توضیح داده، منتشر کرده است. تحقیقات جدیدی که در ژورنال Clinical Investigation منتشر شده است شواهد تجربی را ارائه داده است که رابطه بین مصرف قند و سرطان را توضیح می دهند. اما این تحقیق جدید، نقش اثر واربورگ را نشان داده و این اصطلاح را دوباره سر زبان مرکز تحقیقات سرطان آمریکا انداخته است. یک پروژه تحقیقاتی ۹ ساله مشترک منجر به دستیابی موفقیتی اساسی در تحقیقات سرطان شده است. جالب است بدانید که استفاده زیاد از قند در محصولات غذایی می تواند جامعه ای از زامبی ها را ایجاد کند که برای درمان آنها باید از همان روش های ترک اعتیاد استفاده کرد. این اثر پدیده ای است که سلول های سرطانی را وادار می کند به سرعت قندها را تجزیه کرده و رشد تومور را تحریک می کند. به سرعت کاهش می یابد. خلاص شدن از شر گلوکز اضافی به شما کمک می کند که به کتوز برگشته و دوباره شروع به سوزاندن چربی برای انرژی کنید. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید.

به این حالت کتوزیس یا کتوز گفته میشود.

افرادی که رژیم

غذایی کم چرب و کم کالری دارند. معمولا افرادی که بعد از رژیم کتو، دوباره به وزن قبل خودشون برمیگردن، خیلی سریع میزان کربوهیدرات مصرفی رو بالا میبرن و از طرفی دیگه ورزش نمیکنن. از طرفی مدام استرس وزن خود را دارند. به گفته آنها این رژیم غذایی خطرات بالقوهای را برای سلامت افراد ایجاد میکند که در ادامه به این خطرات خواهیم پرداخت. به این حالت کتوزیس یا کتوز گفته میشود. ما این کار را به معنای روزه داری و محدودیت شما در کالری نمی دانیم بلکه فقط عدم مصرف کربوهیدرات است که این حالت را ایجاد می کند. در رژیم کتو ، حدود 5 تا 10 درصد کالری روزانه شما از کربوهیدرات ، 80 درصد از چربی و 10 تا 15 درصد باقیمانده از پروتئین تأمین می شود. اما باید اقدامات بیشتری انجام شود تا حرص شرکت ها برای تولید محصولات مضر و کسب ثروت متوقف شود و جامعه رو به زوال نرود. اما چیزی نگذشت که بار دیگر این رژیم مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود ما نظر هر دو طرف رو در ادامه برای شما قرار میدیم تا بتونید تصمیم درستی رو در این مورد بگیرید.