دیدگاهی متفاوت پاسخ: محققان می گویند: به گفته محققان، باید بین 4 تا 6 ماهگی محصولات بادام زمینی به نوزادان داده شود تا آلرژی کاهش یابد.


ویراستار عزیز،

من با علاقه خواندم که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای کاهش احتمال آلرژی به بادام‌زمینی در سنین بالاتر، کودکان بین سنین ۴ تا ۶ ماه را در معرض محصولات بادام‌زمینی قرار دهند.

به نظر می رسد این خبر بیش از یک ماه است که منتشر می شود.

با خواندن این مقاله سعی کردم دوران کودکی خود، کودکان اطرافم، کودکی پسرم را به یاد بیاورم. همه کودکان در گروه سنی 4 تا 6 ماهه عمدتاً به شیر وابسته بودند. در واقع پدرم که پزشک عمومی بود باید به مردم می گفت بعد از 6 ماهگی بچه ها را به تدریج از شیر شیر بگیرید. با این حال، هیچ یک از کودکانی که من در دوران کودکی یا دکتر می شناختم، عوارض جانبی جدی از محصولات بادام زمینی نداشتند.
فقط برای مقایسه برداشت تجربی خود با یک مطالعه معتبر، من از مطالعه Padukudru Anand Mahes و همکاران موجود در کتابخانه آنلاین Wiley – منتشر شده در 24 فوریه 2023، نقل می کنم که در مورد بروز بسیار کم آلرژی غذایی در ایالت کارناتاکا هند صحبت می کند.

من فکر می‌کنم که این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد که باید جمعیت‌هایی از سرتاسر جهان را قبل از تبلیغات گسترده در این موضوع دربرگیرد.

– آرویند جوشی،
MBBS MD FCGP FAMS FICP.