استفاده از 6 رژیم کتوژنیک و کبد چرب استراتژی‌هایی مانند حرفه‌ای‌ها

کتاب رژیم کتوژنیک pdf مصرف قهوه (بدون شکر) در طول رژیم کتوژنیک باعث حفظ انرژی و هوشیاری شما 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 خواهد شد. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. چون کربوهیدرات و گلوکز زیادی به همراه دارن. چون خیلی هایی که من رو میشناختن واقعا براشون سوال شده بود که چجوری من از اون وضعیت به این وضعیت رسیدم؟ از طرف دیگر چون ادرار اسیدی است اوره در ادرار حل نمی شود و در کلیه می ماند و ایجاد سنگ کلیه می کند. به طور کلی کلیه نوشیدنی ها از جمله نوشابه ها، آب میوه ها و… الکل: به علت کربوهیدرات زیادی که نوشیدنی های الکلی دارند میتوانند بدن شما را از حالت کتوز خارج کنند. ورزشکاران و بدنسازان بیشتر به سراغ این رژیم میروند و اجازه دارند قبل از ورزش، کربوهیدرات مصرف کنند و شدت ورزششان را افزایش دهند. تخمها: به سراغ مصرف کامل تخمهای ماکیان مراتع و حاوی امگا-۳ بروید. میوه های شیرین و بزرگ کربوهیدرات و گلوکز بیشتری به همراه دارن. گلوکز نوعی کربوهیدارت است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته بوجود می آید.

نحوه رژیم کتوژنیک

یک بررسی نشان داد که رژیم کتو می تواند باعث کاهش چربی در افرادی که چاق هستند زمانی که برای چند هفته و تا یک سال استفاده می شود. غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو رو نمیشه در این روش مورد استفاده قرار داد. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. علاوه بر غذاهای مجاز در این روش باید میوه های مجاز در این روش رو هم در نظر بگیرین. این رژیم علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارند. پس برای اطلاع بیشتر از این رژیم غذایی تا آخر مقاله با ما همراه شو. بررسی های انجام شده حاکی از آن هستند که رژیم غذایی کتوژنیکژنیک با کاهش میزان قند خون و کلسترول یا چربی بد بدن سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد. طبیعیه که میزان قند موجود در بدن بالا میره و میتونه مشکل ایجاد کنه. به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن به حساب میاد. در این رژیم افراد اجازه دارند که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند.

چه کسانی نمی توانند از این رژیم استفاده کنند؟ استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. از خوراکی هستن که باید گاهی مورد مصرف قرار بگیرن. رژیم کتوژنیک همانطور که در بالا بیان کردیم جلوی خوردن قند را گرفته و دیابت را ایجاد نمیکند. خوراک و مواد غذایی با نشاسته و کربوهیدرات بالا از غذاهای غیر مجاز در رژیم کتوهستن. مشاهده برنامه رژیم غذایی مناسب تنها با یک کلیک. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهایی هست که بر پایه ی غلات هستند. اساس و پایه این رژیم، قهوه بولتپروف یا قهوه مخلوط شده با کره بدون نمک حیوانی و روغن MCT (تریگلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط) میباشد.

به دلیل میزان چربی بسیار کم در این رژیم فرصت کاهش وزن فوری برای شخص فراهم می شود. کربوهیدرات هم در این رژیم در کمترین میزان قرار داره. استفاده می کند. کاهش کربوهیدرات دریافتی و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالتی قرار می دهد که در اصطلاح به آن کتوزیس گفته می شود. برای اینکه شرایط برای کتوزیس فراهم شود، باید مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کند. اگه شکلات تلخی که شما برای رژیم کتو در نظر گرفته اید دارای چنین ترکیباتی هستش، مطمئن باشین گزینه خوبی برای قرارگیری در رژیم کتو انتخاب کرده اید. 3. در انتها پودر نارگیل و سرکه سیب و بادام را ب مخلوط اضافه کرده و دوباره هم می زنید تا خمیر نان آماده شود. تنها کاری که شخص انجام می دهد کالیبره کردن یا تنظیم کردن بدنش است تا به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست.

