5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


خواب شب برای داشتن فردی شاد و سالم بسیار مهم است. در حالی که همه این را می دانند ، تعداد کمی از ما واقعاً درک می کنیم که چگونه کمبود خواب بر ما تأثیر می گذارد و چه کارهایی را به طور منظم انجام می دهیم تا مشکلات خواب ایجاد شود.

بیشتر اوقات خواب خوب از جمله افزایش عملکرد ، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها ، فواید خوبی دارد. بخش دوم این مورد نگرانی جدی است ، زیرا بی خوابی مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون ها ، از جمله افزایش سطح کورتیزول تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات زیادی از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

هورا!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و وضعیت را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری مناسب نیست.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در روز دریافت کنند ، اما بسیاری از افراد بسیار کمتر دریافت می کنند. ما هم مثل همه گناهکار هستیم ، اما باور کنید ما سخت کار می کنیم تا خواب را به ویژه کیفیت اولویت بندی کنیم. این لیستی از کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل ، اما نه محدود به ، عینک های آبی ، F-lux در رایانه ، خیساندن منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص مشکلات خواب

دلایل زیادی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم در این مقاله به آنها بپردازیم. به عنوان مثال ، عدم وجود تشک مناسب برای خوابیدن روی شکم می تواند شما را از خواب شبانه باز دارد.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • در محیط بسیار بلند است (ما از این دو گوش برای خواب راحت استفاده می کنیم: گوش گوش مک و سیلیکون XXX (مایکلز مورد علاقه))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه ما در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً طبیعی هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است به این دلیل باشد که در به خواب رفتن ، به خواب رفتن یا احساس آرامش ندارید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله شامل پنج غذا و / یا مواد تشکیل دهنده است که اگر می خواهید تا حد امکان بخوابید باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری هنگام انتخاب برای گرم نگه داشتن یا صرفاً به این دلیل که طعم را دوست دارند ، به آن اعتماد می کنند. میلیون ها نفر هر روز چند فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از زندگی روزمره آنها است. متأسفانه مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که اکثر ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در اواخر شب اجتناب می کنیم ، کافئین در تعدادی از غذاهای دیگر یافت می شود. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی داروها یافت. شما ممکن است روزانه هنگام خواب کافئین مصرف کنید و حتی نمی دانید که آیا مطالعه ای انجام نداده اید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب است که در صورت سردرد باید به آن برسید ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها نیز ممکن است شامل کافئین باشند ، مانند بسیاری از قرص های رژیمی ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده همه چیزهایی که هنگام خواب مصرف می کنید را بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. اگرچه همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، اما بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین نمی توانند بخوابند.

دلیل ترسناک بودن کافئین برای خواب ما این است که یک محرک است که می تواند انرژی را برای افراد افزایش دهد. همانطور که ممکن است تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم هنگام خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث بهبود خواب می شوند ، مسدود کند. این سیستم هوشیاری ، تمرکز و عملکردی را که در طول روز عالی است حفظ می کند ، اما نه آنطور که سعی می کنید بخوابید.

همچنین ، کافئین معمولاً برای مدتی در بدن می ماند و اگر مراقب نباشید ، هنگام خواب حتی سخت تر می شود. در بیشتر موارد ، ترک کافئین در هر زمان بعد از ناهار ، چالش مناسبی است اگر نمی دانید که بدن شما می تواند بعداً از پس آن برآید.

غذاهای تند

کمی به اندازه یک بشقاب تند خوب غذا خوشمزه یا رضایت بخش است. با این حال ، معمولاً باید از عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند بیشتر باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی سوزش سر دل خواب راحت را مشکل می کند و می تواند شما را چندین بار در نیمه های شب بیدار کند. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و رفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از حالت نشسته یا ایستاده باشد.

