4 قدم برای مدیریت هوس های غذایی وقتی غذای مورد علاقه خود را می خورید


آیا اغلب گرسنه نبودن میل به غذا خوردن دارد؟ آیا احساس اشتیاق زیادی برای خوردن غذاهای خاص دارید؟ ناتوانی در کنترل کشش می تواند یک تلاش مخفی توسط بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و برای کنترل میل به پرخوری و افزایش وزن چکار می توانید بکنید؟

تشنگی و خوردن هر چیزی هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور مرتب هوس خوردن غذاهای خاص می کنید مگر اینکه گرسنه باشید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم هوس می کنند صحبت کنیم. دلیل اصلی – محدودیت های رژیم غذایی و رژیم غذایی. بله شما آن را درست خواندید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اکثر مردم سعی می کنند خود را از یک غذای خاص محدود یا محروم کنند ، شما را بیشتر مشتاق می کند.

نه تنها این ، بلکه از آنجا که ممنوعیت استفاده از برخی غذاها باعث ایجاد ذهنیت کمبود می شود ، احتمال خوردن یا پرخوری بیشتر است. این عدم تفکر یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد افرادی که رژیم دارند نمی توانند وزن خود را کاهش داده و آن را نداشته باشند.

من گفتم “تلاش برای محدود کردن” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به خود اجازه نمی دهند غذاهای خاصی بخورند ، اعم از آب نبات ، میان وعده ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، در نهایت “وارد” می شوند و آنها را اغلب مفرط مصرف می کنند.

فرض کنید تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر هرگز آن را انجام ندهید!) و نمی توانید شکر بخورید. فکر کردن در مورد کمبود ناشی از رژیم غذایی و محدودیت غذایی باعث می شود حتی بیشتر از حد معمول شیرینی بخواهید. سپس به گردهمایی می روید و بسیاری از کوکی های خانگی خوشمزه وجود دارد. قرار نبود غذا بخورید ، اما از آنجا که خودتان را ممنوع کرده اید ، واقعاً می خواهید.

نمی توانید چشم از آنها بردارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی زند. سپس فکر کمبود آغاز می شود. “من نمی دانم که آیا بعد از آن شیرینی می خورم یا نه ، بنابراین بهتر است تا جایی که می توانم سهم خود را از آنها بخورم!” بنابراین شما پنج نفر را جمع آوری می کنید ، به سختی آنها را امتحان می کنید و چند جفت دیگر به کیف خود می روید.

این را با کسی مقایسه کنید که غذای خود را محدود نمی کند ، بلکه فقط بر اساس علائم گرسنگی و سیری غذا می خورد. او همچنین در جلسه است. از آنجا که می داند در صورت تمایل می تواند کلوچه بخورد ، در مورد کمبودش فکر نمی کند.

او یک بشقاب بیسکویت می بیند و می پرسد آیا واقعاً امشب برای کوکی ها آماده شده است ، و سپس تصمیم می گیرد که کوکی های نارگیلی بخورد. او ماکارونی می خورد ، هر میان وعده خوشمزه را می چشد و احساس رضایت می کند. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند نوار شورشی شما باشد یا آنچه من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما تنها چیزی را می خواهید که نمی توانید داشته باشید. این طبیعت انسان است.

اما در میل شما چیزی فراتر از آن وجود دارد. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا نیاز دارند ، اما از آنجا که غذا در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، در تلاش برای برآوردن نیازهایی که نمی توانند برآورده کنند ، از غذا استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است غرق شوید زیرا تمام وقت کار می کنید ، اما همچنین از مادر مبتلا به زوال عقل در اوقات فراغت خود مراقبت می کنید و واقعاً به کمی زمان برای استراحت نیاز دارید. هنگام استراحت ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت باشید زیرا دخترتان و دوست پسرش ، که آخرین آنها را دوست ندارید ، موقتاً با شما زندگی کرده اند ، و شما به تنهایی وقت و زمان شخصی ندارید ، و حفظ آن غیرممکن است. خانه ای که شما را اذیت می کند هر شب با یک پیمانه بستنی به عنوان پاداش مجبور به تحمل آن می شوید.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاش های مداوم او برای مشارکت شما در نبرد قدرت عصبانی می شوید ، بنابراین شما به شدت یک کیسه چیپس می جوید.