شاید این قانون سخت باشد اما بعد از یک مدت برای شما کمی عادی می شود. پودر تارتار کربوهیدرات بسیار کمی داره و از این رو برای رژیم کتو پیشنهاد میشه. Ketosis نیز اتفاق می افتد اگر شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را مصرف می کنید تنها رژیم های توصیه شده از 600 تا 800 کالری تحت نظارت دکتر توصیه می شود. درصد مواد غذایی این رژیم شامل ۶۰ درصد چربی و ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات. همچنین این نوع از رژیم ها در کسانیکه مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند توصیه نمی شود. اگه مصرف کننده روغن زیتون هستید، میتونین بخش زیادی از چربی مورد نیاز خود رو برای این روش تامین بکنین. این رژیم فواید زیادی دارد از این رو به افراد زیادی از جمله کسانی که به بیماری صرع مبتلا هستند توصیه شده و به تازگی در بین ورزشکاران و سایر افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 4. کاهو، گوجه فرنگی، آووکادو و پیاز را با هم مخلوط کرده و در دو بشقاب سرو کنید. به جای آن می توانید از میان وعده ی جلبک دریایی استفاده کنید. This  post h᠎as be​en written wi th GSA Co᠎nt en t Generator DE​MO!

آجیل ها رو به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار بدین. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه. بنابراین خرما باید در رژیم کتو به شکل محدود شده مصرف بشه. پروتئین ها هم در این رژیم باید به شکل متوسط از گوشت و تخم مرغ تامین شن. خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن. تمام این توصیفات نشون میده که نمیشه این خوراک رو از رژیم کتو حذف کرد. و خوراکی نظیر دونات، غلات، آب نبات، غلات صبحانه، شیرینی، کیک، شکلات، کلوچه و تمام مواد قندی در دسته غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو هستش. اگه ویژگی های شکلات تلخ رو بدونین، متوجه میشین که این خوراک جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو هستش. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد.

اما اگر بخوام به صورت خیلی خلاصه اون مواردی که به دردتون میخوره و احتمالا براتون جذاب هست رو بگم، میتونم به کنترل سطح گلوکز( قند ) و انسولین خون، جلوگیری از یبوست ( که معمولا افراد توی رژیم های مختلف لاغری باهاش مشکل دارن ) کمک زیادی میکنه. طبق تحقیقات انجام شده، بدن به صورت خودکار از جایگزین استفاده میکند. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. قبل از وارد شدن به آن، کلید شناخت مزایا و خطرات کتو ممکن است. در واقع کربوهیدرات پایین این ماده طبیعی رو به بسیاری از پخت و پزها وارد میکنن. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست

این موضوع نشون میده که بلوبری کربوهیدرات

کمی داره اما متاسفانه کربوهیدرات اون به سرعت اضافه میشه. در حالی که این رژیم برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، با برخی عوارض جانبی ناخوشایند همراه است. اسفناج یکی از سبزیجات کتویی برگ سبز است که بسیاری از مردم آن را به دلیل داشتن کلسیم و آهن بالا می شناسند. کاربردی هستش. خرما یکی از مهم ترین غذاهای مجاز در رژیم کتو هست. بهتر هستش اون رو از رژیم کتویی حذف کنین و یا میزان مصرف اون رو بسیار محدود بکنین. در رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات کم و میزان چربی بالا است. اگر شما به دنبال شروع کاهش وزن در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام خود هستید ممکن است که به رژیم غذایی کتوژنیک فکر کنید. خوردن میوه در حد اعتدال می تواند برای سلامتی عمومی بدن مفید باشد و همچنین می تواند منجر به حس سیری شود. خرما برای سلامت کبد، اعتدال هورمون ها، کنترل دیابت و… رژیم کتو با کاهش چربی اضافی بدن حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد و باعث کنترل دیابت نوع 2 میشود. به طور کلی رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی دارای اضافه وزن، دیابتی و افرادی که به دنبال بهبود عملکرد بدن خود هستند مفید باشد.

این فرآیند در طولانیمدت سبب کاهش وزن میشود و نتایجی که از بادام زمینی در رژیم کتوژنیک انتظار دارید، بهسادگی برآورده میشود. مشاهده شده که رژیم کتوژنیک سبب کاهش وزن میشود. لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک سبب کاهش سطح قند خود و همچنین انسولین در بدن شده و با افزایش سطح کتون ها منجر به بهبود سطح سلامت بدنتان خواهد شد. سطح بالای انسولین می تواند یکی از دلایل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد . رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد در درمان این بیماری موثر است. قبل از اینکه همهچیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. رژیم کتو در ابتدا ممکن است محدودیت هایی را در فعالیت های شما به وجود آورد زیرا بدن برای عادت کردن به این رژیم به مدت زمانی هر چند کوتاه نیاز دارد. سس کچاپ، سس باربیکیو و سس فلفل دلمه ای شیرین چند نمونه از چاشنی های بسته بندی شده با شکر هستند که از نظر مواد مغذی یا فیبر چندانی ندارند.