دلیل دیگر اجتناب از غذاهای تند این است که برخی از آنها واقعاً می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم وقتی گرم می شوند از خواب رنج می برند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند به یک مشکل تبدیل شود. علاوه بر این ، بدن برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری احتیاج دارد ، که می تواند توانایی خوب خوابیدن شما را بیشتر مختل کند.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذای تند می تواند باعث رویاهای عجیب و غریب شود ، اما هرگز تا این حد عمیق مورد مطالعه قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا واقعاً حقیقت دارد.

به طور مشابه ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و معمولا باید قبل از روز و نه قبل از خواب مصرف شوند. پرتقال یا گریپ فروت که هنگام خواب خوردید ممکن است همیشه بهترین انتخاب نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی عاشق برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ در حالی که این غذاها می توانند طعم فوق العاده ای داشته باشند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. مهم نیست که شما از این غذای چرب استفاده می کنید ، اما اگر رژیم غذایی شما بیش از حد باشد ، ممکن است خواب راحت برای شما دشوار باشد. این امر در مورد اینکه آیا آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام می خورید صدق می کند.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند مشکل باشد. نفخ و سوء هاضمه از دیگر مشکلاتی است که می تواند ایجاد شود و خواب خوب را مختل کند.

غذاهای سرشار از چربی همچنین می تواند حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهد. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بدانید زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. همچنین ، در رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع ، اغلب وقت خود را صرف خواب عمیق می کنید که می تواند باعث خستگی و بی حالی در طول روز شود.

همچنین ، خوردن غذای چرب زیاد می تواند به بدن شما آسیب برساند ، بنابراین همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. یک درمان شگفت انگیز اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر هر روز یک دسته غذای چرب بخورید ، می تواند مشکل ساز شود.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین معمولاً برای خوردن خوب است. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان ها نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا می خورید ، معمولاً می خواهید از چیزهایی که سرشار از پروتئین هستند پرهیز کنید.

این به این دلیل است که هر از گاهی ، زمانی که بدن شما تجزیه می شود ، می تواند بسیار بیشتر طول بکشد. همچنین ، اگر هضم غذا تقریباً دو برابر خواب شما کند شود ، بدن شما ممکن است هضم غذاهای پروتئینی هنگام خواب را با مشکل مواجه کند.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های سرشار از پروتئین هنگام خواب این است که متخصصان معتقدند این غذاها به اندازه بسیاری از آمینو اسیدها تریپتوفان ندارند. این یک آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است ، که برای آرامش ما ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، می تواند سطح سروتونین شما را کاهش دهد ، که می تواند منجر به این واقعیت شود که قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش نمی کنید. مانند نمونه غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند و تلاش برای خوابیدن با شکم بسیار پر از ناراحتی است.

پنیر

چندین محصول به اندازه پنیر محبوب هستند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای مختلف می خورند و انواع مختلفی دارد. اما ، همانطور که می توانید تصور کنید ، با قرار دادن آن در این لیست ، پنیر بهترین غذا قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (مخصوصاً قوی یا کهنه) حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین را که بدن ما تولید می کند افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا فرار شناخته می شود.

این اغلب سطح هوشیاری ما را ارسال می کند و تلاش برای به خواب رفتن را تقریباً غیرممکن می کند. اگر موفق شدید به خواب بروید ، خوابیدن می تواند فوق العاده دشوار باشد.

اگر برخی از پنیرها حتی اگر کمی حساسیت به لبنیات دارید ، خوب است ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه هنگام خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، نفخ ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند مشکلاتی را هنگام نیاز به خواب ایجاد کنند. نه تنها این ، آنها همچنین می توانند به کیفیت خواب شما آسیب برساند. اگر می خواهید یک شب خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در آخرین ساعات قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

یک میان وعده سبک و سالم ضد التهاب (پیوندی به سایت ما اضافه کنید) ، مانند ***** ، اغلب بهترین انتخاب هنگام خواب است اگر احساس می کنید نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید. هضم آسان و غذاهایی که سروتونین ترشح می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز معمولاً ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید