5 محصول برتر برای بازیابی بدن


5 محصول برتر برای بازیابی بدن

آیا تغذیه بعد از تمرین مهمترین وعده غذایی است؟ انتخاب بهترین محصولات بازیابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چیزی که بعد از تمرین می خورید تأثیر مستقیمی بر تناسب اندام شما خواهد داشت. اگر می خواهید حجم را افزایش دهید یا چربی بسوزانید و عضله بسازید ، فقط یک برنامه ورزشی مهم نیست.

مرغ ، کینوا ، آووکادو و سبزیجات برگ دار برخی از غذاهای بعد از تمرین برای بهبود بهتر هستند. برای آشنایی بیشتر با بهترین مقاصد غذایی بازیابی بدن ز برنزه کننده ها با من باش.

اهمیت تغذیه بعد از تمرین برای بهبودی

فواید ورزش بعد از ورزش و بهبودی حاصل می شود. در پایان تمرین ، ماهیچه ها با بهبودی تمایل به تقویت دارند. در نتیجه ، استفاده از بهترین مواد مغذی برای بازیابی مهم است. تنورها پیشنهاد می کنند ورزشکاران با سطح پیچیده ای از تمرین باید غذاهای سرشار از پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنند.

وعده های غذایی بعد از تمرین باید ظرف یک ساعت پس از تمرین برگزار شود. پروتئین به بهبود و عضله سازی کمک می کند. کربوهیدرات ها همچنین قند خون را تثبیت می کنند. همچنین از هدر رفتن ماهیچه ها برای تغذیه بدن جلوگیری می کند. تغذیه بعد از تمرین باعث شارژ مجدد انرژی و بازیابی فیبرهای عضلانی می شود. این نکته برای ساختن ماهیچه با وزن بدن نیز مهم است.

مقاله ای در سال 2017 در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی بررسی جالبی انجام داد. نتایج نشان داد که مصرف پروتئین پس از ورزش باعث افزایش سنتز پروتئین در عضلات می شود. در این روند ، آنها پس از تمرین ، بهبود یافته و عضلات خود را بازسازی می کنند. مطالعه دیگری در سال 2018 نشان داد که خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات برای بهبود خوب است. تخم مرغ و گوشت بدون چربی یکی دیگر از موارد موجود در این لیست است.

بدنسازی بدون مکمل با برنامه ورزشی مناسب و رژیم غذایی اصولی امکان پذیر است. با این حال ، در شرایطی مانند آموزش ورزشکاران حرفه ای ، مربیان ترجیح می دهند از مکمل های بدنسازی برای حجم استفاده کنند. یکی از پیشنهادات برای بازیابی عضلات – شیک پروتئین.

برای راهنمایی و بارگیری آنلاین بدنسازی برنامه افزودنی آنلاین از تیم برنزه کننده ها مطبوعات.

در اینجا بهترین غذاهای غنی از پروتئین برای بهبودی آورده شده است.

بهترین غذا برای بازیابی و بهترین غذا بعد از تمرین

  1. ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ بدون چربی پروتئین مورد نیاز برای ماهیچه ها را تأمین می کند. این پروتئین باید بخشی جدایی ناپذیر از یک وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باشد. پروتئین بدون چربی شامل ماهی ، لوبیا و مرغ بدون پوست و استخوان است. آنها همچنین کالری و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

ماهی و طیور حاوی تمام پروتئین های لازم مانند لوسین ، ایزولوسین و والین هستند. قبل از شروع ورزش ، غذا را بعد از تمرین آماده کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک شب قبل از تمرین ماهی دودی یا آب پز یا مرغ کبابی بپزید.

  1. کنوآ

کینوا یکی دیگر از وعده های غذایی بعد از تمرین است. غلات کامل کینوا حاوی کربوهیدرات و پروتئین هستند. اگر به غلات علاقه دارید ، کینوا بهترین انتخاب است. همچنین فاقد گلوتن است. در نتیجه ، برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند مناسب است.

اگر به دنبال کاهش وزن اولیه هستید ، کینوا را فراموش نکنید. این غذا را با ماهی یا مرغ به عنوان غذایی غنی از پروتئین بعد از تمرین بخورید. چه زمانی گیاه خواری میوه ها و سبزیجات ذکر شده در زیر را به کینوا اضافه کنید.

برای دریافت برنامه تغذیه بدنسازی از برنزه کننده ها مطبوعات.

  1. آووکادو

آووکادو می تواند یکی از بهترین محصولات برای آن باشد بهبود معروف به سیری است. این میوه سالم است و به شما کمک می کند بعد از تمرینات احساس بهتری داشته باشید. ورزشکارانی که بدنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند نباید این میوه فوق العاده را از دست بدهند.

