آخرین به روز رسانی در ۱۸ مه ۲۰۲۱ توسط لیزا ریچاردز، CNC بررسی شده توسط کیتی استون، ND.

رستوران هایی با رژیم غذایی کاندیدا

اگر عاشق غذا هستید (و چه کسی دوست ندارد؟) هرازگاهی غذا خوردن در بیرون از خانه به سادگی بخشی از زندگی است. این یک راه خوب برای گذراندن مدتی از آشپزخانه و امتحان انواع غذاها یا غذاها است.

و اگر در تلاش برای مقابله با رشد بیش از حد کاندیدا هستید، سزاوار یک شام خوب در یک رستوران نیستید. این فقط یک موضوع است که بدانید چه چیزی می توانید بخورید و چه چیزی را نمی توانید.

ما نکات مفیدی را در مورد چگونگی زنده ماندن از غذاهای رستورانی و در عین حال پایبندی به رژیم غذایی کاندیدا گردآوری کرده ایم. اشتهاتون مبارک 🙂

آماده باش

  • سعی نکنید “بال” کنید. نام رستورانی که به آن می روید را بیابید و رستوران را به صورت آنلاین جستجو کنید. اکثر آنها تصاویری از وعده های غذایی خود یا یک منوی آنلاین دارند.
  • اگر همه چیز شکست خورد، با رستوران تماس بگیرید و بپرسید چه گزینه هایی در دسترس است. همه رستوران‌ها این روزها می‌دانند که مشتریانشان نیازهای غذایی متفاوتی دارند – بنابراین آنها را شگفت‌زده نخواهد کرد.
  • اگر شما انتخاب کننده رستوران هستید، از رستوران های فست فود اجتناب کنید! نه تنها این غذاها احتمالاً حاوی غذاهای سرخ شده/شکردار هستند، بلکه احتمالاً به هیچ گونه درخواست رژیم غذایی خاصی نیز توجهی ندارند.
  • از قبل یک میان وعده کوچک و سالم بخورید. به این ترتیب تا زمانی که به رستوران برسید و در نهایت اولین چیزی را که می بینید سفارش دهید، غارتگر نخواهید بود.

بدانید چه چیزی را انتخاب کنید

اگرچه رژیم کاندیدا ممکن است گاهی محدود کننده به نظر برسد، اما در واقع غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید بخورید. سبزیجات و پروتئین باید در صدر لیست شما باشند – و نمونه های بی شماری از آن وجود دارد!

  • طرز تهیه غذا را در نظر بگیرید. بهترین انتخاب شما این است که غذاهای خام، بخارپز، پخته یا کبابی را انتخاب کنید. حاوی کمترین میزان چربی اشباع شده و بیشترین مواد مغذی است. غذاهای خام به ویژه مطلوب هستند زیرا حاوی آنزیم های زنده هستند که به هضم کمک می کنند.
  • سبزیجات کبابی با طعم عالی شامل مارچوبه، کلم بروکلی، هویج، گل کلم، گوجه فرنگی… این لیست ادامه دارد!
  • بسیاری از رستوران ها فقط خوشحال هستند که یک سالاد یا غذای سبزیجات را برای شما “آماده می کنند”. به سادگی بپرسید چه سبزیجاتی در دسترس هستند و آیا می توانند با آن سازگار شوند.
  • اگر غذای شما نیاز به طعم و مزه بیشتری دارد، مراقب سس ها و چاشنی ها باشید: احتمالاً قند تصفیه شده بالایی دارند. در عوض، از موادی مانند تاهین، سس آووکادوی خامه ای، خردل، آب لیمو، روغن زیتون یا فلفل استفاده کنید.
  • بپرسید که آیا وعده غذایی انتخابی شما همراه با چاشنی است یا خیر – سپس بپرسید که آیا می توان آن را کنار گذاشت.

بیو (ادویه!)

  • چرا مقداری «اضافی» برای طعم دادن به یک میان وعده نمی آورید؟ این شما را از نگرانی در مورد خوردن چیزی که از پانسمان در آشپزخانه رستوران ساخته شده است، که می تواند کل رژیم غذایی شما را خراب کند، نجات می دهد.
  • برخی از گزینه های عالی برای تاپینگ های سالم مخفی شامل سس سالاد از قبل مخلوط شده، سبزیجات تخمیر شده (البته در یک شیشه!) یا یک بطری کوچک اسید آمینه مایع است.
  • یک بسته کوچک دانه خام نیز می تواند به غذا اضافه شود. دانه های شاهدانه خام، تخمه آفتابگردان یا تخم کدو را امتحان کنید. افزودن آنها به سالاد یا سبزیجات، محتوای پروتئین غذای شما را افزایش می دهد – بدون خطر ترشی های شیرین!

