بزرگسالانی که کمترین خطر را دارند، به احتمال زیاد به فشار خون تشخیص داده نشده مبتلا نیستند


ویراستار عزیز

این مقاله در استفاده از زبان آماری بسیار گیج کننده است.

برای شروع، تیتر بی معنی است: “اطلاعات نشان می دهد بزرگسالانی که کمترین خطر را دارند به احتمال زیاد فشار خون بالا تشخیص داده نشده دارند”. واضح است که اگر این بزرگسالان “بیشترین” برای ابتلا به یک بیماری (در این مورد “فشار خون تشخیص داده نشده”) باشند، نمی توانند بزرگسالانی “در کمترین خطر” باشند. در عوض، آنها طبق تعریف بزرگسالانی هستند که “در بالاترین خطر” قرار دارند.

من معتقدم که تیتر سعی دارد بگوید “نسبت بیشتری از موارد فشار خون بالا در میان گروه های کم خطر تشخیص داده نشده باقی می ماند”. این چندان خبری نیست و دقیقاً همان چیزی است که از ماهیت طبقه بندی خطر انتظار می رود: از آنجایی که ما به درستی غربالگری کمتری را برای گروه های کم خطر در مقایسه با گروه های پرخطر ارائه می کنیم، بدیهی است که هر مورد خاص فشار خون در گروه کم خطر کمتر است. احتمال برداشته شدن

در ادامه مقاله آمده است: “فشار خون تشخیص داده نشده به ویژه در مردان جوان بالا بود: 66٪ از مردان [have the condition] “. این جمله به وضوح بی معنی است، به این معنی که 66٪ از مردان جوان تر فشار خون تشخیص داده نشده دارند. من معتقدم که به این معنی است که در میان گروه نسبتاً کوچک مردان جوان مبتلا به فشار خون بالا، فشار خون بالا در 66٪ موارد تشخیص داده نشده است. باز هم، با توجه به ماهیت غربالگری پزشکی، این اصلاً تعجب آور نیست.

در ادامه آمده است که «گروه‌هایی از مردانی که به احتمال زیاد به فشار خون تشخیص داده نشده مبتلا بودند، کسانی بودند که هرگز به طور منظم سیگار نکشیده بودند». باز هم، من کاملاً مطمئن هستم که این به این معنی است که “موارد فشار خون بالا در مردانی که هرگز سیگار نکشیده اند بیشتر احتمال دارد که تشخیص داده نشود”. با توجه به اینکه این بیماران در نمرات خطر کمتری کسب می کنند و بنابراین اغلب به عنوان افراد سیگاری غربالگری نمی شوند، تعجب آور نیست.

فکر می‌کنم این مقاله به تعدیل نیاز دارد تا منطقی به نظر برسد.