آووکادو دارای مقدار زیادی چربی سالم است. در نتیجه ، برای افرادی که رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم کتوژنیک دارند ، انتخاب خوبی است. آووکادو را با تخم مرغ پخته یا نخود فرنگی بخورید.

  1. سبزیجات با برگهای سبز تیره

این سبزیجات سرشار از عناصر کمیاب و ویتامین هستند. بنابراین ، آنها بخشی سالم از رژیم متعادل برای ورزشکاران هستند. سبزیجات برگ سبز تیره مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و آهن را تأمین می کنند. کلسیم به عضله سازی و افزایش استحکام استخوان کمک می کند. آهن همچنین متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود بعد از تمرین قرار دهید:

  • اسفناج
  • شعبانک (اروگوئه)
  • کلم یا برگ کلم
  • بوک چوی یا کلم سفید چینی

اسفناج را به شیک پروتئینی خود اضافه کنید. یا با برگ کلم سرخ کنید و با کینوا سرو کنید.

بهترین تغذیه بعد از تمرین برای بهبودی

  1. شیک پروتئینی یا شیر کاکائو

شیک های پروتئینی آنها در برنامه های بدنسازی یا تناسب اندام بسیار محبوب هستند. این نوشیدنی ها راهی آسان برای دریافت پروتئین پس از ورزش ارائه می دهند. توجه داشته باشید که باید سبکی با کیفیت و بدون شکر تهیه کنید. با توجه به اندازه صنعت مکمل ، بهتر است که خود پروتئین خود را تهیه کنید. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی 30 گرم پروتئین هستند. همچنین حاوی 3 تا 4 گرم اسید آمینه لوسین است که به تحریک رشد ماهیچه ها کمک می کند.

برخی از افراد متوجه می شوند که اگر برای رژیم غذایی بعد از تمرین پروتئین ندارید ، شیر کاکائو جایگزین مناسبی است. با این حال ، شیر کاکائو فواید خاصی ندارد. این نوشیدنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات است. بنابراین برای بهبود توصیه می شود. اما در حقیقت هیچ تفاوتی با مصرف سایر غذاها با یکی از این ریز مغذی ها ندارد.

بهترین زمان غذا خوردن بعد از ورزش است

تا اینجا شما بهترین محصولات بازیابی را می شناسید. اما بهترین زمان برای پذیرفتن این قول کی است؟ این مطالعه در سال 2013 انجام شد. نتایج نشان داد که فاصله زمانی بین وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش نباید بیشتر از 4 ساعت باشد. اگر زمان این دو وعده غذایی بیش از 4 ساعت باشد ، احساس خستگی می کنید. در نتیجه ، شما انرژی کافی برای تمرین و بهبود عضلات خود را از دست خواهید داد.

اکثر مردم قبل از غذا ضربان قلب پایینی دارند. این معمولاً 10 تا 20 دقیقه پس از پایان تمرین رخ می دهد. دوش گرفتن و سپس غذا خوردن یک روش م effectiveثر و رایج است. غذاهای دریایی ، تخم مرغ و ماست از اولویت های اصلی بعد از تمرین هستند.

نتیجه

انتخاب بهترین محصولات ریکاوری به عضله سازی و افزایش انرژی بعد از تمرین کمک می کند. به طور کلی ، ترکیب کربوهیدرات و پروتئین گزینه خوبی است. مرغ یا ماهی حاوی چربی ، تخم مرغ و کینوا از غذاهای بعد از تمرین نیستند. همچنین از آووکادو ، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و شیک های پروتئینی استفاده کنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای)
بارگذاری …


نویسنده:

تن ورز (برگرفته از مقاله ای از insider.com))

اگر از این مقاله استفاده می کنید ، نام و آدرس مستأجران را به عنوان منبع ذکر کنید.

عضو کانال های تلگرام و اینستاگرام شوید. برای عضویت روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1703

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های تخصصی برای برنزه کردن در بدنسازی و تناسب اندام نیز استفاده کنید:

یک برنامه آموزشی ویژه زیر نظر مربی

برنامه رژیم غذایی

برنامه ویژه مکمل های ورزشی

برنامه بدنسازی فشرده زنان به مدت 6 هفته

برنامه فشرده عضلات سینه به مدت 4 هفته

برنامه فشرده عضلات پا به مدت 4 هفته

برنامه فشرده عضلات شکم و عضلات جانبی بسته جنسی به مدت 4 هفته

برنامه فشرده برای افزایش حجم بازو در 4 هفته

برنامه فشرده بدن تابستانی به مدت 6 هفته

برنامه عمومی تمرینات خانگی

برنامه ورزش خانگی مقدماتی

برنامه نیمه حرفه ای ورزش خانگی

برنامه تمرینات خانگی حرفه ای

برنامه تمرین در محل کار

برنامه حجم صدا



دیدگاهتان را بنویسید