این علل غذا خوردن در واقع به غذا مربوط نمی شود. بیشتر پرخوری ها مربوط به غذا نیست. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که نمی تواند برآورده کند و شما حتی به آن شک ندارید.

به همین دلیل است که اگر می خواهید احساس هوس را متوقف کنید ، عمیق تر در آنها بکوشید و بفهمید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. پشت هر هوس تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی است که نادیده گرفته می شود.

اگر گرسنگی مشکلی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما پس از اتمام غذا ، همان مشکلاتی برای شما ایجاد می شود که در وهله اول غذا خوردید ، و شاید این باعث افزایش مشکلات شما شود.

برای درک آنچه واقعاً به آن نیاز دارید ، این س questionsالات را از خود بپرسید:

  • اگر می خواهید بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه غذاهایی میل می کنید؟
  • دلیل تمایل شما به این چیست؟ روی “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” متوقف نشوید.
  • معنی این محصولات برای نیازهای شما چیست؟ آیا به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را از این بسته چیپس ابراز می کنید؟

به عنوان مثال ، زمانی که من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه کار کنم و چه کار نکنم. من از این و تلاش های او برای کنترل آنچه که در بدنم قرار می دهم ناراحت شدم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را پنهان می کردم تا او را عصبانی کنم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم ، و من بدیهی است که فقط به خودم آسیب می رسانم ، اما این کار را در پاسخ به آنچه در گذشته اتفاق افتاده بود انجام می دادم. وقتی این را فهمیدم ، می توانم از حملات به شیرینی خانه مادرم دست بردارم. آیا غذایی می خورید که والدین شما در کودکی به شما اجازه نمی دادند؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید شما دلتان برای پای سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است زیرا دلتان برایش تنگ شده است و باعث می شود با خوردن «کیک او» به او نزدیک شوید.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد: ممکن است در زندگی خود به اندازه کافی تفریح ​​نکنید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی لذت خود اعتماد می کنید. اگر زندگی شما فاقد لذت است ، در پست من “شصت و من” چند ایده به نام “گرسنگی شما چیست؟ در زندگی یا غذا بیشتر سرگرم کننده است” وجود دارد.

بعضی اوقات شما فقط هوس غذا می کنید زیرا خود را از این غذاها به عنوان یک فرد مزمن که رژیم گرفته اید محروم کرده اید ، اما اغلب آنها هوس می کنند.

از لیست محصولات ممنوعه خلاص شوید

این است و شروع به کار در توسعه آنچه من فکر ثروت می کنم. می دانم ترسناک است که به خود اجازه بی قید و شرط برای خوردن هر غذایی که دوست دارید بدهید. در حال حاضر ممکن است در مورد برخی غذاها احساس ناتوانی کنید. ممکن است به محض شروع غذا خوردن غذای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

من میفهمم. من هم قبلاً چنین احساسی داشتم. اما به این دلیل است که شما این محصولات را در گذشته محدود کرده اید. شما آنها را کمیاب می دانید ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید تمام روز شکلات بخورید زیرا احساس وحشتناکی می کنید.

ممکن است زمان بر باشد ، اما وقتی به فکر ثروت باشید ، جذابیت این غذاها را احساس نخواهید کرد ، بلکه به خود اعتماد کنید و وقتی آزاد هستید که بتوانید آنچه را دوست دارید بدون پیاده روی از ریل بخورید ، آزاد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش ثروت تفکر ، مقاله من “شصت” و “چگونه از غذای تعطیلات بدون افزایش وزن لذت ببرید” را مطالعه کنید.

