پاسخ: زمینه بیشتر در مورد CMAJ و پایداری مالی


ویراستار عزیز
با توجه به پایداری مالی CMAJ (و CMAJ Open) اطلاعات و زمینه بیشتر ممکن است برای خوانندگان مفید باشد. CMA همچنین برای بیش از 50 سال “MD Financial” را اداره می کرد – این یک شرکت مدیریت مالی بود که مورد اعتماد بسیاری از پزشکان کانادایی، اگر نگوییم بیشتر، بود و تمام پس انداز خود را برای سال ها و اغلب نسل ها در دستان آن قرار دادند. در سال 2018، CMA MD Financial را به مبلغ 2.585 میلیارد دلار کانادا به Scotiabank فروخت. با این حال، اجرای CMAJ باز است، و پوشش اخبار مراقبت های بهداشتی از CMAJ از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. مشخص نیست که چگونه از پول در غیر این صورت استفاده می شود (مثلاً در مواردی مانند https://joulecma.ca/ و موارد دیگر).

تصمیم برای فروش MD مالی به یک بانک شرکتی با مشاوره عضویت صفر انجام شد و ناراحت کننده است که درآمد حاصل از فروش برای حمایت از CMAJ و CMAJ Open استفاده نمی شود.

البته این به دنبال چندین تصمیم بدنام شرکتی از جمله (دو بار) اخراج سردبیران ارشد CMAJ است. این دکتر جان هوی (پس از آن CMA کمیته نظارت بر تحریریه را برای رسیدگی به اعتراضات https://www.cmaj.ca/content/174/7/901.short) در سال 2006 و سپس جان فلچر یک دهه بعد تشکیل داد – همراه با کمیته نظارت تحریریه (https://www.bmj.com/content/352/bmj.i1302)