آنچه همه باید درباره رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد بدانند

انواع رژیم های کتوژنیک رژیم کتوژنیک بینهایت کم کربوهیدرات بوده و در آن، مصرف گلوکز به حداقل میرسد 7 توضیح چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک در شیردهی 1402 یا حذف میشود. اما باید به این نکته توجه داشت که هدف از رژیم غذایی کتوژنیک وادار کردن بدن به استفاده از چربی به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی است. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی برای سلامت بدن در پی داشته باشد. ضمنا گریپ فروت دارای ترکیبی ارگانیک به نام nootkatone است که ثابت شده میتواند به میزان زیادی چربی سوزی را افزایش بدهد. استفاده از میوهها و سبزیجات به مقدار زیاد: میوهها و سبزیجات آبدار مثل خیار، هویج، گلابی ضمن تامین فیبر مورد نیاز بدن، پوست شما را آبرسانی و کالری مورد نیاز را تامین میکند. هر چند مثلا روغن زیتون چربی سالمی است، اما باز هم باید مقدار مصرف چربی کنترل شود. بنابر مطالعات انجام شده، چای سبز در کمک به کاهش وزن نسبت به چایهای دیگر مانند چای اولانگ، موثرتر است، زیرا مقدار زیادی کاتچین دارد.

This  data h​as been created ᠎by GSA Content  Generator Demov​er᠎sion!

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

مصرف نوشیدن آب در طی روز به مقدار کافی سبب شده که فرد، رژیم غذایی لاغری سریع کمتر احساس گرسنگی کرده و در نهایت متابولیسم بدن را نیز به مراتب افزایش می دهد. بنابراین، افراد مبتلا به دیابت باید قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک، با پزشک خود تماس بگیرند، زیرا ممکن است تنظیم مقدار انسولین لازم باشد. ۲- اگر خانم ۱۵ دقیقه قبل از مقاربت ۲ قاشق غذاخوری جوششیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسر شدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. محصولات حیوانی با کیفیت بالا، فواید غذایی دارند که به سختی میتوان آنها را با منابع دیگر جایگزین کرد. گوشت گوساله ارگانیک، گوشت مرغ ارگانیک، تخم مرغ، سالمون و بره از بهترین منابع پروتئین با کیفیت به شمار میروند. به دلیل متمرکز بودن این رژیم غذایی بر منابع غذایی طبیعی، غذاهای فرآوری شده و قندها جای بسیار کمی دارند.

رژیم کتوژنیک و کرونا

این پودرها حاوی غذاهای سبزی مانند کلرورلا و ویت گرس هستند که به بهبود گوارش و تسکین نفخ کمک میکنند. رژیم کتوژنیک میتواند توانایی شما برای افزایش عضله را بهبود دهد. این رژیم برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه میشود و به افراد عادی که هدفشان کاهش وزن است توصیه نمیشود. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن انسولین کمتری ترشح میکند و انسولین کمتر در جریان خون به این معنی است که گلیکوژن توسط بدن به عنوان انرژی مصرف شده و ذخیره نمیشود. از ژنستروژن اجتناب کنید ،مواد شیمیایی مصنوعی است که به تقلید از استروژن طبیعی ساخته شده.آن ها با طیف وسیعی از اثرات سلامت انسان مرتبط هستند.از جمله کاهش اسپرم در مردان و خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان. بعد از پخت، سینههای مرغ را از قابلمه بیرون آورید و باقیمانده مواد داخل قابلمه را با همزن دستی یا بلندر بهخوبی یکدست کنید. اکثر اوقات مردم اهمیت هیدراته ماندن را آنطور که باید دست کم میگیرند یا فراموش میکنند و این نیز میتواند عملکرد کامل رژیم کتوژنیک را به خطر بیندازد. وقتی سعی دارید وزن کم کنید، ترازو میتواند فریبتان بدهد، زیرا به شما نشان نمیدهد که در حال عضله سازی هستید.