از چه چیزی باید اجتناب کرد

  • غذاهای سرخ شده (بله، تمپورا شامل!)
  • مقداری گوشت یا سبزیجات ترشی (بستگی به چاشنی)
  • شیرینی (ببخشید!)
  • هر وعده غذایی حاوی نان تست، سس، چاتنی یا هر چیز ناشناخته.
  • نوشابه یا الکل. مراقب آب میوه ها باشید زیرا بسیاری از آنها فرموله شده یا حاوی مقدار زیادی شکر هستند. آب سبزیجات تازه یا خام بهترین گزینه برای شماست.
  • سیب زمینی، چیپس، برنج، رشته فرنگی، نان.

چی میخوای بخوری

  • لیستی از غذاهای ایمن کاندیدا را با خود بیاورید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود به حافظه خود تکیه کنید!
  • به غذاهای ساده و کامل با حداقل مواد افزودنی پایبند باشید.
  • پروتئین ها: مرغ کبابی، ماهی آزاد، سایر ماهی های وحشی، بوقلمون، گوشت گاو بدون چربی، بره، گوشت خوک.
  • سبزیجات: به سبزیجات سبز، برگ دار یا سایر سبزیجات با رنگ روشن که نشاسته کمی دارند، بچسبید.
  • میوه ها: مقادیر کمی از میوه های کم قند مانند انواع توت ها به طور کلی مشکلی ندارد، اما سعی کنید خود را به وعده های کوچک محدود کنید. بررسی کنید که آیا میوه با شربت یا شیرین کننده دیگری پاشیده شده است.
  • چای، آب معدنی، یا آب سبزیجات «خالص» (بدون قند اضافه) خوب هستند.

نکات دیگر

  • رستورانی با کیفیت بالا و با بررسی خوب انتخاب کنید. آنها به احتمال زیاد سفارشات غذایی “ویژه” را انجام می دهند و به سوالات شما در مورد منو پاسخ می دهند.
  • رستوران های ایتالیایی اغلب گزینه خوبی هستند. فقط مراقب پیتزا و پاستا باشید!
  • توجه داشته باشید که بسیاری از رستوران های آسیایی از سس های شیرین در کنار غذاهای خود استفاده می کنند.
  • قبل از ملاقات با همراهان خود در رستوران به آنها توضیح دهید که رژیم غذایی خاصی دارید. آنها احتمالاً نیازهای تغذیه ای خود را نیز دارند!
  • از پرسیدن نترسید. بالاخره سلامتی شما در خطر است.
  • اگر به طور خاص نگران وضعیت هستید، از قبل تماس بگیرید و بخواهید یک وعده غذایی خاص ترتیب دهید. حتی می توانید لیستی از غذاهای ایمن کاندیدا را برای آنها ارسال کنید تا ببینید آیا می توانند از قبل یک وعده غذایی ویژه برای شما درست کنند یا خیر.

اجازه ندهید سفید کننده شما را از غذا خوردن در بیرون باز دارد

پایبندی به رژیم غذایی خود در یک مکان عمومی مانند یک رستوران می تواند یک چالش به نظر برسد – اما اگر آماده باشید می توان آن را به راحتی مدیریت کرد. تنها چیزی که لازم است برنامه ریزی و یک نگرش مثبت است!

امروز در دوره رایگان ۸ قسمتی ایمیل ما ثبت نام کنید و یاد بگیرید که چگونه برنامه درمانی کاندیدا خود را ایجاد کنید 🙂

امروزه با افزایش روزافزون افرادی که از آلرژی غذایی رنج می برند، بسیاری از رستوران ها توانایی رسیدگی به درخواست های غذایی خاص را دارند.

و نگران همسفران ناهارخوری خود نباشید: آنها ممکن است در واقع چیزی از شما یاد بگیرند!

گارانتی 100% بدون ریسک

کاندیدا را در ۶۰ روز شکست دهید با این برنامه ۵ مرحله ای دقیق

اگر به دنبال یک برنامه درمانی جامع تر برای کاندیدا هستید، رژیم غذایی نهایی کاندیدا، نوشته لیزا ریچاردز و دکتر اریک وود را بررسی کنید. بر اساس آخرین تحقیقات در مورد پیچیدگی مربوط به کاندیدا، این طرح حاوی همه چیزهایی است که برای غلبه بر رشد بیش از حد کاندیدا باید بدانید.

اکنون سفارش دهید