هنگام غذا خوردن آگاهانه غذا بخورید و درگیر چند وظیفه نشوید

اگر این غذاهایی را که بسیار دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و هر برش را امتحان کنید؟ آنقدر بیشتر از آنها لذت خواهید برد که به چیزهای کمتری بسنده کرده و هوس های شما کاهش می یابد. در وب سایت من می توانید تقویم 30 روزه تغذیه آگاهانه رایگان را بارگیری کنید تا به شما کمک کند قدم به قدم در خوردن بیشتر دقت کنید.

کشف کنید که چه چیزی میل شما را برانگیخته است

دریابید که چه چیزی تحت فشار غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید وجود دارد ، و آنچه را که واقعاً به آن احتیاج دارید به خودتان بدهید ، نه غذا. برای انجام این کار ، به این سوالات فکر کنید:

  • قبل از اینکه بخواهید غذا بخورید چه اتفاقی افتاد؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • تمایل به خوردن را از چه چیزی می توانید منحرف کنید؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا گزینه ای نبود حالا چه می کردید؟

سپس به این فکر کنید که در صورت خوردن این غذا چه احساسی خواهید داشت و آن را با احساسی که در صورت عدم خوردن آن احساس می کنید مقایسه کنید. یک انتخاب عمدی انجام دهید.

از میل استفاده کنید

آخرین روش مبارزه با کشش ، تکنیکی از ذهن آگاهی است که Urge Surfing نام دارد. تماس بگیرید تا وقتی گرسنه نیستید غذا بخورید ، یا زیاد قند بخورید یا زیاد بنوشید مانند امواج در اقیانوس. شدت آنها افزایش می یابد ، به حداکثر می رسد و سپس از بین می روند.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید با آنها مقابله کنید یا با آنها بجنگید ، در غیر این صورت حتی ممکن است غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. احضار موج سواری شامل توجه به کشش و سپس عبور ملایم از آن بدون برخورد با آن و یا زمین خوردن آن است.

به عنوان مثال ، اگر در مورد یک پروژه در محل کار احساس استرس می کنید و میل به غذا خوردن برای بهتر شدن را دارید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما غذا ، اگر گرسنه نباشم ، به من در تکمیل این پروژه کمک نمی کند”. و فقط تمایل را نادیده بگیرید چند دقیقه طول می کشد.

فراخوانی برای موج سواری یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه واقعاً در زندگی می خواهیم هدایت کند ، به شادی طولانی مدت ما ، و نه به رضایت سریع. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 پادکست Gourmet Weight Loss گوش دهید ، و در قسمت 67 یک مدیتیشن موج سواری وجود دارد که اگر احساس می کنید غذا می خورید اما گرسنه نیستید می توانید از آن استفاده کنید.

راه تبدیل هوس ها به گذشته مستلزم این است که بدانید غذا برای بدن شما سوخت است ، بلکه منبع لذت است. پس از سالها رژیم گرفتن و تفکر محدود کننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند مجوز خوردن آنچه را که می خواهند و آنچه بدنشان می خواهد بخورند و برای غذا واقعاً لذت می برند. به همین دلیل است که می شنوید مردم می گویند برخی از غذاها “گناهکار” هستند و در واقع غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار استراتژی اگر می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید به شما در ایجاد عادات غذایی مثبت کمک می کند که به شما این امکان را می دهد که از غذای مورد علاقه خود بدون پرخوری لذت ببرید.

آیا برای خوردن غذاهای ممنوعه میل دارید؟ چه کسی این محصولات را در وهله اول ممنوع کرده است؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذاهایی را که واقعاً هوس کرده اید به دست آورید؟ آیا فکر می کنید کمبود تفکر دارید؟ آیا او عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا سعی کرده اید تمایل به غذا خوردن در زمان گرسنگی را مشاهده کنید؟