اما ازآنجایی که ممکن است مابین وعده ها گرسنه شوید بهتر است یکسری میان وعده سالم در طول روز میل کنید تا گرسنگی شما را کمتر کرده و به رژیمتان پایبند تر باشید. تقریبا ۲۰ دقیقه طول میکشد تا معده اعلام کند که پُر شده است. در این رژیم، چربی تقریباً 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. میندی کرزر، نویسندهی همکار این پژوهش و استاد تغذیه در دانشگاه مینهسوتا میگوید: «در زنانی که ورزش میکنند، نسبت استروژن خوب به استروژن بد (استروژنی که میتواند به دیانای صدمه بزند و احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد) تا حدود ۲۵ درصد بهبود پیدا میکند. انجام چند حرکت ساده در شروع روز میتواند انرژی بخش باشد و کمکتان کند در طول روز انتخابهای سالمتر غذایی داشته باشید. را برای یک میان وعده سیرکننده در طول روز توصیه میکنیم. توی این بخش میخوایم ببینیم چه غذاهایی از نظر رژیم کتوژنیک، منعی برای مصرف ندارن. پژوهشهای جدید نشان دادهاند مصرف گریپ فروت میتواند به دلیل دارا بودن آنزیمی به نام پروتئین فعال شدهی کیناس (AMPK) که به بدن در مصرف قند کمک میکند، مفید باشد. کاهش مصرف کربوهیدراتها یا حذف آنها میتواند شما را با کمبود انرژی مواجه کند و احساس خستگی به شما بدهد، در نتیجه ممکن است انگیزهی لازم برای تمرین و تحرک نداشته باشید.

مضرات کتوژنیک چیست

سبزیجات مغذی: برای اینکه وزن اضافیتان را کم کنید، نه تنها باید نسبت به کالریهایی که مصرف میکنید آگاه باشید بلکه باید به دریافت مواد مغذی نیز توجه داشته باشید. تحقیقات علمی نشان داده گوش دادن به موزیک شاد و ریتمیک حین تمرین کمکتان میکند سختتر تمرینات را انجام دهید و از انجامشان لذت بیشتری ببرید. میتوانید پودر پروتئین را به اسموتیهایتان اضافه کنید یا آن را همراه با آبمیوه بنوشید. نشان داده شده است که از هر 7 شرکت کننده، 7 نفر تا 21 نفر توانسته اند تمام داروهای دیابت خود را متوقف کنند. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که با کمک این رژیم، 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع استفاده از تمام داروهای دیابت هستند. مطالعات نشان میدهند این نوع ورزش، خاصیت کالری سوزی بعد از تمرین دارد، بنابراین تا ساعتها بعد از پایان تمرین، همچنان در فاز کالری سوزی خواهید بود. با حذف گلوکز از بدن، یعنی کربوهیدراتی در اختیار بدن نیست تا از آن به عنوان انرژی استفاده کند، بنابراین بدن سراغ چربیهای ذخیره شده رفته و شما در یک فاز متابولیکی قرار میگیرید که به آن کتون زدگی میگویند. بدن شما ممکن است به طور کامل در کتوز فعال نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند.

نگران احتباس آب در بدن نباشید و بدانید که آب در واقع به نفع شما عمل میکند. کتوزیس در نتیجه استفاده بدن از چربی ها و تبدیل آنها به اجسام کتونی برای تولید انرژی لازم برای مغز بوجود می آید. پودر پروتئین با کیفیت: پروتئین برای ساختن عضلات بدون چربی و کمک به متابولیسم سالم ضروریست. پس از آن یک سلول از جنین تشکیل شده با روشی به نام PGD (P eges a io al Diag osis) یا همان «تعیین جنسیت قبل از تولد» مورد آزمایش قرار میگیرد تا مشخص شود جنین پسر است یا دختر. وبسایت من و رژیم در این زمینه به کمک شما عزیزان آماده است تا بتوانید با خیالی آسوده به اندام مورد نظر خود برسید. بدیهی است که باید دور موضوعاتی مانند تناسب اندام را خط بکشند و کاری کنند که برای خودشان و بچه در شکم از همه بهتر است. اگر دچار اضافهوزن هستید و به دنبال روش مناسبی برای تناسب اندام و سلامت بدن میگردید، نباید دست به دامن رژیمهای لاغری عجیب و غریب شوید. همچنین، تحقیق دیگری که بر ۳۴ فرد مسن انجام شده است نشان داده است که پایبندی به یک رژیم کتوژنیک برای مدت هشت ماه پنج برابر پایبندی به یک رژیم کم چربی باعث کاهش وزن شده است.

