پاسخ: منتقدان هشدار می دهند که نظارت ضعیف بر تبلیغات سماگلوتید می تواند به بیماران آسیب برساند


ویراستار عزیز

موضوعی که بویتچف بر آن تاکید کرد، از چند جهت می تواند مضر باشد.

پوشش مطبوعاتی سنگین سایر مارک های سماگلوتاید که به دلیل پتانسیل کاهش وزن شناخته شده اند، به کمبود عرضه کمک کرده است. Ozempic به طور خاص مورد تایید افراد مشهور بوده است و محبوبیت آن دسترسی بیماران را با نسخه ای که برای استفاده اصلی آن در نظر گرفته شده است بسیار دشوارتر کرده است. خطر بالقوه Wegovy در مقابل Ozempic این است که در حالی که دومی فقط برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز می شود، Wegovy ممکن است به طور خاص برای مدیریت وزن استفاده شود (1) و پتانسیل تبلیغات را بدون سایر نشانه های پزشکی ایجاد می کند.

در حالی که MHRA مسئولیت محدود کردن بازاریابی داروهای تجویزی در بریتانیا را بر عهده دارد، ایالات متحده چنین ممنوعیتی ندارد. با این حال، تبلیغات باید شامل نام ژنریک دارو و استفاده تایید شده آن، همراه با عوارض جانبی قابل توجه باشد (2). به عنوان کانون افزایش تقاضای Ozempic، تبلیغات احتمالاً به موفقیت آن در ایالات متحده کمک کرده است. با این حال، تشخیص بین این و توانایی رسانه های اجتماعی برای انتشار این خبر دشوار است.

در این مورد، تبلیغات دارو می تواند کاملاً ذهنی تلقی شود. آیا صرفاً موارد مثبت را فهرست می کند؟ آیا آنطور که در ایالات متحده تصریح شده است، تعادل عادلانه ای بین مزایا و خطرات ایجاد می کند؟ هر کسی می‌تواند به تبلیغات ادعایی داروهای نسخه‌ای دسترسی داشته باشد، خواه مخاطب مورد نظر باشد یا نباشد. توصیف هیجان‌انگیز Wegovy به‌عنوان یک «جنگ لاغر» و دور زدن نیاز به نسخه NHS ممکن است کافی باشد. در حالی که برای مدیریت وزن در بریتانیا مجوز دارد، استفاده از آن برای افرادی که دارای بیماری های مرتبط با وزن همراه با BMI به اندازه کافی بالا هستند، محدود می شود. ترویج سماگلوتیدها به عنوان یک راه حل سریع می تواند پیامدهایی برای دسترسی بیمارانی که نیاز واقعی دارند داشته باشد.

1. https://healthmedia.blog.gov.uk/2023/09/04/accessing-wegovy-for-weight-l…
2. https://www.fda.gov/drugs/prescription-drug-advertising/basics-drug-ads