معایب کتوژنیک

چه مواد غذایی دیگری در یک رژیم غذایی سالم وجود دارند که میتوانند به کاهش وزن کمک کنند؟ مصرف خوراکی هایی که سیر کنندگی بیشتری دارند می تواند فواید دیگری هم برای سلامتی بدن و لاغری داشته باشد. محدود کردن مصرف کربوهیدرات سالمترین راه برای ترویج تولید پایدار کتون است. این رژیم شرایط کتوز(افزایش کتون ها) رو همچنان نگه داری میکنه اما تمایل فرد رو هم برای مصرف پروتئین و کربوهیدرات افزایش میده. این رژیم یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به بسیاری از بیماریهاست. محققان میگویند رژیمهای پرچرب نسبت به سایر استراتژیهای کاهش وزن، میتوانند خطر ابتلا به بسیاری از بیماریهای مختلف را افزایش دهد. نوشیدن یک تا سه فنجان چای گیاهی مانند چای سبز، چای سیاه و چای سفید نیز میتواند سوخت و سازتان را افزایش بدهد. کمک کنید. تحقیقات نشان میدهد روزه متناوب میتواند قند خون را تثبیت کرده، التهاب را کاهش داده و به سلامت قلبتان کمک کند. غذا را بیشتر بجوید و از طعم و عطر آن لذت ببرید. علاوه بر تأثر روغن نارگیل برای کاهش وزن، این روغن به حفظ سلامت پوست کمک میکند و مصرف آن مانع از لاغری صورت و چین و چروک میشود. یک برنامهی تمرینی مناسب برای کاهش وزن باید شامل تمرینات قدرتی نیز باشد.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

اگر برنامهی مسافرتی در پیش دارید نباید اجازه بدهید تلاشهایتان خنثی شود و از مسیر خود دور بیفتید. مثلا اگر مکررا به دعوت دوستانتان جواب رد بدهید آنها ممکن است تصور کنند شما علاقهای به بودن با آنها ندارید، اما اگر به آنها توضیح دهید که سعی دارید سبک زندگی خود را تغییر دهید و تغذیهای سالم داشته باشید، آنها شما را درک خواهند کرد و به جای رستوان، قرار سینما با شما خواهند گذاشت. بهتر است بیشتر منابع چربی و روغنها را با چیزهایی مانند روغن نارگیل جایگزین کنید. از دانه چیا، بذر کتان و یا دانه کنف در اسموتی صبحانه و پختن نان و شیرینی استفاده کنید. از روغن نارگیل در پخت و پز، از شیر نارگیل در اسموتی صبحانه و از آرد نارگیل در پختن نان و کیک استفاده کنید. یک چهارم فنجان شیر. یک فنجان اسفناج. یک چهارم فنجان خیار خرد شده. یک فنجان توت. یک اسکوپ پودر پروتئین وی. هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. مصرف روزانهی پروبیوتیکها میتوانند به گوارش کمک کرده و قند خون را کنترل کنند، مخصوصا زمانی که با پریبیوتیکها و غذاهای فیبردار ترکیب شوند.

نارگیل: نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که نوعی چربی سالم محسوب شده و بدنتان به راحتی میتواند آن را برای انرژی بسوزاند. نکته: به یاد داشته باشید تمام این موارد تحقیقاتی هستند که انجام شده اند و برای قطعیت کامل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. تحرک بدنی باید مانند هر کار مهم دیگری، جزئی از برنامههای روزانهتان باشد. این چربیهای سالم میتوانند التهاب را کاهش داده، ساختار بدنی را بهبود داده و با تغییرات متابولیکی مرتبط با چاقی مبارزه کنند. به کمک یک کفگیر، خمیر را بچرخانید و بر روی سر سفیده ها به سمت کف ظرف فشار دهید. با هر وسیله و به هر طریقی که شده تمرین و ورزشتان را انجام دهید و تغذیهی سالم را ادامه دهید. باید چربی دریافتیتان را بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری تنظیم کنید. میتوانید یک اسکوپ از این پودر را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید. مصرف پروتئین بالاتر: در رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین افزایش پیدا میکند، زیرا پروتئینها اشتها را کاهش میدهند و باعث کاهش وزن میشوند. مشخص شده که رژیمهای کمکربوهیدرات و پرچرب مانندرژیم کتو در مقایسه با سایر رژیمها به کاهش وزن سریعتری منجر میشوند اما ظاهرا این تفاوت در کاهش وزن به مرور زمان برطرف میشود.